Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 22:24
Medlem
Det kan som sagt mycket vl vara s att den frsvunne Eddy Shalev r identisk med ockupanten p Vstbanken, vilket i s fall gr denne n mer suspekt som vittne till den dumma arabiska terroristen Hani Hanjours flygkunskaper. Han r dock fortfarande frsvunnen, tminstone frn USA och frgande journalister.

Faktum kvarstr, att en nu frsvunnen (till Vstbanken?) f.d. israelisk elitsoldat r den enda av flyginstruktrerna som sger att Hanjour alls kunde flyga, drtill visandes tecken p att vara trnad av en stridspilot. Till det lgger vi nu mjlig bosttare och ockupant p Vstbanken.

Vem kan tnkas vara mindre sanningsenlig hr?

Hm ... 🤔
Senast redigerad av onopono 2017-11-21 kl. 22:29.
Citera
2017-11-21, 22:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det kan som sagt mycket vl vara s att den frsvunne Eddy Shalev r identisk med ockupanten p Vstbanken, vilket i s fall gr denne n mer suspekt som vittne till den dumma arabiska terroristen Hani Hanjours flygkunskaper. Han r dock fortfarande frsvunnen, tminstone frn USA och frgande journalister.

Faktum kvarstr, att en nu frsvunnen (till Vstbanken?) f.d. israelisk elitsoldat r den enda av flyginstruktrerna som sger att Hanjour alls kunde flyga, drtill visandes tecken p att vara trnad av en stridspilot. Till det lgger vi nu mjlig bosttare och ockupant p Vstbanken.

Vem kan tnkas var mindre sanningsenlig hr?

Hm ... 🤔
Hur kan du ljuga om att han skulle vara "frsvunnen" frn USA nr han regelbundet - senast i somras - uppdaterar sina flygllicenser hos FAA?

Det r inte att undra p att du hela tiden mste stlla frgor om allt mjligt om du r s usel p att leta rtt p saker sjlv - ett tips i all vlmening r att du aldrig gr hemifrn, du lr vl registrera dig sjlv hos missing people inom femton minuter och det vore ju ett jkla resursslseri..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-21 kl. 22:33.
Citera
2017-12-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
. Du r en anonym skribent med fr mig en oklar agenda medan till exempel flygledare som var p plats under inflygningen vittnade (under eget namn) om att de var vertygade om att det var ett militrplan de sg eftersom (enligt dem) ett kommersiellt flygplan inte kan prestera de manvrarna, hastigheterna och svngarna.
De visar ju bara sin okunskap nr de uttalar sig om saker de inte vet ngot om. Sorgligt!
https://www.youtube.com/watch?v=AaA7kPfC5Hk
Man flyger givetvis aldrig s med betalande passagerare ombord.
Citera
2017-12-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
De visar ju bara sin okunskap nr de uttalar sig om saker de inte vet ngot om. Sorgligt!
https://www.youtube.com/watch?v=AaA7kPfC5Hk
Man flyger givetvis aldrig s med betalande passagerare ombord.
Fast det r ju inte det som r argumentet. Argumentet r fortfarande att planet manvrerade p ett stt som normalt sett endast ett stridsflygplan manvreras.

In kommer Eddy Shalev:
Mr. Shalev stated that based on his observations, Hanjour was a "good" pilot. Mr. Shalev thought that Hanjour may have received training from a military pilot because of his use of terrain recognition for navigation.
Vem r Eddy Shalev?

Israelisk falmskrmsjgare och elitsoldat, bosttare/ockupant p det palestinska Vstbanken. Den grupp mnniskor som i srklass har tjnat mest p att den dumma arabiska terror-personen, Hani Hanjour, flg en jttelik Boeing 757 som om vore det ett militrt stridsflygplan innan han kraschade in i Pentagon. Det amerikanska nervcentrat fr det som skulle bli The War on Terror och den destabilisering av det arabiska/muslimska Mellersta stern vilket har utgjort samme Eddy Shalevs och alla andra sionisters fiende nummer ett, sedan tiden innan staten Israel utropades p arabisk muslimsk mark. Som fortfarande, illegalt, expanderar p samma arabiska muslimska mark med argumentet att det just r dumma arabiska terror-personer som hatar vsts friheter och drfr fr skylla sig sjlva.

Lille timide Hani Hanjour som enligt samtliga andra flygskolor, flygbolag och instruktrer inte ens kunde flyga ett litet enmotoriskt Cessna.

Vilken jkla rta sionisterna hade 9/11. Inte undra p att de dansade och jublade nr nstan tretusen oskyldiga mnniskor sprngdes och krossades till dds den dagen.

rtusendets Jackpot.
Senast redigerad av onopono 2017-12-15 kl. 14:25.
Citera
2017-12-15, 16:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast det r ju inte det som r argumentet. Argumentet r fortfarande att planet manvrerade p ett stt som normalt sett endast ett stridsflygplan manvreras.

In kommer Eddy Shalev:
Mr. Shalev stated that based on his observations, Hanjour was a "good" pilot. Mr. Shalev thought that Hanjour may have received training from a military pilot because of his use of terrain recognition for navigation.
Vem r Eddy Shalev?

Israelisk falmskrmsjgare och elitsoldat, bosttare/ockupant p det palestinska Vstbanken. Den grupp mnniskor som i srklass har tjnat mest p att den dumma arabiska terror-personen, Hani Hanjour, flg en jttelik Boeing 757 som om vore det ett militrt stridsflygplan innan han kraschade in i Pentagon. Det amerikanska nervcentrat fr det som skulle bli The War on Terror och den destabilisering av det arabiska/muslimska Mellersta stern vilket har utgjort samme Eddy Shalevs och alla andra sionisters fiende nummer ett, sedan tiden innan staten Israel utropades p arabisk muslimsk mark. Som fortfarande, illegalt, expanderar p samma arabiska muslimska mark med argumentet att det just r dumma arabiska terror-personer som hatar vsts friheter och drfr fr skylla sig sjlva.

Lille timide Hani Hanjour som enligt samtliga andra flygskolor, flygbolag och instruktrer inte ens kunde flyga ett litet enmotoriskt Cessna.

Vilken jkla rta sionisterna hade 9/11. Inte undra p att de dansade och jublade nr nstan tretusen oskyldiga mnniskor sprngdes och krossades till dds den dagen.

rtusendets Jackpot.

Vad bra att du fortsatte att pst samma skit - d kom jag ju p ett av inlggen du skitit i att svara p - hr kommer det:

Vilka, och hur mnga r dessa "samtliga sinsemellan oberoende instruktrer" enligt dig?
och vad sa de?

De jag knner till:
Instructor James McRae: described him as a terrible pilot
- En usel pilot allts, men ndock pilot...

Sheri Baxter och Ben Conner:
found he had trouble controlling and landing the single-engine Cessna 172
nd tog de upp honom tre ggr p tv dagar innan de beslutade att rekommendera att inte hyra ut en Cessna fr soloflyg. Knappast ett beteende som tyder p att de inte tyckte han kunde flyga alls...
-------

one of Hanjour's instructors in Arizona who was an Arab America
"a very average pilot, maybe struggling a little bit." The instructor added, "Maybe his English wasn't very good."

Eddy Shalev:
Hanjour may have had training from a military pilot because he used a terrain recognition system for navigation.
(Inte ett ord om att Hani flg som en stridspilot allts, endast en kommentar om att han verkade anvnda en militr navigeringsmetod)
-----------

Den enda jag kan hitta som sger att Hani inte kunde flyga r - en f.d. anstlld p JetTech, inget tyder p att det r en instruktr:
I'm still to this day amazed that he could have flown into the Pentagon. He could not fly at all
Men vi vet ju att du inte godknner anonyma vittnen s det vittnesmlet r vl irrelevant oavsett vad personen arbetade som...

Jag vet inte - det knns inte som om de dr "alla instruktrerna" r s jttemnga....
De flesta klagomlen verkar i vrigt gllt sprkkunskaper
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-15 kl. 16:55.
Citera
2017-12-15, 16:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
S hr skriver signaturen, Elfenlied, p Metabunk.orgs forum:
Using seismographs for liability purposes doesn't make them [Protec] seismologists.

The USGS report on the Kingdome demolition in 2000 writes:
At least three parallel sets of coherent P-wave arrivals are observed. These arrivals are preceded by less prominent arrivals that may represent the signals produced by the demolition charges themselves.
They used 228 seismographs, 5 different types, most of them buried underground, placed in a hexadiagonal grid covering Seattle and centered around the Kingdome, not for some liability purposes or measuring earthquakes, they were placed there for one reason: to record the seismic signature of the demolition. But when they publish the preliminary report two years later, these professional seismologists are not prepared to say anything more definite than "may represent".

And there is a big difference between blowing up concrete and cutting through steel: With concrete the charge is placed inside, most of the energy is transferred to the structure. With cutting charges a metal liner is pushed together into a thin layer of liquid metal that moves at speeds in excess of 10 km/s, cutting through the steel; little energy is transferred to the rest of the structure, it's like the tablecloth trick: if you pull fast enough inertia will keep the plates and glasses in place.

We've seen other amateur interpretations of seismic recordings of 9/11, all of them bullshit. Leave seismology to the professionals.

Dvs, den upplevda frnvaron av seismiska signaler frn explosioner r lngt ifrn ngra bevis fr att sdana inte frekom. I synnerhet om det r mindre kunniga som mter samt analyserar samma mtvrden.

https://www.metabunk.org/does-nist-n...g.t1763/page-5
Jaha, men frnvaron av registrerade seismografiska bevis fr explosioner kan naturligtvis inte vndas till motsatsen.. Dvs: Att samtliga seismologer och seismografer frn 9-11 entydigt visar att det inte var ngra explosioner kan givetvis inte anvndas som bevis fr att det nd var explosioner bara fr att det eventuellt finns en mjlighet att lsa fel...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-15 kl. 17:02.
Citera
2017-12-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad bra att du fortsatte ljuga om detta - d kom jag ju p ett av inlggen du skitit i att svara p - hr kommer det:

Vilka, och hur mnga r dessa "samtliga sinsemellan oberoende instruktrer" enligt dig?
och vad sa de?

De jag knner till:
Instructor James McRae: described him as a terrible pilot
- En usel pilot allts, men ndock pilot...

Sheri Baxter och Ben Conner:
found he had trouble controlling and landing the single-engine Cessna 172
nd tog de upp honom tre ggr p tv dagar innan de beslutade att rekommendera att inte hyra ut en Cessna fr soloflyg. Knappast ett beteende som tyder p att de inte tyckte han kunde flyga alls...
-------

one of Hanjour's instructors in Arizona who was an Arab America
"a very average pilot, maybe struggling a little bit." The instructor added, "Maybe his English wasn't very good."

Eddy Shalev:
Hanjour may have had training from a military pilot because he used a terrain recognition system for navigation.
(Inte ett ord om att Hani flg som en stridspilot allts, endast en kommentar om att han verkade anvnda en militr navigeringsmetod)
-----------

Den enda jag kan hitta som sger att Hani inte kunde flyga r - en f.d. anstlld p JetTech, inget tyder p att det r en instruktr:
I'm still to this day amazed that he could have flown into the Pentagon. He could not fly at all
Men vi vet ju att du inte godknner anonyma vittnen s det vittnesmlet r vl irrelevant oavsett vad personen arbetade som...

Jag vet inte - det knns inte som om de dr "alla instruktrerna" r s jttemnga....
De flesta klagomlen verkar i vrigt gllt sprkkunskaper
Som sagt, jag ljuger aldrig hr i forumet, SnakePlisssken. Det gr dremot du varje gng du helt utan std i fakta, anklagar mig fr det. Du tnker antagligen att alltid fastnar det nt och som drmed drar ner min trovrdighet. P kort sikt, ja mjligtvis. P lng sikt? Nja, sanningen har en tendens att till slut drnka ven den mest ihrdiga mytoman. Vi fr se vad som hnder framver.

Vidare, jag har hela tiden varit noga med att skriva: ... frn sinsemellan oberoende flygskolor, flygbolag och instruktrer. Lika noga har jag varit med att betona att Hanjour kunde inte flyga, alls. inte r ett exakt citat frn flygskolorna, flygbolagen eller instruktrerna. Istllet r det den enda mjliga slutsatsen som kan dras frn deras omdmen. De r omjliga att frena med en person som kan flyga.

Nu till min lgn:

- Duncan K.M. Hastie, owner of the school [CRM] described Hanjour as a weak student who was wasting our resources. By this time, however, it was obvious to Hastie that his erstwhile student had no business in a cockpit. Hastie refused to let Hanjour come back. I would recognize his voice, Hastie said. He was always talking about wanting more training. Yes, he wanted to be an airline pilot. That was his stated goal. Thats why I didnt allow him to come back. I thought Youre never going to make it.

Frklara nu fr oss hur du frenar dessa omdmen med en person som kan flyga.

- Wes Fults, a former instructor at Sawyer [Aviation]. Fults remembers training Hanjour, whom he describes as a neophyte. Hani got overwhelmed with the instruments in the schools flight simulator. He had only the barest understanding of what the instruments were there to do, said Fults. He [Hanjour] used the simulator three or four times, then disappeared like a fog.

Peggy Chevrette, operation manager at Jet Tech, later told FOX News: I couldnt believe that he had a license of any kind with the skills that he had. She explained that Hanjours English was so bad it took him five hours to complete an oral exam that normally should have taken about two. But it wasnt just his poor English that failed to impress. In his evaluation the Jet Tech flight instructor wrote that the student [Hanjour] made numerous errors during his performance and displayed a lack of understanding of some basic concepts. The same was true during review of systems knowledge.I doubt his ability to pass an FAA [Boeing 737] oral at this time or in the near future. The 737 instructor concluded his evaluation with a final entry: He [Hanjour] will need much more experience flying smaller A/C [aircraft] before he is ready to master large jets. [...] Early in 2001, Peggy Chevrette, the operation manager at Jet Tech, contacted the FAA repeatedly to convey her concerns about Hanjour. [...] According to Marilyn Ladner, vice-president Pan Am International, the company that owned Jet Tech, It was more of a very typical instructional concern that you really shouldnt be in the air. [....] ... a former employee who knew Hanjour expressed amazement that he [Hanjour] could have flown into the Pentagon. [because] He could not fly at all.

- ... on May 29, 2001 Hanjour rented a plane at a small airport in Teterboro, New Jersey and flew the Hudson Tour, accompanied by a flight instructor. However, the next day, when Hanjour returned for a repeat flight the same instructor would not allow it because of Hanjours poor piloting skills.

Frklara nu fr oss hur du frenar detta omdme med en person som kan flyga.

- Freeway Airport, in Bowie, Maryland, [...] During three such flights over two days in a single-engine Cessna 172, instructors Sheri Baxter and Ben Conner observed what others had before them. Hanjour had trouble controlling and landing the aircraft. [...] On this basis she and Conner declined to approve a current license rating until Hanjour returned for more training. On their recommendation, Freeways chief instructor Marcel Bernard refused to rent Hanjour a plane. [...] Conner also emphasized that the issue was not simply Hanjours poor English. It was everything, i.e., his general ineptitude.

- In kommer Eddy Shalev: Hanjour successfully conducted a challenging certification flight supervised by an instructor at Congressional Air Charter of Gaithersburg, Maryland, landing at a small airport with a difficult approach. The instructor thought Hanjour may have had training from a military pilot because he used a terrain recognition system for navigation. Eddie Shalev interview. (Apr. 9, 2004)

Frklara nu ven fr oss hur du frenar detta omdme med samtliga omdmen ovan.

http://911truth.org/hani-hanjour-evi...bi-commission/
Citera
2017-12-15, 17:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som sagt, jag ljuger aldrig hr i forumet, SnakePlisssken. Det gr dremot du varje gng du helt utan std i fakta, anklagar mig fr det. Du tnker antagligen att alltid fastnar det nt och som drmed drar ner min trovrdighet. P kort sikt, ja mjligtvis. P lng sikt? Nja, sanningen har en tendens att till slut drnka ven den mest ihrdiga mytoman. Vi fr se vad som hnder framver.
20 minuter innan du postade ditt inlgg ndrade jag till att du "pratar skit" bara fr att slippa hra din tramsiga respons om dina lgner en gng till - men men...

Citat:
Vidare, jag har hela tiden varit noga med att skriva: ... frn sinsemellan oberoende flygskolor, flygbolag och instruktrer.

Nu ljg du visst igen... Inlgget du nu besvarade skrev jag tidigare som respons p detta pstende:

Det r ett konstaterande att antingen ljuger samtliga sinsemellan oberoende instruktrer nr de sger att Hanjour inte kunde flyga, alls. Eller s ljuger papperscertifikaten och Eddy Shalev.
Hr r inlgget dr du skrev det om du inte tror mig: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Trd Nr 2

Citat:
Lika noga har jag varit med att betona att Hanjour kunde inte flyga, alls. inte r ett exakt citat frn flygskolorna, flygbolagen eller instruktrerna. Istllet r det den enda mjliga slutsatsen som kan dras frn deras omdmen. De r omjliga att frena med en person som kan flyga.
Lgn n en gng - detta skrev du i samma inlgg:
Samtliga kllor utom certifikat-papperslapparna och en israelisk fallskrmsjgare och nuvarande bosttar-ockupant p den palestinska Vstbanken sger att Hanjour inte kunde flyga, alls.

Citat:
Nu till min lgn:
Din "nsta" lgn menar du vl?

Citat:
- Duncan K.M. Hastie, owner of the school [CRM] described Hanjour as a weak student who was wasting our resources. By this time, however, it was obvious to Hastie that his erstwhile student had no business in a cockpit. Hastie refused to let Hanjour come back. I would recognize his voice, Hastie said. He was always talking about wanting more training. Yes, he wanted to be an airline pilot. That was his stated goal. Thats why I didnt allow him to come back. I thought Youre never going to make it.

Var har jag ngonsin psttt att ingen har sagt ngot sdant? Det jag skrev r att det inte var "samtliga" som pstod detta - och att de du citerat inte alla var instruktrer.
Faktum r ju att den enda du citerat som pstod att Hanji inte kunde flyga, alls - var ju inte instruktr..
Att en person, eller tio eller hundra sger en sak vi ngot specifikt tillflle r nd inte p ngot vis frenligt med att alla instruktrer / skolor / flygplansuthyrare som ngonsin trffat Hanjour skulle sagt det.
Och du har n en gng misslyckats med att frsvara ditt pstende.

Citat:
- Wes Fults, a former instructor at Sawyer [Aviation]. Fults remembers training Hanjour, whom he describes as a neophyte. Hani got overwhelmed with the instruments in the schools flight simulator. He had only the barest understanding of what the instruments were there to do, said Fults. He [Hanjour] used the simulator three or four times, then disappeared like a fog.

Var har jag ngonsin psttt att ingen har sagt ngot sdant? Det jag skrev r att det inte var "samtliga" som pstod detta - och att de du citerat inte alla var instruktrer.
Faktum r ju att den enda du citerat som pstod att Hanji inte kunde flyga, alls - var ju inte instruktr..
Att en person, eller tio eller hundra sger en sak vi ngot specifikt tillflle r nd inte p ngot vis frenligt med att alla instruktrer / skolor / flygplansuthyrare som ngonsin trffat Hanjour skulle sagt det.

Citat:
Peggy Chevrette, operation manager at Jet Tech, later told FOX News: I couldnt believe that he had a license of any kind with the skills that he had. She explained that Hanjours English was so bad it took him five hours to complete an oral exam that normally should have taken about two. But it wasnt just his poor English that failed to impress. In his evaluation the Jet Tech flight instructor wrote that the student [Hanjour] made numerous errors during his performance and displayed a lack of understanding of some basic concepts. The same was true during review of systems knowledge.I doubt his ability to pass an FAA [Boeing 737] oral at this time or in the near future. The 737 instructor concluded his evaluation with a final entry: He [Hanjour] will need much more experience flying smaller A/C [aircraft] before he is ready to master large jets. [...] Early in 2001, Peggy Chevrette, the operation manager at Jet Tech, contacted the FAA repeatedly to convey her concerns about Hanjour. [...] According to Marilyn Ladner, vice-president Pan Am International, the company that owned Jet Tech, It was more of a very typical instructional concern that you really shouldnt be in the air. [....] ... a former employee who knew Hanjour expressed amazement that he [Hanjour] could have flown into the Pentagon. [because] He could not fly at all.

Citat:
- ... on May 29, 2001 Hanjour rented a plane at a small airport in Teterboro, New Jersey and flew the Hudson Tour, accompanied by a flight instructor. However, the next day, when Hanjour returned for a repeat flight the same instructor would not allow it because of Hanjours poor piloting skills.

Frklara nu fr oss hur du frenar detta omdme med en person som kan flyga.

Citat:
- Freeway Airport, in Bowie, Maryland, [...] During three such flights over two days in a single-engine Cessna 172, instructors Sheri Baxter and Ben Conner observed what others had before them. Hanjour had trouble controlling and landing the aircraft. [...] On this basis she and Conner declined to approve a current license rating until Hanjour returned for more training. On their recommendation, Freeways chief instructor Marcel Bernard refused to rent Hanjour a plane. [...] Conner also emphasized that the issue was not simply Hanjours poor English. It was everything, i.e., his general ineptitude.

Citat:
- In kommer Eddy Shalev: Hanjour successfully conducted a challenging certification flight supervised by an instructor at Congressional Air Charter of Gaithersburg, Maryland, landing at a small airport with a difficult approach. The instructor thought Hanjour may have had training from a military pilot because he used a terrain recognition system for navigation. Eddie Shalev interview. (Apr. 9, 2004)

Frklara nu ven fr oss hur du frenar detta omdme med samtliga omdmen ovan.

Frklara nu grna hur du kan pst att samtliga instruktrer sagt att Hani inte kunde flyga, alls. Du har ju inte lyckats f fram ett enda exempel p detta. Och du har helt bortsett frn de exempel jag citerade ovan som pstr direkta motsatsen.
Citera
2017-12-15, 21:23
Medlem
Citat:
20 minuter innan du postade ditt inlgg ndrade jag till att du "pratar skit" bara fr att slippa hra din tramsiga respons om dina lgner en gng till - men men...
Att terkommande bli anklagad fr att ljuga trots att man inte ljuger r ngot som mste bemtas med sanningen varje gng det sker. Att lmna det optalat kan missfrsts och ses som en bekrftelse p att anklagelsen har std i verkligheten.

S, jo, SnakePlisssken, varje gng du pstr att jag ljuger s har det istllet visat sig vara du som str fr ljugandet. Att det inte verkar bekomma dig srkilt mycket ser jag som tydliga tecken p att du r en mytoman, som gillar att just, ljuga.

r det s illa, SnakePlisssken?

Citat:
Nu ljg du visst igen... Inlgget du nu besvarade skrev jag tidigare som respons p detta pstende:

Det r ett konstaterande att antingen ljuger samtliga sinsemellan oberoende instruktrer nr de sger att Hanjour inte kunde flyga, alls. Eller s ljuger papperscertifikaten och Eddy Shalev.
Hr r inlgget dr du skrev det om du inte tror mig: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Trd Nr 2
D ska vi se:
Citat:
samtliga de sinsemellan oberoende flygskolor och instruktrer som dokumenterat kom i kontakt med Hanjour ...
Citat:
att samtliga flygskolor och instruktrer sinsemellan oberoende vittnar om motsatsen.
Citat:
... antingen r det han + certifikaten som ljuger, eller s r det samtliga vriga sinsemellan oberoende flygskolor/instruktrer.
Citat:
samtidigt som samtliga andra sinsemellan oberoende flygskolor, flygbolag och instruktrer ...
Citat:
samtliga andra sinsemellan oberoende flygskolor, flygbolag och instruktrer ...
Citat:
samtliga andra sinsemellan oberoende flygskolor, flygbolag och instruktrer,...
Jo, jag har ocks skrivet enbart sinsemellan oberoende instruktrer vid enstaka tillfllen men rknade med att ingen skulle tvivla p vad jag faktiskt menade givet alla gnger jag formulerat mig mer utfrligt, illustrerat med citaten ovan.

Fast nu r det ju lite s med dig, SnakePlisssken. Har du inga substantiella argument i sakfrgan s r inte du som r den som backar fr lite ordmrkeri och falska anklagelser om att motparten ljuger.

Jag r till skillnad frn dig helt vertygad om att den genomsnittliga lsaren ser sdant hr direkt och fller domen drefter. Att inte du sjlv inser det tillskriver jag din sociala milj, dr ryggdunkandet r viktigare n sanningen och intellektuell heder.

Sjlv, nr jag r osker p vad motparten menar, s frgar jag. Allt fr att fra diskussionen framt i produktiv anda.

Motsatsen till vad som driver dig.

Citat:
Lgn n en gng - detta skrev du i samma inlgg:
Samtliga kllor utom certifikat-papperslapparna och en israelisk fallskrmsjgare och nuvarande bosttar-ockupant p den palestinska Vstbanken sger att Hanjour inte kunde flyga, alls.
terigen. Om jag avser att citera ngon eller ngra exakt ord fr ord s anvnder jag citattecken, indent eller forumets citeringsfunktion. Om jag dremot vill ange kontentan, den enda rimliga slutsatsen, av vad ngon sger/skriver, s r min av dig kritiserade formulering helt korrekt. Sjlvklart mste jag frklara precis hur jag kom fram till det om ngon ber om ett frtydligande.

Men det r ju inte riktigt ditt MO, eller hur. Du brakar hellre p med att jag ljuger eftersom du likt en imbecill ser en chans att till varje pris vinna ett argument. Att detta i sin tur trasar snder varje spr av en vettig civiliserad diskussion r dessutom en bonus, eftersom du vet vad som hnder med din respektive stndpunkt om ngon tillts syna den om n s lite nrmare i smmarna.

Citat:
Din "nsta" lgn menar du vl?
S hr lngt har du terigen huggit i sten, SnakePlisssken. Brjar bli rtt mnga gnger nu, eller hur.

Citat:
Fast ven hr har jag varit mycket noga med att titt som ttt skriva: samtliga andra sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag/instruktrer UTOM Eddy Shalev + certifikaten.

Har du missat ven det?

Citat:
Fast faktum kvarstr, din stackare. Samtliga flygskolor/flygbolag/instruktrer UTOM Eddy Shalev + certifikaten SGER att Hanjour inte kunde flyga, alls (i.e. slutsatsen av vad de sger = Hanjour kunde inte flyga, alls).

Eftersom dessa omdmen r sinsemellan ofrenliga s mste ngon inte vara sanningsenlig. Jag menar som sagt att Eddy + certifikaten ljuger. Dels fr att de r i massiv minoritet och dels fr att det finns mycket plausibla motiv till det. Ngot som helt saknas i den andra gruppen. Se frklaring i upprepade inlgg en bit bak itrden.

Dr rk den lgnen ocks.

Citat:
Se ovan.

Citat:
Det du inte fattar, SnakePlisssken, r att om du som jag inte kan frena alla dessa omdmen med att Hanjour trots allt kunde flyga, s r det likstllt med att sga att det de egentligen sger r att Hanjour inte kunde flyga, alls.

Det r det hr som du ltsas som du inte fattar.

Citat:
Se ovan.

Citat:
Knappast. Jag har terigen visat hur du istllet fr att bemta mitt inlgg i sak, mrker ord och krks ur dig falska anklagelser om att jag ljuger.

Speaks volumes, som sagt.

Citat:
Frklara nu grna hur du kan pst att samtliga sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag/instruktrer, utom Shalev + certifikaten, som med sina omdmen och utltanden sagt att Hani inte kunde flyga, alls. Du har ju inte lyckats f fram ett enda exempel p detta. Och du har helt bortsett frn de exempel jag citerade ovan som pstr direkta motsatsen.
Som sagt, jag vet att du frstr precis vad jag menar utan att behva peta in fetad text och jag vet varfr du trots det tolkar loss lite som du knner fr, fr att drp krkas ur dig anklagelser om att jag ljuger.

Rubbet av det av mig fetade har jag tydligt frklarat i alla de inlgg och all den text som du vljer att INTE citera, eftersom du d hade sttt med byxorna nere.

FYI, du str trots det till slut med byxorna nere. Igen. Dra upp dem och g hr ifrn. Det r genant fr oss andra.
Senast redigerad av onopono 2017-12-15 kl. 21:29.
Citera
2017-12-16, 00:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, du fattar fortfarande inte:
Danielle O'Brian, one of the air traffic controllers at Dulles who reported seeing the aircraft at 9:25 said, 'The speed, the maneuverability, the way that he turned, we all thought in the radar room, all of us experienced air traffic controllers, that that was a military plane.'"
Argumentet handlar om p vilket stt Hani Hanjour i s fall ska ha flugit den jttelika Boeing 757an. Hennes beskrivning och associationer r besvrande givet att Hani Hanjour enligt samtliga sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag/instruktrer utom Shalev + certifikaten p olika stt beskriver en Hanjour som en person som inte kunde flyga, alls. n mindre en jttelik Boeing 757 och d i synnerhet inte p det halsbrytande stt som beskrivs av flygledare Danielle OBrian.

Fattar du nu? Dum frga.
Att hani flg ganska illa mste vl nd du vara den frsta som ngonsin ifrgasatt.. men visst, lycka till med att bevisa fr vrlden att han var en s omtnksam ich skicklig pilot s han borde genomfrt alla manvrar fram till impact utan att vcka passagerares eller flygledares misstnksamhet.
Citera
2017-12-16, 00:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Rent skitsnack och lgn. Vad i mina citat r det som du inte fattar?

De r skrivna innan du kommer med din anklagelse!

Till skillnad frn dig s har min anonymitet ingen betydelse fr om jag ljuger eller ej. Jag r inte anonym infr mig sjlv. Att du passar p att ljuga en massa eftersom du ju nd r anonym och kan gra det ostraffat r synnerligen tnkvrt.

Bra. Om det nu r en lgn, s har du givetvis inga problem med att frena deras respektive omdme med en Hanjour som kunde flyga?

Gr det, eller backa.

Nja, jag har i inlgget innan frklarat exakt vad jag menar i de avsnitt du menar att jag ljuger.

1. Samtliga sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag/instruktrer UTOM Eddy Shalev + certifikaten sger att Hanjour inte kunde flyga, alls.

2. r inte kunde flyga, alls ett direkt citat? Nej, d hade jag angett det med citattecken, indent eller forumets citeringsfunktion.

3. Hur kommer jag trots det fram till att det r vad som de egentligen sger? Deras omdmen och uttalanden om Hanjours flygkunskaper gr inte att frena med en person som kan flyga = kan inte flyga, alls.

4. r det hr ngot jag s.a.s hittar p i efterhand fr att skyla ver misstag eller ljug. Knappast. Drav mina citeringar av hur jag formulerar mig innan dina anklagelser.

Att du inte bemter mitt inlgg ett citat i taget r givetvis ven det ett besked i sig.

1. Frklara hur samtliga (utom Shalev + certifikaten) sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag/instruktrers omdmen och uttalanden om Hanjours flygkunskaper gr att frena med en person som faktiskt kunde flyga.

2. Frklara varfr formuleringen inte kunde flyga, alls inte r en korrekt summerande slutsats av vad samtliga ...utom .... sger om Hanjours flygkunskaper.

3. Vet du skillnaden mellan ett korrekt tergivet citat vs. en summerande slutsats av vad som sgs?

Tre frgor. Brja dr.

Jag brjar hr istllet (typ dr vi brjat s s mnga gnger redan men du flytt ifrn): kan du visa vilka alla dessa pstdda instruktrer (och efter dina efterkonstruktioner) flygledare, hangarpersonal, cafeteriapersonal etc r som har psttt att hani inte kunde flyga en Cessna, alls. Och kan du frklara alla (eller tminstone ngra) av de vittnesml som redan lnkats och pstr motsatsen?
Kan du brja dr? (Helst utan fler efterkonstruktioner).
Tack!

Edit: eftersom du verkar tycka lgner r s viktiga - kan du visa en enda lgn jag skrivit (Utver att jag enligt dig ljugit om att du ljuger (fr min pappa r starkare n din))...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-16 kl. 00:42.
Citera
2017-12-16, 00:55
Medlem
Citat:
Att hani flg ganska illa mste vl nd du vara den frsta som ngonsin ifrgasatt..
Ganska illa? Har du utver Shalev + certifikaten ngon uppgift p att han alls kunde flyga?

Citat:
men visst, lycka till med att bevisa fr vrlden att han var en s omtnksam ich skicklig pilot s han borde genomfrt alla manvrar fram till impact utan att vcka passagerares eller flygledares misstnksamhet.
1. Sklet till att OBrian bl.a. sger its unsafe r att det r mycket svrt att flyga ett Boeing 757 p det sttet.

2. Jag misstnker allts att Eddy Shalevs uttalande om Hanjour som trained by a military pilot har sitt ursprung just i OBrians uttalande om Flight 77 som flg som ett military plane. Det frmedlade en diametralt motsatt bild n den av lille Hanjour som knappt kunde flyga en liten Cessna.

Det var svart propaganda i syfte att se till att den motsttningen lstes och inte fick farligt stor spridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in