Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
Förutom om Krim och Donbass säger slipsätaren nu ungefär vad jag säger om situationen i Ukraina. Alla som vill fatta vet att det går illa för det ukrainska folket. Saak vill gå till Europarådet eller en domstol för att få upprättelse. En gränsvakt släpade ut honom i håret. enligt en video.
Saakashvili Says Ukraine in a Shambles, Faces Becoming 'Failed State'
https://sputniknews.com/europe/20180...with-collapse/
Det stämmer att flyktingar från Ukraina på Krim konkurrerar om arbetstillfällen och bostäder, men de absorberas ju. Krim byggs upp bra.
Den stora folkvandringen till Ryssland började med flyktingar 2014. Jag såg gamla kvinnor på tältsängar. Det senaste är att många arbetslösa ingenjörer söker sig till Ryssland. Statistiken är osäker. I Polen arbetar många ukrainare illegalt och det kanske några gör i Sverige också. Jag hjälpte en ukrainare i affären. Vi kommunicerade bara hjälpligt, men han visade att han var mycket tacksam. Jag undrar om han förstår vilken tur han hade. Han stötte på en av kanske två-tre personer i området som kunde hjälpa honom.
Tror du har missuppfattat det hela, det är ju från Krim man flyr inte till Krim. D får skilja på ett demokratiskt bygge som Ukraina och ett ryssbygge där allt går baklänges i utvecklingen.
Och i Polen hyllas ju Ukrainare av makten för att är en arbetskraft som heter duga och som är mer än välkomna dit.
Så att läsa och hylla rysk propaganda blir som alltid så fel och så tokigt och borde nog inte sättas på pränt mer än som varnande exempel.
Det är ju trots allt Ukraina som har vinnande hand just nu medan Ryssland sitter med svarte Putin.
För visst är det beundransvärt att Ukraina kommit såpass i sin utveckling a la väst på bara några år.
Ryssland är överkört i många samhällskategorier och får väl numera ses som ett i många sammanhang lite efterblivet eller stagnerat land. Kiev vinner alltså även det politiska racet med en president som står skyhögt över Putin i anseende och respekt utomlands.
Då hjälper ju inga domedagsprofetior utfärdade av trollfabriker i Sankt Petersburg, blir som att spotta i motvind samtidigt som varje anklagelse mot Ukraina ju höjer Ukrainas anseende eftersom Ryssland och osanning alltid är som siamesiska tvillingar d.v.s oskiljaktiga.