Citat:
Ursprungligen postat av
Baconizer
Hoppar in i tråden lite snabbt efter att ha skannat av de senaste sidorna där en del personer diskuterar diverse hjärtåkommor.
Mitt inlägg är att jag känner till två personer som i unga år gått bort då deras hjärta stannat. En i sömnen och den andra i morgonjäkten på väg in i badrummet.
En av dem hade hört av en läkare att något var lite strul på hjärtat, men inget som påverkade vardagen. personen körde cross och var helt normal person. Den andra var också en vanlig Svensson.
Shit happens, men vad som hänt i detta fall vet ju ingen!
Summa sumarum, man kan dö i hjärtfel utan att det varit något större känt fel på en.
Jag håller med, och det kan självklart vara så även i detta fall. Jag har också sett det på relativt nära håll, och det kan som sagt slå väldigt märkligt och plötsligt.
Det intressanta är dock just sambandet med att han ska publicera ett scoop om RA, hembesöket, alla konton släckta på Facebook och sedan dödsfallet. Slumpen finns, men det är lite som GW säger; man gillar den inte riktigt.
Den här tråden handlar egentligen om världsbilder som krockar eftersom de flesta människor har en av två bilder av RA, och sålunda helt olika hypoteser kring ramarna för eventuella händelseförlopp.