2017-12-13, 18:27
Medlem
tjena jag bor för tillfällt på en plats utan antenn eller parabol, dock har jag bredband trådlöst. hyfsad uppkoppling. men jag vill kunna se på tv på ett normalt sätt! börjar bli trött på att se film utan jag vill swappa mellan kanaler live, se nyheterna osv. visst jag kan tanka ner massa appar och streama via dem men finns det inget smidigt sätt att ha allt på samma ställe? tank hem Filmon men där finns inga svenska kanaler och man kan inte heller streama till cromecast numera. något fel hos dem.
behöver givetvis inte va betalkanaler!

någon som sitter på en billig smidig lösning?
Citera
2017-12-13, 18:36
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Boxer Play?
Citera
2017-12-13, 18:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tre3
tjena jag bor för tillfällt på en plats utan antenn eller parabol, dock har jag bredband trådlöst. hyfsad uppkoppling. men jag vill kunna se på tv på ett normalt sätt! börjar bli trött på att se film utan jag vill swappa mellan kanaler live, se nyheterna osv. visst jag kan tanka ner massa appar och streama via dem men finns det inget smidigt sätt att ha allt på samma ställe? tank hem Filmon men där finns inga svenska kanaler och man kan inte heller streama till cromecast numera. något fel hos dem.
behöver givetvis inte va betalkanaler!

någon som sitter på en billig smidig lösning?

Viaplay.se kostar typ 99 per månad, men då får du tio-femton TV-kanaler utöver TV1 och TV2. Samt alla deras TV-serier on demand säsongsvis på köpet. Obs! Titta på Live-TV med så många kanaler funkar på Android-enheter (bara på enhetens skärm) eller på PC, men där funkar det på stora TV:n!
Faktiskt väldigt mycket billigare än Boxer och vanlig kabel-TV! För bra bild krävs det minst 8 Mbit/s, vad jag erfar. (Då blir det HDTV!)

Edit: C-More streaming har ungefär samma, lite annat kanalutbud, bland annat betalkanaler (C-More film etc. på köpet, ungefär 99/mån). Tyvärr är Chromecast spärrat för direkttittning men en TV med PC direktkopplad funkar fin-fint. Så har jag.
Senast redigerad av kraftfoder 2017-12-13 kl. 18:49.
Citera
2017-12-13, 18:50
Medlem
De va ju dyrt..

så du menar att om jag kör datorn kopplad till tvn så kommer det funka? jag har en liten htpc som bara står, kör jag viaplay tv via webben på den så kan jag se det på tv:n?
Senast redigerad av tre3 2017-12-13 kl. 18:53.
Citera
2017-12-13, 19:24
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
De va ju dyrt..

så du menar att om jag kör datorn kopplad till tvn så kommer det funka? jag har en liten htpc som bara står, kör jag viaplay tv via webben på den så kan jag se det på tv:n?
Kolla här: (FB) IPTV med alla världens kanaler
Citera
2017-12-13, 20:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
De va ju dyrt..

Ja, dator kopplad till TV, har en dedikerad "TV-Dator" med trådlöst tangentbord. Använder denna mer än andra burkar hemma. 99 spänn i månaden är betydligt billigare än alla andra alternativ, dvs. lagliga. Går säkert att hitta något pirat-skit som funkar några dar, men den tiden är förbi för min del. 99 spänn i månaden kan man inte få varken hos "comHem", Boxer eller något annat. Tjänsten funkar 100% bra, så länge man har bra bredband, typ 8 Mbit/s eller mer. (Funkar även under 8 Mbit/s, men då är HDTV lite osäkrare.)

Själv la jag ner mitt Viasat-abonemang för ett par år sedan, då de skulle ha typ 500 per månad för "parabol-tv", nu betalar jag 99 i månaden för precis samma utbud, via viaplay/IPTV.
Parabolen har jag kvar, tar endast emot fria kanaler (som plojgrej) från "Sovjetunionen". (Cirkel är sluten! -Första parabolen från 1983 tog också bara emot sovjetisk tv!)
Sorry om det där om "sovjetisk TV", var lite OT, men ändå.. IPTV funkar väldigt bra numera, speciellt om man slänger ut en hundralapp per månad, =1200 per år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in