Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Du pekar på exakt det jag kritiserade både med metoo och ditt tidigare inlägg. Du relativiserar. Du silar mygg och sväljer kameler. Du jämställer en klapp på baken med en "ovälkommen" gruppvåldtäkt. I dina ögon är båda "trakasserier" som ska bekämpas. Inget är värre än det andra. Du anser att det viktigaste just nu är att haka på metoo-tåget. Du vill att alla män ska känna skam för vad vissa män har gjort. När du relativiserar förminskar och kränker du alla offer för verkliga övergrepp medan du är fullt övertygad om att du gör något stort och viktigt fast du i själva verket är en hycklare och opportunist.
Framförallt så är det största problemet med hela me-too-kampanjen det av mig fetade. Jag börjar bli så jävla trött på feminister som ska skuldbelägga alla män, kan de inte ens räkna ut med arslet att om ett svin till man har som i nu aktuella fall, antastat o kränkt 18-45 st kvinnor, så betyder det ju att ett FÅTAL män är problemet... Inte ALLA.
Nu vet jag inte hur det ligger till i Moas fall, men skilj på äckel till män och övriga. Tänk om vi män skulle sitta på släktmiddagen och säga att alla kvinnor är otrogna och svin? Hur fan tror ni det känns att vi män blir dragna över samma kam som äckliga våldtäktsmän och perversa programledare?
Vad kul det är för ens mor och ens systrar att vid middagen dras över samma kam som Arbogakvinnan, jo men det är ju ett strukturellt problem att kvinnor beter sig som svin mot sina män.
Obs, inte riktat mot dig
ingetbranick