Citat:
Ursprungligen postat av
tre3
De va ju dyrt..
så du menar att om jag kör datorn kopplad till tvn så kommer det funka? jag har en liten htpc som bara står, kör jag viaplay tv via webben på den så kan jag se det på tv:n?
Ja, dator kopplad till TV, har en dedikerad "TV-Dator" med trådlöst tangentbord. Använder denna mer än andra burkar hemma. 99 spänn i månaden är betydligt billigare än alla andra alternativ, dvs. lagliga. Går säkert att hitta något pirat-skit som funkar några dar, men den tiden är förbi för min del. 99 spänn i månaden kan man inte få varken hos "comHem", Boxer eller något annat. Tjänsten funkar 100% bra, så länge man har bra bredband, typ 8 Mbit/s eller mer. (Funkar även under 8 Mbit/s, men då är HDTV lite osäkrare.)
Själv la jag ner mitt Viasat-abonemang för ett par år sedan, då de skulle ha typ 500 per månad för "parabol-tv", nu betalar jag 99 i månaden för precis samma utbud, via viaplay/IPTV.
Parabolen har jag kvar, tar endast emot fria kanaler (som plojgrej) från "Sovjetunionen". (Cirkel är sluten! -Första parabolen från 1983 tog också bara emot sovjetisk tv!)
Sorry om det där om "sovjetisk TV", var lite OT, men ändå.. IPTV funkar väldigt bra numera, speciellt om man slänger ut en hundralapp per månad, =1200 per år.