2018-01-03, 15:37
Medlem
berlinlondons avatar
Som vissa av er säkert redan förstår vill jag diskutera och skapa en tråd för att dela passande musik för tyngre lyft som t.ex. marklyft.

Idag kan jag lyfta växa 150kr i mark och då känner jag mig som en vulkan som när lyftet är fullgjort får ett utbrott. Hela kroppen domnar lite och jag står en sorts extas. I detta läge är det fantastiskt att komma tillbaka till en grym låt som jag känner triggar min maskulina essens.

Jag lyssnar på "Rotlaust tre fell" av Wardruna. Även Raido av samma band är helt magisk. Jag känner att det åkallar Tyr som är modet och styrkans gud i asatron. Att ladda upp med att andas ner i kulorna och centrerad mig till denna musik är förlösande och förbereder mig inför vulkanutbrottet.

Nu undrar jag om någon har tips på annan kraftfull musik för dessa lyft! Gärna med en nordisk energi men varför inte från vilken kultur eller genre som helst!

Kärlek och respekt!
Citera
2018-01-03, 15:49
Medlem
Enzymes avatar
Preussiska marscher får igång Enzyme!!!
Citera
2018-01-03, 16:24
Medlem
Oj finns så mycket. De mest kända banden inom Metalcore, Power metal, melodic deathmetal, viking metal bör vara något för herrn!
Citera
2018-01-03, 17:33
Medlem
weiskorvs avatar
För marklyft:
Entombed - Returning to madness
Punkt.

https://www.youtube.com/watch?v=d9oZsF6XxDo
Citera
2018-01-05, 20:03
Medlem
Run3s avatar
När jag lyfter tungt och behöver fokusera brukar jag komma i stämning av kristen lovsångsmusik. Några av mina favoritsånger är:

* Elevation Worship - Overcome
* Matt Redman - 10,000 Reasons (Bless the Lord). Finns även många covers på den, t.ex. Shane & Shane - 10,000 Reasons, så finns en del variation om man gillar texten.
* Matt Boswell - Come Thou Fount Every Blessing. Finns mängder av inspelningar av denna gamla och kända sången, så finns variation här med om man letar lite.
* Newsboys - God's Not Dead

Sebastian Stakset gillar jag också att träna till, men det är mer hip-hop och inte något explicit kristet, så det beror lite på vilket humör jag är i. En av mina favoritlåtar av honom är i alla fall Jag vill ge dig allt.

Men ibland tränar även jag till Wardruna. Mina favoritlåtar är Raido (som redan nämnts) och Odal.

En annan go låt är Whispered - Hold the Sword. Det är någon form av power/folk/viking metal. Är jag sugen på metal när jag lyfter brukar den få ljuda i mina lurar.

Roger Pontare - Himmel och hav är också bra. Kan få riktigt bra med energi av den och avslutar ibland mina pass till den. På lite samma tema så kan det också vara gött att lyfta till I'll Make A Man Out Of You.

Lyfter jag lättare så brukar jag dock lyssna på diverse podcasts. Men hanterar jag tunga vikter vill jag inte utsätta mig för risken att råka skratta till någon dialog, så då blir det något av ovannämnd musik beroende på humör och sug.
Senast redigerad av Run3 2018-01-05 kl. 20:06.
Citera
2018-01-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
När jag lyfter tungt och behöver fokusera brukar jag komma i stämning av kristen lovsångsmusik. Några av mina favoritsånger är:

* Elevation Worship - Overcome
* Matt Redman - 10,000 Reasons (Bless the Lord). Finns även många covers på den, t.ex. Shane & Shane - 10,000 Reasons, så finns en del variation om man gillar texten.
* Matt Boswell - Come Thou Fount Every Blessing. Finns mängder av inspelningar av denna gamla och kända sången, så finns variation här med om man letar lite.
* Newsboys - God's Not Dead

Sebastian Stakset gillar jag också att träna till, men det är mer hip-hop och inte något explicit kristet, så det beror lite på vilket humör jag är i. En av mina favoritlåtar av honom är i alla fall Jag vill ge dig allt.

Men ibland tränar även jag till Wardruna. Mina favoritlåtar är Raido (som redan nämnts) och Odal.

En annan go låt är Whispered - Hold the Sword. Det är någon form av power/folk/viking metal. Är jag sugen på metal när jag lyfter brukar den få ljuda i mina lurar.

Roger Pontare - Himmel och hav är också bra. Kan få riktigt bra med energi av den och avslutar ibland mina pass till den. På lite samma tema så kan det också vara gött att lyfta till I'll Make A Man Out Of You.

Lyfter jag lättare så brukar jag dock lyssna på diverse podcasts. Men hanterar jag tunga vikter vill jag inte utsätta mig för risken att råka skratta till någon dialog, så då blir det något av ovannämnd musik beroende på humör och sug.

Jag kör också ofta Whispered i gymmet. De har flera bra låtar. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in