Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Det har jag svårt att tänka mig. Konstigt också att vare sig Leif Ljungqvist eller Jan Andersson verkar uppfatta att det är Olof Palme som är skjuten. LAC-bandet spelar i samtalet på LLs mobiltelefon av en sort som brukade vara placerad mellan sätena i framsätet.
Konfunderad över att inte hört detta uttalande tidigare under många lyssingar på LAC-bandet. Måste vara brusreduceringen som gett denna förbättring. Blir att lyssna igenom bandet igen för att se om någon info kan spåras.
Det är klarlagt att åtminstone J-ÅS var framme vid LLs bil ovh pratade med dem. Är det han som yttrar "Olof Palme"? Hade denne först varit framme vid offret?
En som känner igen OP före GS får det bekräftat är vårdare CE.
Om han gjorde det senare kanske någon annan på platsen gjort det också innan OP blev alldeles nerbäddad?
Ja, jag är också konfunderad. Jag har lyssnat på samtal 7 jag vet inte hur många gånger och jag har alltid hört "Palme har fallit". Efter att ha hört detta nya brusreducerade "band" undrar jag hur jag ens kunnat höra de orden. Det är tydligt "kan du hoppa in", som sägs.
Håller med. Har alltid varit av åsikten att mer info finns i bakgrundsrösterna.