Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 21:29
Medlem
kumlafucker84s avatar
Vart ser du dig själv om 5 år? Då ska du säga att du äger en egen hamburgekedja
Citera
2018-01-19, 22:20
Medlem
julepumlans avatar
Jag sökte jobb dör som 17 åring, fick det dessvärre inte men intervjun hölls vid ett bord ute i restaurangen runt kl 14 (lite folk). Gick gymnasium och var intresserad av extra jobb.
Frågorna som ställdes var som jag minns det varför jag sökte, vad mina tidigare erfarenheter inom matlagning var, vad jag läste till och hur länge jag hade kvar på gymnasiet. Allt lät väl bra där och då men blev uppringd och sade att någon annan fått tjänsten.

Det var nog lika bra med facit i hand då risken finns att man börjar heltid efter studietiden och missat karriären jag nu är på.

Jag och ett sällskap besökte restaurangen för inte så länge sen och en kompis flippade för att det var tomat på burgaren (hade special beställt) och snörde brickan med allt på över hela köket och personalen.
Jag skrattade bara
Citera
2018-01-19, 22:38
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Vart ser du dig själv om 5 år? Då ska du säga att du äger en egen hamburgekedja
Max restauranger äger bara max. Du kan däremot vara föreståndare till skillnad mot andra kedjor som är franchise
Citera
2018-01-19, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Jag sökte jobb dör som 17 åring, fick det dessvärre inte men intervjun hölls vid ett bord ute i restaurangen runt kl 14 (lite folk). Gick gymnasium och var intresserad av extra jobb.
Frågorna som ställdes var som jag minns det varför jag sökte, vad mina tidigare erfarenheter inom matlagning var, vad jag läste till och hur länge jag hade kvar på gymnasiet. Allt lät väl bra där och då men blev uppringd och sade att någon annan fått tjänsten.

Det var nog lika bra med facit i hand då risken finns att man börjar heltid efter studietiden och missat karriären jag nu är på.

Jag och ett sällskap besökte restaurangen för inte så länge sen och en kompis flippade för att det var tomat på burgaren (hade special beställt) och snörde brickan med allt på över hela köket och personalen.
Jag skrattade bara
Haha, vad kul
Antar att ”din kompis” i själva verket är du och att din iq inte är så väldigt framstående. En vacker dag kanske du lär dig att det går att plocka bort tomaten från hamburgaren, och inte bete sig som ett jävla drägg.
Citera
2018-01-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindgimmet
Är lite blyg men känner att jag är lite trevligare med folk på grund av detta. Om man kan omformulera det typ.
Du är inte blyg. Du är observant, inkännande, ödmjuk och en god lyssnare.

Frågor som lär dyka upp:
Nämn en styrka och en svaghet hos dig

Hur hanterar du stress?

Hur jobbar du i team?

Vad säger du till en kund som är missnöjd med hamburgaren/servicen/etc?

Hur hanterar du en kund som är arg/ledsen?

Tycker du om att jobba med människor?

I övrigt: Glöm inte att hålla god ögonkontakt (lätt att glömma bort detta som blyg). Var positiv i alla dina svar, även om svaren kan få dig att känna dig lite fånig.
Senast redigerad av mushymushy 2018-01-19 kl. 22:47.
Citera
2018-01-19, 23:04
Medlem
likeets avatar
Va bara dig själv och svara enkelt så är det inget problem.
Säg även att du gärna hoppar in och tar extra pass då det händer väldigt att det behövs.

Alltså Max brukar ofta ta in släkt till dom som redan är anställda då detta är en trygghet, lite som ICAs koncept när de gäller anställningar.
Max är inget dåligt ställe att jobba på.
Du har ju 110:- timmen plus OB.
Det är ett jobb som inte kräver nån erfarenhet.
Man jobbar väldigt efterblivna pass när man är heltid samt 75%.
Ofta är det folk sjuka eftersom det är ett påfrestande jobb med långa pass och dålig sömn.

Jag jobbade där i 5 år, jag ångrar mig inte för 5 öre.
Mycket bra första jobb.
Citera
2018-01-19, 23:05
Medlem
Citat:
När är det bäst att jobba? När är det lugnast/stressigast?

Såg följande nånstans, från 2012: "som nyanställd får du räkna med att bara jobba kvällar/helger. Det är de som jobbat där ett tag och är assistenter som har majoriteten av dagpassen (iaf alla öppningar)"

är dagspass bättre av nån anledning? Eller folk vill inte jobba kväll helt enkelt?

Massa äckligt folk som kommer när solen går ner kanske ?
Citera
2018-01-19, 23:09
Medlem
likeets avatar
Stressen är mycket påfrestande.
Man tror man kan stänga av den och bara jobba men det är svårt.

Dock är det jävligt roligt att jobba när det är mycket att göra och allt flyter på.
Tiden går snabbt plus att man tävlar lite internt.
Finns ju drive in tider att slå 😉

Citat:

Såg följande nånstans, från 2012: "som nyanställd får du räkna med att bara jobba kvällar/helger. Det är de som jobbat där ett tag och är assistenter som har majoriteten av dagpassen (iaf alla öppningar)"

är dagspass bättre av nån anledning? Eller folk vill inte jobba kväll helt enkelt?
Citera
2018-01-19, 23:26
Medlem
bluntcunts avatar
Citat:

Jobbade på Max för drygt 5 år sedan. Tycker också att dagpassen var att föredra framför kvällar/helger.
Dels för att OB-tillägget var (är?) väldigt dåligt inom restaurang, så det kändes inte värt att offra umgänget med vänner/familj för 20-30 kr mer i timmen.
Stängningen är dessutom ganska äcklig. Det innebär att du ska göra rent allt i köket, så att det är fräscht när dom kommer och öppnar på morgonen. Har fortfarande mardrömmar om geggan i botten på fritöserna och den ingrodda ostdippen som legat i en uppvärmd behållare hela dagen.
Sedan tycker jag att det rent rutinmässigt är skönare att jobba på dagen. Men det är ju ganska individuellt hur man ser på den saken.
På dagtid/vardagar behöver man ju inte heller trilskas med fyllona som är hungriga efter krogen...
Kan dock tillägga att det blir vad man gör det till. Så om du skulle landa jobbet och sedan bara får jobba kvällar/helger i början, är det iallafall bättre än att gå arbetslös.

Angående rekryteringsprocessen så behöver du inte vara orolig. Min erfarenhet är att, mer eller mindre, alla som fick komma på intervju även fick jobbet sen. Kan ju ha med just min restaurangchef och hans tillvägagångssätt att göra. Men det är ju trots allt ett okvalificerat jobb du söker, och om du får komma på intervju så har du mer än halva inne redan.

Kör hårt
Citera
2018-01-19, 23:31
Medlem
boobacars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Det är Max det handlar om, det räcker att du svarar: "jag vet inte" på alla frågor, det gör ingen skillnad.

Så länge du inte är förståndshandikappad så är jobbet ditt.
Är du allvarlig? Vet du hur många ansökningar dessa ställen får dagligen?
Citera
2018-01-19, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Massa äckligt folk som kommer när solen går ner kanske ?
Nja, solen går ner tidigt på vintern. Skulle nog säga att orcherna marscherar till snabbmatshaken runt 20:00 och framåt.
Citera
2018-01-19, 23:48
Medlem
Att vara stresstålig är ca 90% av jobbet. Kanske värt att lyfta fram det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in