Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-26, 17:23
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
GP har en uppföljande artikel, men den är bakom betalvägg. Jag kan inte själv läsa den. Någon?

http://www.gp.se/sport/hjelmer-jag-h...-det-1.4860726
Citera
2017-11-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
GP har en uppföljande artikel, men den är bakom betalvägg. Jag kan inte själv läsa den. Någon?

http://www.gp.se/sport/hjelmer-jag-h...-det-1.4860726

Tar också gärna del av innehållet, lär inte komma fler detaljer, handlar nog mer om damage control och begränsning. Redan titlen antyder det, "Jag hade ju inte tänkt att berätta det"
Citera
2017-11-26, 17:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Ex. Det handlar inte om att en klapp på baken är värre eller lika illa som en gruppvåldtäkt. Trakasserier tävlar inte. Båda är ovälkommet och borde respekteras punkt slut.

Du pekar på exakt det jag kritiserade både med metoo och ditt tidigare inlägg. Du relativiserar. Du silar mygg och sväljer kameler. Du jämställer en klapp på baken med en "ovälkommen" gruppvåldtäkt. I dina ögon är båda "trakasserier" som ska bekämpas. Inget är värre än det andra. Du anser att det viktigaste just nu är att haka på metoo-tåget. Du vill att alla män ska känna skam för vad vissa män har gjort. När du relativiserar förminskar och kränker du alla offer för verkliga övergrepp medan du är fullt övertygad om att du gör något stort och viktigt fast du i själva verket är en hycklare och opportunist.
Citera
2017-11-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Har sett många jobbarkompisar som är tjejer på jobbresor träffa varandra på hotellrum, även på resor ofta två och två efter en utekväll. Har dem sex också då? Det var som fan.
Kollegor träffar varandra dagligen. Dom här två kanske ser varandra en eller två gånger om året. Deras vägar kanske inte ens korsats förrän just där och just då.

Klart att hon var kåt. Hon öljde med in på rummet och lät honom ta av henne kläderna. Han drog över henne. Hon gick in till sig och vaknade på morgonen med ågren. Efter någon månad märkte hon att hon var på smällen. Pojkvännen tyckte det var lurt eftersom han alltid använde kondom. Moa bedyrade att hon inte haft sex med någon annan än pojkvännen. Moa gjorde abort. Hon kunde omöjligen föda ett ne*erbarn. Pojkvännen fortsätter att tycka det är något lurt. Eftter sex år ser Moa sin chans i #metoo. #metoo tar emot med öppna armar. Ytterligare PR för #metoo. Moa tycker det är skönt att någon tror på henne. Hon har ingen aning om att #metoo fullständigt skiter i henne. #metoo har bara en tanke; att få vara så mycket i rampljuset som möjligt. #metoo är inte Moas kompis. Kort sagt kan man säga att Moa blev kn*llad en gång till.

Så enkelt var det med det.
Citera
2017-11-26, 18:32
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du pekar på exakt det jag kritiserade både med metoo och ditt tidigare inlägg. Du relativiserar. Du silar mygg och sväljer kameler. Du jämställer en klapp på baken med en "ovälkommen" gruppvåldtäkt. I dina ögon är båda "trakasserier" som ska bekämpas. Inget är värre än det andra. Du anser att det viktigaste just nu är att haka på metoo-tåget. Du vill att alla män ska känna skam för vad vissa män har gjort. När du relativiserar förminskar och kränker du alla offer för verkliga övergrepp medan du är fullt övertygad om att du gör något stort och viktigt fast du i själva verket är en hycklare och opportunist.
Framförallt så är det största problemet med hela me-too-kampanjen det av mig fetade. Jag börjar bli så jävla trött på feminister som ska skuldbelägga alla män, kan de inte ens räkna ut med arslet att om ett svin till man har som i nu aktuella fall, antastat o kränkt 18-45 st kvinnor, så betyder det ju att ett FÅTAL män är problemet... Inte ALLA.

Nu vet jag inte hur det ligger till i Moas fall, men skilj på äckel till män och övriga. Tänk om vi män skulle sitta på släktmiddagen och säga att alla kvinnor är otrogna och svin? Hur fan tror ni det känns att vi män blir dragna över samma kam som äckliga våldtäktsmän och perversa programledare?

Vad kul det är för ens mor och ens systrar att vid middagen dras över samma kam som Arbogakvinnan, jo men det är ju ett strukturellt problem att kvinnor beter sig som svin mot sina män.
Obs, inte riktat mot dig ingetbranick
Citera
2017-11-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragulina
Om vi håller oss till diskussionen kring vem gm kan vara så verkar det som att Moa inte talat om det för Olsson vid hans senaste uttalande, då han säger att han fått uppfattningen av Moa att gm inte längre är aktiv inom svensk friidrott. Vi kan då konstatera att ingen uppfyller helt den beskrivning som givits av Moa åtminstone inte om Olsson uppfattat Moa rätt.

Möjliga felkällor kan vara att Moa inte har riktigt järnkoll på om gm är aktiv längre eller att Olsson missuppfattat Moa. Moa kan också tänkas felaktigt ha trott att gm var gift om han var sambo och hade familj.

Några säkra slutsatser går alltså inte att dra vem gm är. Det kan konstateras att de fyra huvudmisstänkta som nämnts här; AG, AB, FU och NA samtliga är fortfarande aktiva.

Mot att AG är den skyldige talar dessutom att han aldrig varit friidrottare och även att det är tveksamt om gångarna var med på festen och bodde på samma hotell.

Mot AB som den skyldige talar att han enligt uppgifter här inte var gift. Detsamma gäller för FU.

Mot NA som den skyldige talar att han är den som är aktivast på högst nivå av de misstänkta då han fortfarande är landslagsman.

Kan du skriva ut namnen för dessa initialer, tack.
Citera
2017-11-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Hon blir påkommen eftet sex år? Varför skulle hon då gå ut i media? Oj vilken "easy eay out" Har du missat #metoo?

Bra att våldtäktsmännen och tafsarna dras i smutsen.

Hon kände sig säkert tvungen att gå ut med detta för att lögnen till hennes pojkvän skulle hålla? Hon lyckades skyffla över hennes otrohet till att bli en "våldtäkt" istället.

Ingen normalt funtad tjej följer med en man som flörtat med henne till hans hotellrum om hon inte vill ha sex. Då borde hon omyndigförklaras och skaffa sig en god man som agerar personlig assistent till henne 24/7.
Citera
2017-11-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Kan du skriva ut namnen för dessa initialer, tack.

Namnen finns i tråden, leta där

Skriv inte ut namnen, de är felaktigt utpekade som våldtäktsmän.
Citera
2017-11-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hela syndromet kan kraftigt ifrågasättas. Det lär exempelvis var skillnad mellan att initialt kämpa emot för att sedan ge upp och bli orörlig och det lär vara beroende av graden av hot från gärningsmannen och plats och situation osv. Det finns ett intresse av att sudda ut dessa skillnader och påstå att vem som helst hur som helst plötsligt kan bli helt katatonisk. Så är knappast fallet.

Det är en feministisk överläkare (Lottie Helström) på Södersjukhuset som bland annat hjälpt till i Assangefallet som uppfunnit denna pseudovetenskap.

http://www.daddys-sverige.com/daddys...ill-allmnheten
Citera
2017-11-26, 19:48
Medlem
GM

Förutom de fyra det spekulerats om, vilka svenska "aktiva" i övrigt skulle det kunna vara?

Går det helt utesluta finska "aktiva" då 2011?

Citat:
Om vi håller oss till diskussionen kring vem gm kan vara så verkar det som att Moa inte talat om det för Olsson vid hans senaste uttalande, då han säger att han fått uppfattningen av Moa att gm inte längre är aktiv inom svensk friidrott. Vi kan då konstatera att ingen uppfyller helt den beskrivning som givits av Moa åtminstone inte om Olsson uppfattat Moa rätt.

Möjliga felkällor kan vara att Moa inte har riktigt järnkoll på om gm är aktiv längre eller att Olsson missuppfattat Moa. Moa kan också tänkas felaktigt ha trott att gm var gift om han var sambo och hade familj.

Några säkra slutsatser går alltså inte att dra vem gm är. Det kan konstateras att de fyra huvudmisstänkta som nämnts här; AG, AB, FU och NA samtliga är fortfarande aktiva.

Mot att AG är den skyldige talar dessutom att han aldrig varit friidrottare och även att det är tveksamt om gångarna var med på festen och bodde på samma hotell.
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Allting överensstämmer på AG.
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det finns ingenting som talar emot att det skulle vara AG. Frågan är OM det är han.
AG är egentligen ganska osannolik då han är gångare, även om annat kan stämma...
Citat:
Mot NA som den skyldige talar att han är den som är aktivast på högst nivå av de misstänkta då han fortfarande är landslagsman.
Det talar emot NA ja.
Senast redigerad av idessoxhassego 2017-11-26 kl. 20:18.
Citera
2017-11-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Enligt dig: Hon var otrogen för många år sen. Hon går ut i media och hävdar att hon har blivit våldtagen. Hon väljer alltså att sätta ljus på sin otrohet, otrohet som folk annars vill hålla hemligt. Och genom att utsätta sig för någonting väldigt besvärligt som är belagt med skam och skuld.

Logik noll.

Eller så tvingades hon gå ut med berättelsen av sin pojkvän, vänner eller familj. Någon vill syna hennes kort och att det kommer fram vem det var som gjorde det.
Citera
2017-11-26, 19:57
Medlem
Är det bara jag eller är finns det vissa betydelsefulla gaps i den där berättelsen? Typ, "Jag säger nej. Han tar av mina kläder." Känns viktigt att veta vad som hände mellan de där två meningarna. Eller: "Jag säger inget mer. Han våldtar mig". Vague as all hell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in