Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 19:24
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Att vara aggressiv gällande andra som tycker att det finns mer än en sida på myntet är bara patetiskt. Var finns eget ansvar varför dra upp att han är gift och inte att Moa var ihop med sin pojkvän? Varför hela världen följer man med någon till hans hotellrum? Om man lever i ett förhållande? Varför reser man sig inte och bara går om man känner att det blir lite närgånget i sängen när man sitter där? Buhu jag blev rånad när jag plockade ut en mille i Rinkeby buhu ingen själv insikt eller tänk allt som sker är alla andras fel!!
Det är väl irrelevant varför hon följde med till hotellrummet? Han var en "kollega" och gift, hon litade på honom. De satt och pratade. Han respekterade inte hennes nej och klädde av henne mot hennes vilja. Hur f--n kan någon få det till ett fylleknull!? Snacka om att inte ha en normal syn på sex!

Hade hon själv klätt av sig och lagt sig naken i hans säng - då hade jag tvivlat på hennes historia. Men t om då hade det varit våldtäkt om han tvingat sig på henne. Sex kräver nämligen samtycke! Det fanns inte i detta fall.
Citera
2017-11-24, 19:26
Medlem
Moa var pilsk efter några glas vin. Följde med och samtidigt försökte att inte vara för mkt lättfotad..... Sa nej lite försiktigt någon gång. Därefter blev fittan blöt och hon ville ha dolme.

Efteråt lite skamsen och kände sig taskig som varit otrogen. Killen hemma upptäckte att något inte stod rätt till och frågade ut.

Moa tog till det drastiska och sade att något hänt men hon ville egentligen inte smaka dolme .
Hennes kille har varit på henne om detta många många ggr under dessa år,Så de haft stora bekymmer i relationen. Det har gnagt och gnagt i hans skalle....... Ville du inte var det faan våldtäkt. Bla. Bla. Till slut är hon inne på det.
Nu tar hon till detta men tänker inte det minsta på vad som händer med den mannen som nu blir utpekad.
Faan, jävla fitta. . . . Men hennes kille är en jävla sjukligt svartsjuk mes och borde få spö för att han psykat henne så länge.
Så ligger det till gott folk. 1000%.
Citera
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det har jag väldigt svårt att tro. 100+ sidor och den här tråden handlar praktiskt taget bara om Moa ljuger eller om hon får skylla sig själv eller inte. Fokus vore att försöka få fram namnet.

Håller med om missriktat fokus. Oavsett om brott kan styrkas eller inte, är det makt-/övergreppssvineri de luxe.
Frågor på det?
Citera
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Precis, så var är råttan som ska ge sin version? Paradise Hotel kanske är ditt favoritprogram men det ska inte förväxlas med lagen. Du ska väl inte spekulera alls egentligen om du nu inte har bådas version?

Jag spekulerar inte. Jag konstatera bara att det inte går att säga att det var våldtäkt, vilket du verkar göra på enbart hennes berättelse. Hela "metoo" är berättelser där vi inte ens vet om det finns en verklig händelse bakom en förvrängd eller en uppdiktad berättelse.
Citera
2017-11-24, 19:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Går hon till hotellrummet har hon tagit ett steg mot otrohet. Säger hon nej är det naturligtvis nej. Problemet här är att du fastslår något bara på en persons berättelse. Jag kan också beskriva saker och du kan tycka till om det, men du kan inte vara säker på att det verkligen gått till på det sättet.

Hur kan du göra så tvärsäkra uttalanden utan att ha fått båda parters berättelse? Det verkar ju snarare du som är en dåre som bestämmer dig för hur något är utan att egentligen veta något.

Nej, din dåre det finns inget i skriven lagtext om det utan det är din uppfattningsförmåga som brister bara. Ser man på Paradise Hotell och tror att det är verkligheten så har man ju bevisat att man inte kan tänka eller vet vad som gäller i en domstol. Din privata åsikt är liksom inte på något vis i närheten av när domstolen värderar ett våldtäktsbrott. Inte relevant för brottet om hon gick till ett hotellrum för att han ville prata. Lägg ner bara din pinsamhet.
Citera
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Jag spekulerar inte. Jag konstatera bara att det inte går att säga att det var våldtäkt, vilket du verkar göra på enbart hennes berättelse. Hela "metoo" är berättelser där vi inte ens vet om det finns en verklig händelse bakom en förvrängd eller en uppdiktad berättelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Håller med om missriktat fokus. Oavsett om brott kan styrkas eller inte, är det makt-/övergreppssvineri de luxe.
Frågor på det?

Ja, vad vet du om vad som egentligen har hänt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikarus80
Undrar hur mäns kvinnosyn påverkas av alla lättillgängliga porrsidor på nätet. Någon som tänkt på detta och hur unga pojkars syn på kvinnor och sex kommer att vara när de blir vuxna.
Har tittat på porr sedan innan puberteten och har inga våldtäkts-tendenser. Det är ett individproblem. Så länge du har vett och etikett så begår du inga sexualbrott bara för att du under uppväxten har tittat på vuxna människor som knullar.
Citera
2017-11-24, 19:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Hela metoo vittnar om att det behövs specialundervisning redan på dagis när det gäller agerande och uppförande bland andra människor. Och det bör följa hela skolutbildningen eftersom IQ ligger farligt nära förståndshandikapp.
Citera
2017-11-24, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon gick inte dit. Hon "hamnade" där. Observera att även detta lilla ord tar ifrån hennes egna ansvar, eftersom hon inte aktivt gick själv utan bara "hamnade". Då kan inte läsaren. veta HUR detta gick till.

Det var en gift man. Båda var berusade. Hon hade en pojkvän. Det var mitt natten. Hon ville absolut ingenting - men HAN tyckte en massa.

Hon var bara ett ofrivilligt offer.

Hur många gånger till har dessa två delat hotellrum?

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Varför säger förövaren att han ville prata om det var sex han var ute efter? Varför säger han jo om hon säger nej två gånger?

Buhuu hon gick med till hotellrummet då får man tydligen inte säga nej . Ingen bryr sig om det skulle tas upp i en domstol varför hon gick med till ett hotellrum utan den vinklingen är för dårar och andra som inte fattar bättre.

Källa på det och han är hennes vän på FB, så det behövs verkligen att du belägger detta.

Johan Wissman var inte gift 2010..
Citera
2017-11-24, 19:31
Medlem
Citat:
Undrar hur mäns kvinnosyn påverkas av alla lättillgängliga porrsidor på nätet. Någon som tänkt på detta och hur unga pojkars syn på kvinnor och sex kommer att vara när de blir vuxna efter att under årens lopp kollat på porrvideor på nätet. Många av dessa videor visar kvinnor i förnedrande situationer.
Det är klart att det påverkar dem som har dysfunktionella föräldrar och dåliga förebilder irl. Män som inte kan känna riktig kärlek till någon annan tror jag utvecklar ett sånt här beteende. Bästa ligget är ju trots allt det ligg där man respekterar och vördar den man ligger med. Det kommer de aldrig bli varse dock, stackars satar.
Citera
2017-11-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proteindryck
Har tittat på porr sedan innan puberteten och har inga våldtäkts-tendenser. Det är ett individproblem. Så länge du har vett och etikett så begår du inga sexualbrott bara för att du under uppväxten har tittat på vuxna människor som knullar.

Visst, men många porrfilmer ger intryck av att kvinnan gillar hårda tag. Och var går sedan gränsen mellan vad som kan betraktas som hårda tag och våldtäkt?
Citera
2017-11-24, 19:35
Medlem
Citat:
Undrar hur mäns kvinnosyn påverkas av alla lättillgängliga porrsidor på nätet. Någon som tänkt på detta och hur unga pojkars syn på kvinnor och sex kommer att vara när de blir vuxna efter att under årens lopp kollat på porrvideor på nätet. Många av dessa videor visar kvinnor i förnedrande situationer.

Porr har funnits så länge människan har funnits.
På internet finns värre saker som kan skada våra barn mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in