När jag lyfter tungt och behöver fokusera brukar jag komma i stämning av kristen lovsångsmusik. Några av mina favoritsånger är:
*
Elevation Worship - Overcome
*
Matt Redman - 10,000 Reasons (Bless the Lord). Finns även många covers på den, t.ex.
Shane & Shane - 10,000 Reasons, så finns en del variation om man gillar texten.
*
Matt Boswell - Come Thou Fount Every Blessing. Finns mängder av inspelningar av denna
gamla och kända sången, så finns variation här med om man letar lite.
*
Newsboys - God's Not Dead
Sebastian Stakset gillar jag också att träna till, men det är mer hip-hop och inte något explicit kristet, så det beror lite på vilket humör jag är i. En av mina favoritlåtar av honom är i alla fall
Jag vill ge dig allt.
Men ibland tränar även jag till Wardruna. Mina favoritlåtar är Raido (som redan nämnts) och
Odal.
En annan go låt är
Whispered - Hold the Sword. Det är någon form av power/folk/viking metal. Är jag sugen på metal när jag lyfter brukar den få ljuda i mina lurar.
Roger Pontare - Himmel och hav är också bra. Kan få riktigt bra med energi av den och avslutar ibland mina pass till den. På lite samma tema så kan det också vara gött att lyfta till
I'll Make A Man Out Of You.
Lyfter jag lättare så brukar jag dock lyssna på diverse podcasts. Men hanterar jag tunga vikter vill jag inte utsätta mig för risken att råka skratta till någon dialog, så då blir det något av ovannämnd musik beroende på humör och sug.