Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det du kallar versitteri kallar jag att insistera p substans. Kan jag tvinga dig att leverera sdan? Nej, tyvrr. Dremot kan jag fortstta med att uppmana dig att gra just det. Presentera substans.

Gr det.

terigen, personangrepp utan ens en ansats till att vilja diskutera sakfrgan. Jag frgar igen, var drar du grnsen mellan en som kan flyga och en som inte kan flyga, alls?

Nr ngon fyller 5 r? Har du verkligen tnkt igenom det hr ordentligt?

Sjlvklart bemter du vad du vill, men inte hur du vill. Det finns forumregler som du mste hlla dig till.

Och nd r det just du som inte har gjort ngot annat sedan du reggade dig fr ngon dag sedan med det enda syftet att tala om fr mig vad som gller?

Dubbel bokfring?

Jag vet att han inte fick hyra plan fr att flyga sjlv eftersom instruktrerna inte ansg att han kunde flyga p ett stt som inte kan liknas vid en person som sjunker successivt till botten och instruktren fr gng p gng hoppa i och hmta upp honom.

Hade Hanjour ansetts kunna flyga solo, alls, s hade instruktrerna slppt ivg honom ensam i ett flygplan eftersom de visste att han kunde starta, flyga och landa helt p egen hand.

Hade simmaren ansetts kunna simma, s hade instruktrerna ltit denne dyka i sjlv, simma och ta sig upp ur bassngen helt p egen hand.

Vad i liknelsen r felaktigt?

Nej, det betyder att du inte kan flyga utan att ha en instruktr i stet bredvid som hjlper dig att flyga.

Frndras det sledes fr en, lt sga, 6ring? Kan en sdan anses flyga lite grand och drmed kunna flyga, alls?

Drfr att jag skriver precis det jag menar.

Nej, jag har uttryckt mig precis s som jag frn brjan fram till nu har haft fr avsikt att uttrycka mig. Och, det med ett frn brjan formulerat syfte, att tillfr precision avseende Hanjours faktiska flygkunskaper. Frgan r fortfarande om Hani Hanjour kunde flyga, alls.

Eller s beror det p att du fortfarande inte har fattat pongen med min formulering.

Allt tyder p just det. Ltt hnt.

(Dremot hller jag med var och en som tycker att frgan om Hanjours flygkunskaper har dominerat trden allt fr mycket den senaste tiden och ser grna att diskussionen i sin helhet flyttas till en egen trd.)

Allts herregud. Du fattar verkligen inte. Alla kllor som presenterats om Hanjours flygningar tyder p att han kunde flyga. Om din simmare simmar solo 29 gnger kan han allts inte simma alls heller? Eftersom Hanjour enligt kllor flugit sjlv 29 gnger. Men han kunde inte flyga alls? Eller har du bevis p att detta r lgn!? Mrker du inte att bara en person hller med dig och att det r den personen som sger att han inte vet ngot om Hanjour!? Fattar du inte hur det ses som den kamratfrening du snackar om!? Eller blir du s blind av bermmet!?
Enkelt konstaterande: ingen utom en tror p dig och du vertygar ingen just nu. Att du fortstter stjlper mer n det hjlper. Att du r dryg stjlper med n det hjlper.
Som sagt: Du har skrivit massa bra saker frr. Just nu frstr du fr dig och alla som r emot den officiella teorin.
Citera
2017-12-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
FBI https://www.scribd.com/document/1312...r-Hani-Hanjour
Citera relevant information och argumentera fr dess tillfrlitlighet.

Citat:
Du sjlv: https://www.flashback.org/newreply.p...=62384120#info
Att jag citerar en tidslinje dr 600 flygtimmar psts har visats upp av Hanjour till tv mycket skeptiska instruktrer innebr knappast att jag vill anvnda den uppgiften som underlag till att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

Tvrtom s r det den uppgiften/certifikaten + Eddy Shalev som jag menar refuteras av samtliga andra aktrer frn samtliga andra sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag, inklusive de tv instruktrer Hanjour ska ha visat certifikaten med de 600 timmarna fr, nr de uttrycker sig p stt som endast kan frenas med en Hanjour som inte kunde flygs, alls.

Om nu ngon vill anvnda den uppgiften (600 timmar) s vill jag veta vilka kllor denne vill beropa som std fr det. Dvs, det r inget jag varken kan eller ska gra t dem.

Gr du ett pstende? Redovisa klla och argumentera fr dess giltighet.

Citat:
Eftersom personen skrev "Trutherrrelsens lakejer" s menade han nog lakejer t trutherrrelsen..
Jo, s mycket frstod jag, men hur menar du att man kan vara lakej/slav t en ... folkrrelse?

Gr det? Hur d?
Senast redigerad av onopono 2017-12-23 kl. 17:52.
Citera
2017-12-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexxx2a
Allts herregud. Du fattar verkligen inte. Alla kllor som presenterats om Hanjours flygningar tyder p att han kunde flyga.
Jod, det r precis vad jag gr. Fattar.

Vilka alla kllor menar du har presenterats och som tyder p att han kunde flyga? Lista dem, en i taget och jag bemter dem, en i taget.

No worries.

Citat:
Om din simmare simmar solo 29 gnger kan han allts inte simma alls heller?
Sjlvklart kan han flyga/simma alls om han visar det (i det hr fallet) inte mindre n 29 gnger, dessutom. Det terstr d bara att visa att s verkligen har varit fallet.

Vill du det?

Citat:
Eftersom Hanjour enligt kllor flugit sjlv 29 gnger.
Enligt vilka kllor d? Citera. Lnka. Frklara.

Citat:
Men han kunde inte flyga alls?
Det r frgan, ja. Jag menar att det material som s hr lngt har presenterats i trden INTE ger std t att han faktiskt kunde det. Alls. Jag pstr tvrtom att samma material visar p det motsatta frhllandet, att Hanjour inte kunde flyga, alls.

Hller du inte med? Frklara varfr och med tydligt angivet, citerat och lnkat underlag.

Citat:
Eller har du bevis p att detta r lgn!?
Jag har bevis fr att de tv pstenden som grs, kunde flyga, alls vs. kunde inte flyga, alls r sinsemellan ofrenliga och att drfr endast ett av dem kan stmma med verkligheten.

Jag har drp argumenterat fr det senare alternativet och det med direkt referens till tillgngliga uppgifter, sida upp och sida ner under ett antal dagar. Men har fortfarande inte ftt ngra konkret angivna skl till varfr min tolkning av samma uppgifter inte stmmer.

Jag har ftt frslag p tv aktrer som (utver Shalev + certifikaten) gr att frena med en Hanjour som trots allt kunde flyga:

- Anonym aktr = per definition ingen klla.

- Selektiva citat frn hemligstmplad intervju = per definition ingen klla.

Har du ngot annat?

Citat:
Mrker du inte att bara en person hller med dig och att det r den personen som sger att han inte vet ngot om Hanjour!? Fattar du inte hur det ses som den kamratfrening du snackar om!? Eller blir du s blind av bermmet!?
Du kan rada upp miljoner till som inte hller med mig, det innebr nd inget som ska ha eller har ngon bring p kvaliteten p mina argument. Bemt istllet dessa, ett i taget och vi kanske kommer ngon vart.

Citat:
Enkelt konstaterande: ingen utom en tror p dig och du vertygar ingen just nu. Att du fortstter stjlper mer n det hjlper. Att du r dryg stjlper med n det hjlper.
Som sagt: Du har skrivit massa bra saker frr. Just nu frstr du fr dig och alla som r emot den officiella teorin.
Jag vet inte vem du r eller vilka du tror att du representerar. Min enda uppdragsgivare r Sanningen och dess helt ndvndiga vitala funktion fr varje vl fungerande demokratisk rttsstat.

En mktig bundsfrvant.
Citera
2017-12-23, 18:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Exat vilket missfrstnd och, hur d?
Detta:
Citat:
Var ngonstans i det inlgg du lnkar till str det att de pstdda 250 simulatortimmarna inte ingr i de pstdda 600 flygtimmarna och var anvnder jag det som bevisning fr exat vad?
ihop med detta t.ex....
Citat:
Fair enough, missade att du skrev teori och simulator.

Andra missfrstnd r t.ex. detta:
Citat:
2. Vet du om FBI har fljt upp de andra 571 tillfllena och frskrat sig om att dessa verkligen har gt rum och vad berrda aktrer i s fall har sagt med avseende p Hanjours flygkunskaper?
600-29 blir frvisso 571 men problemet r att du blandar ihop tillfllen med timmar...

Citat:
Har du? Var d? Citera. Lnka.
se ovan fr bde frga 1) och 2).

Se ven hr fr mer svar p frga 1) https://www.flashback.org/newreply.p...=62679107#info
Citera
2017-12-23, 18:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att jag citerar en tidslinje dr 600 flygtimmar psts har visats upp av Hanjour till tv mycket skeptiska instruktrer innebr knappast att jag vill anvnda den uppgiften som underlag till att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.
Det r det ingen som har psttt att du vill heller - dock visade du att Hanjour hade 600 flygtimmar uppskrivna i sin loggbok..

Citat:
Tvrtom s r det den uppgiften/certifikaten + Eddy Shalev som jag menar refuteras av samtliga andra aktrer frn samtliga andra sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag, inklusive de tv instruktrer Hanjour ska ha visat certifikaten med de 600 timmarna fr, nr de uttrycker sig p stt som endast kan frenas med en Hanjour som inte kunde flygs, alls.
Vilka samtliga aktrer r det nu nr din enda relevanta uppgiftslmnare r en kvinna som vi inte ens vet om hon trffat Hanjour?

Citat:
Om nu ngon vill anvnda den uppgiften (600 timmar) s vill jag veta vilka kllor denne vill beropa som std fr det. Dvs, det r inget jag varken kan eller ska gra t dem.
Gr du ett pstende? Redovisa klla och argumentera fr dess giltighet.

Din klla r ju chief flight instructor Marcel Bernard s det fr vl vara han som r kllan d.. Annars har vii ju FBI-dokumentet som har lnkats som ocks visar p mngder av flygtimmar, simulatortimmar och inte mindre n 29 soloflygningar.

Citat:
Jo, s mycket frstod jag, men hur menar du att man kan vara lakej/slav t en ... folkrrelse?
Gr det? Hur d?
Absolut - I verfrd betydelse har lakej kommit att innebra en underdnig eller krypande, fjskande och verdrivet tjnstvillig person, hantlangare. https://sv.wikipedia.org/wiki/Lakej
Citera
2017-12-23, 18:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att du pstr det har gtt in. Att du visar vem/vilka som kan intyga att dessa 29 solo-tillfllen r med sanningen verensstmmande, vntar vi fortfarande p.

Vil du frska visa det?

Du har ftt lnk till FBI-dokumentet. Att tro att de ska avslja namn p sina agenter r nog att hoppas p fr mycket.
Citera
2017-12-23, 22:43
Medlem
Citat:
Jod, det r precis vad jag gr. Fattar.

Vilka alla kllor menar du har presenterats och som tyder p att han kunde flyga? Lista dem, en i taget och jag bemter dem, en i taget.

No worries.

Sjlvklart kan han flyga/simma alls om han visar det (i det hr fallet) inte mindre n 29 gnger, dessutom. Det terstr d bara att visa att s verkligen har varit fallet.

Vill du det?

Enligt vilka kllor d? Citera. Lnka. Frklara.

Det r frgan, ja. Jag menar att det material som s hr lngt har presenterats i trden INTE ger std t att han faktiskt kunde det. Alls. Jag pstr tvrtom att samma material visar p det motsatta frhllandet, att Hanjour inte kunde flyga, alls.

Hller du inte med? Frklara varfr och med tydligt angivet, citerat och lnkat underlag.

Jag har bevis fr att de tv pstenden som grs, kunde flyga, alls vs. kunde inte flyga, alls r sinsemellan ofrenliga och att drfr endast ett av dem kan stmma med verkligheten.

Jag har drp argumenterat fr det senare alternativet och det med direkt referens till tillgngliga uppgifter, sida upp och sida ner under ett antal dagar. Men har fortfarande inte ftt ngra konkret angivna skl till varfr min tolkning av samma uppgifter inte stmmer.

Jag har ftt frslag p tv aktrer som (utver Shalev + certifikaten) gr att frena med en Hanjour som trots allt kunde flyga:

- Anonym aktr = per definition ingen klla.

- Selektiva citat frn hemligstmplad intervju = per definition ingen klla.

Har du ngot annat?

Du kan rada upp miljoner till som inte hller med mig, det innebr nd inget som ska ha eller har ngon bring p kvaliteten p mina argument. Bemt istllet dessa, ett i taget och vi kanske kommer ngon vart.

Jag vet inte vem du r eller vilka du tror att du representerar. Min enda uppdragsgivare r Sanningen och dess helt ndvndiga vitala funktion fr varje vl fungerande demokratisk rttsstat.

En mktig bundsfrvant.

Du har en anonym klla som i bsta fall kan tolkas som att Hanjour inte kunde flyga alls. Det r allt du har. Du r verbevisad i den hr frgan. En person hller med dig. Den enda personen som sger att han inte vet ngot om Hanjour. Och du r glad och stolt ver detta medhll. Det sger det mesta. Du verkar inte vilja visa att den oficiella teorin r fel just nu. Du verkar vilja ha bekrftelse och fr det av en person som erknt att han inte vet ngot om just detta. Alla andra sger motsatsen. Alla andra kllor sger motsatsen. Du verkar inte lsa vad andra skriver till dig. Alla utom du och personen som inte vet ngot om Hanjour tolkar det som att Hanjour kunde flyga men dligt. Men visst. Om du r glad ver detta fr du leva i din fantasivrld. Men du ger bara NISTlskarna mer vatten p sin kvarn. De verkar mer trovrdiga och mer rliga. Jag tror nstan att det r det du vill. Eller att ditt ego r fr stort fr att erknna misstag. Ledsamt.
Citera
2017-12-24, 04:02
Medlem
Citat:
Jag skulle inte drmma om att ogiltigfrklara dem allihop -
Fast nu handlar det om att du menar att citaten ifrga givetvis gr att frena med en Hanjour som faktiskt kunde flyga, alls. Att du pstr det vet vi men vi vet fortfarande inte HUR du gr det. Det var drfr som jag postade citaten igen, fr att du skulle ta tillfllet i akt och visa precis hur du fr till det, ett citat i taget. Jag postar citaten igen fr femtioelfte gngen:
- Duncan K.M. Hastie, owner of the school [CRM] described Hanjour as a weak student who was wasting our resources. By this time, however, it was obvious to Hastie that his erstwhile student had no business in a cockpit. Hastie refused to let Hanjour come back. I would recognize his voice, Hastie said. He was always talking about wanting more training. Yes, he wanted to be an airline pilot. That was his stated goal. Thats why I didnt allow him to come back. I thought Youre never going to make it.

- Frklara nu fr oss hur du frenar dessa omdmen med en person som kan flyga, alls.

- Wes Fults, a former instructor at Sawyer [Aviation]. Fults remembers training Hanjour, whom he describes as a neophyte. Hani got overwhelmed with the instruments in the schools flight simulator. He had only the barest understanding of what the instruments were there to do, said Fults. He [Hanjour] used the simulator three or four times, then disappeared like a fog.

- Frklara nu fr oss hur du frenar dessa omdmen med en person som kan flyga, alls.

Peggy Chevrette, operation manager at Jet Tech, later told FOX News: I couldnt believe that he had a license of any kind with the skills that he had. She explained that Hanjours English was so bad it took him five hours to complete an oral exam that normally should have taken about two. But it wasnt just his poor English that failed to impress. In his evaluation the Jet Tech flight instructor wrote that the student [Hanjour] made numerous errors during his performance and displayed a lack of understanding of some basic concepts. The same was true during review of systems knowledge.I doubt his ability to pass an FAA [Boeing 737] oral at this time or in the near future. The 737 instructor concluded his evaluation with a final entry: He [Hanjour] will need much more experience flying smaller A/C [aircraft] before he is ready to master large jets. [...] Early in 2001, Peggy Chevrette, the operation manager at Jet Tech, contacted the FAA repeatedly to convey her concerns about Hanjour. [...] According to Marilyn Ladner, vice-president Pan Am International, the company that owned Jet Tech, It was more of a very typical instructional concern that you really shouldnt be in the air. [....]

- ... on May 29, 2001 Hanjour rented a plane at a small airport in Teterboro, New Jersey and flew the Hudson Tour, accompanied by a flight instructor. However, the next day, when Hanjour returned for a repeat flight the same instructor would not allow it because of Hanjours poor piloting skills.

- Frklara nu fr oss hur du frenar detta omdme med en person som kan flyga, alls.

- Freeway Airport, in Bowie, Maryland, [...] During three such flights over two days in a single-engine Cessna 172, instructors Sheri Baxter and Ben Conner observed what others had before them. Hanjour had trouble controlling and landing the aircraft. [...] On this basis she and Conner declined to approve a current license rating until Hanjour returned for more training. On their recommendation, Freeways chief instructor Marcel Bernard refused to rent Hanjour a plane. [...] Conner also emphasized that the issue was not simply Hanjours poor English. It was everything, i.e., his general ineptitude.

- Frklara nu fr oss hur du frenar dessa omdmen med en person som kan flyga.

Klla: http://911truth.org/hani-hanjour-evi...bi-commission/
Varfr undviker du sida upp och sida ner, dag efter dag, att svara p det hr? Du sger att samtliga av dessa uttalanden givetvis gr att frena med en Hanjour som trots allt kunde flyga, alls.

VISA OSS.

Citat:
det r det du sjlv som har gjort nr du har ogiltigfrklarat andra kllor p samma grund.
Det r ditt pstende.

- Att jag konstaterar att en anonym och drfr oknd person per definition inte kan utgra en klla r inget som jag har hittat p. Det fljer av definitionen.

- Att jag konstaterar att en av ansvariga utredare hemligstmplad intervju och drfr oknd text per definition inte kan utgra en klla r inget som jag har hittat p. Det fljer av definitionen.

Citat:
Eller menar du att du har tolkningsfretrde och att andra regler gller fr de som sger snt du hller ned om?
Se ovan.

Jag frgar igen:

- Vidhller du att citaten frn aktrerna ovan givetvis gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls?

Om s:

- Varfr visar du inte det, ett citat i taget?

- Varfr vill du d samtidigt ogiltigfrklara dem, om de nu ger std t ditt pstende om att Hanjour trots allt kunde flyga, alls?

Om du inte vidhller:

- Bra, d gr jag mer n grna och med stor tillfrsikt in p citatens kllor och i vilken mn de kan anses tillfrlitliga eller inte.
Citera
2017-12-24, 09:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast nu handlar det om att du menar att citaten ifrga givetvis gr att frena med en Hanjour som faktiskt kunde flyga, alls.
Det har jag svarat p s mnga gnger nu s det brjar bli patetiskt.

Citat:
Att du pstr det vet vi men vi vet fortfarande inte HUR du gr det. Det var drfr som jag postade citaten igen, fr att du skulle ta tillfllet i akt och visa precis hur du fr till det, ett citat i taget. Jag postar citaten igen fr femtioelfte gngen:
- Duncan K.M. Hastie, owner of the school [CRM] described Hanjour as a weak student who was wasting our resources. By this time, however, it was obvious to Hastie that his erstwhile student had no business in a cockpit. Hastie refused to let Hanjour come back. I would recognize his voice, Hastie said. He was always talking about wanting more training. Yes, he wanted to be an airline pilot. That was his stated goal. Thats why I didnt allow him to come back. I thought Youre never going to make it.

En vek student som inte kommer kunna bli flygbolagspilot - varfr skulle han inte kunna flyga, alls? Finns ingenting i citatet som motsger att Hanjour kunde flyga, om n skert dligt.

Citat:
- Wes Fults, a former instructor at Sawyer [Aviation]. Fults remembers training Hanjour, whom he describes as a neophyte. Hani got overwhelmed with the instruments in the schools flight simulator. He had only the barest understanding of what the instruments were there to do, said Fults. He [Hanjour] used the simulator three or four times, then disappeared like a fog.

Om man lser hela citatet s sger Fults att Hanjour blev vervldigad av alla instrument - precis som s mnga andra blir... Finns ingenting i citatet som motsger att Hanjour kunde flyga, om n skert dligt.

Citat:
Peggy Chevrette, operation manager at Jet Tech, later told FOX News: I couldnt believe that he had a license of any kind with the skills that he had. She explained that Hanjours English was so bad it took him five hours to complete an oral exam that normally should have taken about two. But it wasnt just his poor English that failed to impress. In his evaluation the Jet Tech flight instructor wrote that the student [Hanjour] made numerous errors during his performance and displayed a lack of understanding of some basic concepts. The same was true during review of systems knowledge.I doubt his ability to pass an FAA [Boeing 737] oral at this time or in the near future. The 737 instructor concluded his evaluation with a final entry: He [Hanjour] will need much more experience flying smaller A/C [aircraft] before he is ready to master large jets. [...] Early in 2001, Peggy Chevrette, the operation manager at Jet Tech, contacted the FAA repeatedly to convey her concerns about Hanjour. [...] According to Marilyn Ladner, vice-president Pan Am International, the company that owned Jet Tech, It was more of a very typical instructional concern that you really shouldnt be in the air. [....]

Hr har du/din klla blandat ihop olika personers uttalanden i en enda rra.. Dels Peggy, administratren p JetTech som anmlde Hanjour till FAA eftersom hon ansg att hans engelska var s dlig, samt en chef som uttalar sig om Hanjours flygkunskaper trots att det inte finns ngonting som tyder p att hon ens trffat Hanjour - n mindre flugit med honom... I bsta fall rr det sig allts om andrahandsuppgifter frn oknd klla.. Men nd - det finns ingenting i citatet som motsger att Hanjour kunde flyga, om n skert dligt.

Citat:
- ... on May 29, 2001 Hanjour rented a plane at a small airport in Teterboro, New Jersey and flew the Hudson Tour, accompanied by a flight instructor. However, the next day, when Hanjour returned for a repeat flight the same instructor would not allow it because of Hanjours poor piloting skills.

- Frklara nu fr oss hur du frenar detta omdme med en person som kan flyga, alls.
Eftersom det str svart p vitt att han flg Hudson Tour frsta dagen s sger ju citatet direkt emot det du frsker pst.. Finns ingenting i citatet som motsger att Hanjour kunde flyga, om n skert dligt.

Citat:
- Freeway Airport, in Bowie, Maryland, [...] During three such flights over two days in a single-engine Cessna 172, instructors Sheri Baxter and Ben Conner observed what others had before them. Hanjour had trouble controlling and landing the aircraft. [...] On this basis she and Conner declined to approve a current license rating until Hanjour returned for more training. On their recommendation, Freeways chief instructor Marcel Bernard refused to rent Hanjour a plane. [...] Conner also emphasized that the issue was not simply Hanjours poor English. It was everything, i.e., his general ineptitude.

- Frklara nu fr oss hur du frenar dessa omdmen med en person som kan flyga.[/quote] De tv instruktrerna var s oskra p Hanjours kunskaper s de var tvungna att testa honom tre gnger innan de bestmde sig fr att neka honom att hyra ett flygplan fr soloflygningar - Finns ingenting i citatet som motsger att Hanjour kunde flyga, om n skert dligt.

Citat:
Klla: http://911truth.org/hani-hanjour-evi...bi-commission/
Citat:
Varfr undviker du sida upp och sida ner, dag efter dag, att svara p det hr? Du sger att samtliga av dessa uttalanden givetvis gr att frena med en Hanjour som trots allt kunde flyga, alls.
Jag har svarat om och om igen p detta - dock ej s detaljerat som nu d jag, och vad det verkar i stort sett alla andra, finner dina pstenden om att Hanjour inte kunde flyga, alls fullstndigt imbecillt och att det inte borde behva frklaras som fr ett frskolebarn - tydligen hade jag fel om det..

Citat:
VISA OSS.
"Oss"? r ni plural nu min herre?

Citat:
Det r ditt pstende.
- Att jag konstaterar att en anonym och drfr oknd person per definition inte kan utgra en klla r inget som jag har hittat p. Det fljer av definitionen.
nd anvnder du flera sdana hr ovan? konstigt..

Citat:
- Att jag konstaterar att en av ansvariga utredare hemligstmplad intervju och drfr oknd text per definition inte kan utgra en klla r inget som jag har hittat p. Det fljer av definitionen.
Se ovan.
Jag frgar igen:
- Vidhller du att citaten frn aktrerna ovan givetvis gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls?
Om s:
- Varfr visar du inte det, ett citat i taget?
Se ovan.

Citat:
- Varfr vill du d samtidigt ogiltigfrklara dem, om de nu ger std t ditt pstende om att Hanjour trots allt kunde flyga, alls?
Om du inte vidhller:
Jag frsker bara flja de frhllningsorder du sjlv satt upp hr i forumet fr vad som r giltiga kllor - tyvrr r du rtt ensam om att inte leva upp till dessa regler fr nrvarande...

Citat:
- Bra, d gr jag mer n grna och med stor tillfrsikt in p citatens kllor och i vilken mn de kan anses tillfrlitliga eller inte.
Gr s - du kan ju brja med den anonyma instruktren du hnvisat till fr the Hudson Tour. Eller varfr inte frklara hur du kan anvnda Sheri Baxter som klla till Cessna-uthyrningen fast de som skrivit citatet inte ens hade ftt tag p henne i telefon...

Citat:
Det stmmer. Du bidrog endast med vad du felaktigt trodde var ett argument fr att en person visst kan vara en lakej/slav t en rrelse och att du drmed endast gav sken av att du ven delade personens sikt om truther-lakej.
Det var dumt av mig att gra den kopplingen.
Vad r det som r "felaktigt" menar du? Varfr skulle en truther inte kunna fjska fr t.ex. A&Efor911truth, eller helt enkelt frska skapa sig ett "namn" p internetforum? Sjlvklart kan man ses som lakej t en rrelse ven om man inte ftt det i uppdrag av ngon..

God Jul!
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-24 kl. 09:23.
Citera
2017-12-24, 09:35
Medlem
kurrekottes avatar
Det r ganska lustigt att argumentera fr att Hanjour inte kunde flyga, alls men att enbart kunna gra det utifrn frutsttningen att "inte kunde flyga, alls", betyder ngot helt annat n att "inte kunde flyga alls".

Jag tror det enligt allmn sprkuppfattning definieras som att vara en smula efterbliven, korkad eller bara orlig.

I vilket fall som helst s r det helt ointressant att det uppges att Hanjour vid ngot tillflle uppfattades som att han blev vervldigad utav instrument som han aldrig sett frut.

1. Han kan ha bluffat.
2. Han kan ha lrt sig hantera instrumenten senare.
3. Han kan ha valt att fokusera enbart p de instrument som var ndvndiga fr att genomfra terroristangreppet.

Manfred von Richthofen var en utav vrldshistorens mest knda och erknda flygare. Han var fr vrigt inte bara trnad utav stridspiloter, han trnade mnga sdana sjlv. Han skulle garanterat inte f hyra en Cesna, ftt godknt p teoriprov p engelska, eller knna sig bekvm med instrumenten i en modern flygsimulator utifrn den erfarenheten, om han levde idag. Men att pst att han inte kunde flyga, alls, vore extremt fnigt.

Om onopono ngonsin lyckas presentera ett vittne som med skerhet kan uttala sig om huruvida Hanjor kunde flyga alls eller inte 2001-09-11 s r det mjligt att onopono har en pong. I annat fall s framstr bara onoponos ndlsa vggar av text och upprepningar som fullstndigt ponglsa, extremt trttsamma och inte trovrdiga, alls.
Senast redigerad av kurrekotte 2017-12-24 kl. 09:54.
Citera
2017-12-25, 02:52
Medlem
Citat:
Du har ftt lnk till FBI-dokumentet. Att tro att de ska avslja namn p sina agenter r nog att hoppas p fr mycket.
Citera de avsnitt du upplever ger std till ditt pstende om att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

S tar vi det drifrn.
Citera
2017-12-25, 02:56
Medlem
Citat:
Att Hanjour flg solo vid minst 29 tillfllen har fortfarande inte gtt in? Och om FBI's utredning inte r bevis nog fr dig - vad skulle du tycka dg som bevis?
Citera det i ditt underlag som du upplever ger std t ditt pstende, s tar vi det drifrn.

Jag kan liksom inte gra det t dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in