Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-24, 10:37
Medlem
Jag har anmält en fd kille för våldtäkt men känner ångest över att ha gjort det, så nu undrar jag gjorde jag rätt? Historian är egentligen lång men ska försöka korta av. Från 1995-1998 hade vi ett förhållande ett väldigt osunt sådant jag älskade verkligen den här killen men det visade sig att han egentligen bara utnyttjade mig för pengar osv jag hade dåligt psyke vid den perioden så han kunde manipulera mig så in i norden. Det var då en halvkriminell kille typiskt sån där macho förortskille. Ja iaf efter det tog slut har jag aldrig slutat tänka på honom han var mitt livs kärlek. Vi bor inte i samma stad så jag har inte stött på honom efter det förräns det ringer på min mobil början på detta år och då är det han jag blev ju både chockad och lite glad så efter några samtal då han bedyrar att han blivit en annan människa och ber mig om ursäkt hur han behandlade mig när vi var ihop så då tänkte jag att jag ger honom en chans att bevisa det. Så vi träffades hemma hos mig och det slutade med att han sov över och allt gick bra vi rörde inte varandra eftersom jag har varit singel 8 år är jag inte riktigt beredd att lämna ut mig själv sådär i sänghalmen även om jag känner honom och jag vill ju även se vad han gick för hade en magkänsla av att han var ute efter antingen börja lura mig på pengar och för att få sex. Efter den träffen pratade vi på telefon flera gånger kan tilläggas att jag aldrig ringt själv till honom bara han som ringt och liksom tjatat till sig att vi ska ses. Så ny träff på alla hjärtans dag han sover över hos mig ännu en gång men det är då det börjar tjatet om sex jag har sagt på telefon att jag inte vill inleda något med sex och det sa jag till honom flera gånger under kvällen på alla hjärtans dag. Jag vill INTE ha sex jag känner mig inte bekväm och för det första jag har en dotter som går i nian jag ville inte hålla på med något när hon är hemma känns inte rätt. Det hela slutade med att killen tjatar till sig sex fast jag sa hela tiden nej och jag gav med mig bara för att få det överstökat få slut på tjatet. Vi är på toan då hör jag ytterdörren slå igen jätte hårt och det är mitt i natten då förstår väl min dotter vad som händer och blir både arg och ledsen och förmodligen rädd om mig för jag hade berättat allt om honom. Min dotter vägrar komma in förrän han har dragit men hon kommer in och ger killen världens utskällning och hon är verkligen hysterisk både gråter och är arg så hon säger till honom att hon ska ringa polisen och det gör hon med då vill killen konfrontera min dotter och blir irriterad på henne men då blir jag arg på honom och säger att till honom att dra så utan att det gick några bussar till någonstans slängde jag ut honom. Så när polisen kommer är han inte hemma hos mig. Vi blir förhörda av två kvinnliga poliser vet dock inte vad min dotter sagt men jag berättade att han tjatat till sig sex och då tycker polisen att det är våldtäkt eftersom ett nej är ett nej jag är tveksam till att anmäla men gjorde det iaf så det slutade med akuten för diverse undersökningar och bevis. Men nu till saken jag har sån jäkla ångest över anmälan och bävar för eventuell rättegång osv känner skam och är arg på att jag gick på hans manipulativa sätt ännu en gång han är fortfarande samma skitstövel tydligen bara tänker på sig själv men tyckte ju att man förtjänar en andra chans..jag vill verkligen inte ställa till det för någon men samtidigt känner jag att den här killen behöver stoppas han är så manipulativ och pådrivande så tjejer med dålig självkänsla blir lätt ett mål för honom inte för att jag tror han förändras för att det kommer till en rättegång men man vill ju markera på något sätt att det är inte ok att utnyttja allt för sin egen vinnings skull och ett nej är ett nej. Känner mig så jäkla blåst men funderar ändå på att dra tillbaka anmälan. Vad hade ni gjort?
Citera
2018-02-24, 10:43
Medlem
Du säger ju själv att det inte var våldtäkt utan att han "tjatade sig till sex". Låt polisen lägga sina resurser på att jaga riktiga våltäktsmän...
Citera
2018-02-24, 10:46
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Styckeindelning är att föredra i längre texter.

Citat:
Ursprungligen postat av Nanny72
Ok första gången jag gör inlägg.
Vi kortar ner ännu mer:

Citat:
Från 1995-1998 hade jag ett osunt förhållande smed en halvkriminell förortskille som utnyttjade mig för pengar. Det tog slut.

På alla hjärtans sov han över hos mig, Det hela slutade med att killen tjatade till sig sex

Polisen kom och tyckte att det är våldtäkt eftersom ett nej är ett nej.

Jag har nu ångest över anmälan och bävar för eventuell rättegång osv. Jag känner skam och är arg på att jag gick på hans manipulativa sätt ännu en gång han är fortfarande samma skitstövel.

Vad hade ni gjort?
Citera
2018-02-24, 10:48
Medlem
Men alltså, känner du själv att du blev våldtagen? Kände du dig utsatt i situationen? Såklart inte okej att tjata på det viset som han gjorde, men kändes det som att det hade vart farligt för dig att kasta ut honom tidigare? Alltså istället för att bara gå med på att knulla för att få slut på tjatet.

För om situationen inte var hotfull och ni endast hade sex för att du inte kunde komma på någon bättre lösning för att få slut på tjatet så tycker jag inte du kan anmäla honom för våldtäkt. Alltså, du beskriver ju att du mår dåligt över att behöva göra en anmälan, vilket i mina ögon insinuerar att du faktiskt inte själv känner att du blev våldtagen.
Citera
2018-02-24, 10:48
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Styckeindelning är att föredra i längre texter.
Kan verkligen hålla med. Blir apjobbigt att läsa. Och; en vettig rubrik är att föredra framför "hjälp"...
Citat:
Ursprungligen postat av Nanny72
.. /massa text/ ..

Jag tycker absolut att du ska vidhålla din anmälan. Han har tjatat sig till sex, trots att du UPPREPADE gånger; både före (långt före), under och efter förklarat att det var exakt vad du INTE ville ha. Det ÄR våldtäkt (såvida du inte har gett inviter, flirtat och hållt på).

Anmälan bör fortgå, och du ska inte må dåligt för att en idiot utnyttjar dig för sex och/eller pengar. Han har gjort fel - inte du.
Citera
2018-02-24, 10:50
Moderator
Försökte söka lite på det och hittade denna text

Citat:
Tjatsex

– Vi har det vi lite slarvigt kallar för tjatsex. Många osäkra flickor tror att man måste göra som sin pojkvän eller en killkompis säger. Man blir övertalad till att ha sex mot sin vilja. I de fallen har vi svårt att styrka brott, berättar Susanne Tistrand.

Många som har övertalats till sex har svårt att anmäla övergreppet. Anmälan kommer ofta via en kompis, förälder, närstående eller kuratorn på skolan.

I lagens mening innebär inte ”tjatsex” våldtäkt. Så här står det i Brottsbalken, 6 kap, 1§:
”Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.”

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/...mala-valdtakt/

Lyssna på vad de säger i förundersökningen men det kan vara svårt att styrka brott angående tjatsex. Jobbigt att dottern var där och behövde uppleva det hela men samtidigt kanske bra då hon verkar kunna stå på sig bättre. Jag tror inte han kommer bli fälld för våldtäkt, hur du vill göra med anmälan får du bestämma själv, anser du att du blivit våldtagen eller att du gav med dig? Svårt för oss att bedöma.

Att stoppa en manipulativ person för andra är svårt, det gäller att försöka bryta kontakten med honom, att börja prata skit och varna för honom med andra kan bli förtal.
Citera
2018-02-24, 11:09
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballen99
Men alltså, känner du själv att du blev våldtagen? Kände du dig utsatt i situationen? Såklart inte okej att tjata på det viset som han gjorde, men kändes det som att det hade vart farligt för dig att kasta ut honom tidigare? Alltså istället för att bara gå med på att knulla för att få slut på tjatet.

För om situationen inte var hotfull och ni endast hade sex för att du inte kunde komma på någon bättre lösning för att få slut på tjatet så tycker jag inte du kan anmäla honom för våldtäkt. Alltså, du beskriver ju att du mår dåligt över att behöva göra en anmälan, vilket i mina ögon insinuerar att du faktiskt inte själv känner att du blev våldtagen.
Helt fel. Lagen i sig är ett skämt.
Självklart är det ingen våldtäkt men samtidigt är det ett grovt övergrepp som SKA vara straffbart.
Problemet är att staten har förstört ordet våldtäkt vilket gör att allmänheten rasar över småsaker o rycker på axlarna över gruppvåldtäkter.

TS borde göra vissa saker. Först lära sig att skriva bra trådstarter på korrekt o bra svenska så man slipper kolla om S.O.Stolp redigerar.
Sedan ska hon fullfölja anmälan o i rättegången göra ett statement där hon påpekar att killen begått ett grovt övergrepp mot henne där han ska straffas för sin gärning men att de bör se om lagen ger utrymme för en annan brottsrubricering.
Tyvärr är det nog många offer som känner som TS o lägger skuld på sig själva att förövaren straffas för fel sak o att sedan i en rättegång, indirekt försvara förövaren är inte lätt.

Nu riktar jag mig direkt till Nanny72.
I dag. I morgon. Under rättegången. Under en tid efter rättegång.
Då kommer du må skit. Men nu pratar vi om en kort period av ditt liv.
Väljer du att backa ur så går mannen fri o du själv kommer lida, resten av ditt liv.
För att DU ska kunna gå vidare så behöver du upprättelse.

För ca ett år sedan dök det upp en tråd här där en tjej skrev om ett par bröder som var lite småskumma o som utnyttjat henne lite oskyldigt. Hon själv ville bara ha råd hur hon skulle förhålla sig till dessa bröder. Efter lite lirkade uppdagades lite mer o historien blev mörkare o mörkare.
Den här tjejen uppmanades att anmäla o fick mkt stöttning här.
Nu vet jag inte om bröderna blivit fällda ännu. Men tjejen lyssnade o anmälde. Hon stod upp o polisens utredning visade att just denna tjej bara var toppen av ett isberg.
Detta skrev även Aftonbladet om när åtal väktes. Så stort blev den tjejens lilla problem o i slutänden så räddade den tjejen många barns uppväxt.
Så jag ber dig. Anmäl o stå upp. Ditt "lilla" problem kan vara något större för andra både nu o i framtiden.
Citera
2018-02-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Helt fel. Lagen i sig är ett skämt.
Självklart är det ingen våldtäkt men samtidigt är det ett grovt övergrepp som SKA vara straffbart.
Problemet är att staten har förstört ordet våldtäkt vilket gör att allmänheten rasar över småsaker o rycker på axlarna över gruppvåldtäkter.

TS borde göra vissa saker. Först lära sig att skriva bra trådstarter på korrekt o bra svenska så man slipper kolla om S.O.Stolp redigerar.
Sedan ska hon fullfölja anmälan o i rättegången göra ett statement där hon påpekar att killen begått ett grovt övergrepp mot henne där han ska straffas för sin gärning men att de bör se om lagen ger utrymme för en annan brottsrubricering.
Tyvärr är det nog många offer som känner som TS o lägger skuld på sig själva att förövaren straffas för fel sak o att sedan i en rättegång, indirekt försvara förövaren är inte lätt.

Nu riktar jag mig direkt till Nanny72.
I dag. I morgon. Under rättegången. Under en tid efter rättegång.
Då kommer du må skit. Men nu pratar vi om en kort period av ditt liv.
Väljer du att backa ur så går mannen fri o du själv kommer lida, resten av ditt liv.
För att DU ska kunna gå vidare så behöver du upprättelse.

För ca ett år sedan dök det upp en tråd här där en tjej skrev om ett par bröder som var lite småskumma o som utnyttjat henne lite oskyldigt. Hon själv ville bara ha råd hur hon skulle förhålla sig till dessa bröder. Efter lite lirkade uppdagades lite mer o historien blev mörkare o mörkare.
Den här tjejen uppmanades att anmäla o fick mkt stöttning här.
Nu vet jag inte om bröderna blivit fällda ännu. Men tjejen lyssnade o anmälde. Hon stod upp o polisens utredning visade att just denna tjej bara var toppen av ett isberg.
Detta skrev även Aftonbladet om när åtal väktes. Så stort blev den tjejens lilla problem o i slutänden så räddade den tjejen många barns uppväxt.
Så jag ber dig. Anmäl o stå upp. Ditt "lilla" problem kan vara något större för andra både nu o i framtiden.

Vadå "helt fel"? Min poäng var att om hon själv inte kände sig utsatt för något övergrepp, finns det ingen anledning att anmäla. Jag frågade om hon kände sig hotat i situationen, och om hon gjorde det, om det var en fråga om ett övergrepp, ska hon självklart anmäla. Jag har dock svårt att förstå varför hon skulle må så dåligt över att anmäla ett övergepp om hon faktiskt mådde dåligt över själva händelsen i sig, för inlägget framhäver endast ångest över att behöva gå till rätten med det och att dottern blev upprörd, inte något om vad TS själv blev utsatt för av den här mannen.
Citera
2018-02-24, 11:35
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballen99
Vadå "helt fel"? Min poäng var att om hon själv inte kände sig utsatt för något övergrepp, finns det ingen anledning att anmäla. Jag frågade om hon kände sig hotat i situationen, och om hon gjorde det, om det var en fråga om ett övergrepp, ska hon självklart anmäla. Jag har dock svårt att förstå varför hon skulle må så dåligt över att anmäla ett övergepp om hon faktiskt mådde dåligt över själva händelsen i sig, för inlägget framhäver endast ångest över att behöva gå till rätten med det och att dottern blev upprörd, inte något om vad TS själv blev utsatt för av den här mannen.
Du har noll koll på brottsoffer o hur de fungerar efter ett övergrepp va?
Tjejen jag beskrev i slutet är ett typexempel på detta. Hon till o med försvarade förövarna o skuldbelagde sig själv.
Nu läste jag inte trådstarten då den var för dåligt skriven utan en sammanfattning. Så den där dottern missade jag. Vad är dotterns roll i det hela?
Oavsett vad TS skriver så skapade hon en tråd o enbart det visar att hon mår dåligt pga ett övergrepp.
Citera
2018-02-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Du har noll koll på brottsoffer o hur de fungerar efter ett övergrepp va?
Tjejen jag beskrev i slutet är ett typexempel på detta. Hon till o med försvarade förövarna o skuldbelagde sig själv.
Nu läste jag inte trådstarten då den var för dåligt skriven utan en sammanfattning. Så den där dottern missade jag. Vad är dotterns roll i det hela?
Oavsett vad TS skriver så skapade hon en tråd o enbart det visar att hon mår dåligt pga ett övergrepp.

Men ett brottsoffer kommer ju bara agera som ett brottsoffer om det är ett jävla brottsoffer. Det är ju därför jag frågade om situationen överhuvudtaget var hotfull för om hon inte kände sig utsatt på det viset kommer hon inte heller i efterhand agera på det viset ett brottsoffer i efterhand gör. Såklart att tjatsex i vissa fall faktiskt är ett brott, men varför får du det att låta som att varje människa som nånsin gått med på tjatsex kommer gå vidare sina liv som totalt ärrade individer? Nä jag har aldrig studerat hur brottsoffer fungerar efter ett övergrepp men du verkar ju inte ens förstå vad ett brottsoffer är för nåt.

Det blir ju svårt att diskutera om du inte ens läst trådstarten, men dotterns roll var som så att det var hon som blev hysterisk och ringde polisen, inte TS. Det jag undrar är därför hur TS hade agerat om dottern INTE ringt polisen. Det är det mina frågor försöker få fram, om TS hade känt sig utsatt och mått dåligt över detta i efterhand även om polisen inte bara dykt upp och förklarat att hon blivit utsatt för ett övergrepp.
Citera
2018-02-24, 12:26
Medlem
Det är märkligt att dottern är vettigare än sin mamma.
Varför kunde TS själv inte komma på tanken att bara be snubben dra åt helvete när han började tjata om sex?
Kan din minderåriga dotter komma fram till att det är bättre att kasta ut luffaren så borde väl även den vuxna föräldern kunna komma fram till samma resultat?

Istället för att kasta ut snubben så har TS sex med denne, för att slippa tjatet.
Sedan anmäler man killen för våldtäkt.

Nej, det var inte våldtäkt. Du sa ju ja till slut.
Trots att din dotter var i lägenheten och kunde höra allt.
Du valde att ha sex istället för att enkelt bara be honom att gå.

TS är en idiot som saknar karaktär.
Sluta häng med luffare och ta hand om din dotter istället.
Ett barn behöver inte sådana här situationer i sitt liv.
Skärp dej för fan.
Senast redigerad av nilserikkk 2018-02-24 kl. 12:28.
Citera
2018-02-24, 12:57
Medlem
Om du behöver fråga andra ifall du blev våldtagen så blev du nog inte det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in