Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-27, 20:02
Medlem
Jag får ofta höra att jag ser bra ut, är rolig osv utav mina vänner och vänners flickvänner osv. Men när det kommer till att prata med tjejer som jag ska dejta så får jag svårt att slappna av, tappar min personlighet, blir stel och tråkig. Har varit på tre dejter med bra tjejer de senaste månaderna och ingen har hört av sig efteråt, och jag förstår dem, jag framstår ju som helt ointressant. Egentligen har jag otroligt mycket att erbjuda men jag misslyckas gång på gång att visa det.

Tips, någon?
Citera
2018-02-27, 20:06
Bannlyst
beställ nåt annat än vatten till maten.
Citera
2018-02-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
beställ nåt annat än vatten till maten.

Tack för tipset, men det hjälper ändå inte. Är fortfarande samma tråkmåns
Citera
2018-02-27, 20:12
Bannlyst
tre dejter är inte så mkt, du behöver gå på fler för att du ska bli mer van och mindre nervös.

att dom inte hört av sig kan ju bero på alla möjliga orsaker, klickar det inte så klickar det inte, antar att du hört av dig vid nåt tillfälle också så du inte bara sitter passivt och väntar?

det kan ju underlätta vad ni gör på dejten också, att uppleva nåt tillsammans gör ju att man har nåt att prata om, något man delar.

sen kanske det inte behöver vara så mycket att du bjuder på dig själv utan lika gärna handla om att du visar intresse för den du pratar med, ställer frågor, är nyfiken är en bra lyssnare.
Citera
2018-02-27, 20:55
Medlem
gambiafarfars avatar
Två sätt:

Antingen går du dit, försöker ha så roligt och trevligt som möjligt. Klickar det så klickar det, annars, tack&hej nästa tjej.

Eller, så låter du damen sköta snacket. Fråga på om hennes intressen/jobb/whatever, ända tills det nästan blir uppenbart (ja, låt det inte bli uppenbart, det blir fett dumt). Så fort du hittar något du känner du kan prata om, kanske tycker om eller har en åsikt (som du förhoppningsvis avläst ligger i samma linje som hennes egen) så kan du börja prata. När du har fyllt i det hon har sagt, kan du ta mer initiativ och prata om dig själv. Sen bör det, om du är någolunda OK socialt, flyta på.

Lycka till
Citera
2018-02-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
tre dejter är inte så mkt, du behöver gå på fler för att du ska bli mer van och mindre nervös.

att dom inte hört av sig kan ju bero på alla möjliga orsaker, klickar det inte så klickar det inte, antar att du hört av dig vid nåt tillfälle också så du inte bara sitter passivt och väntar?

det kan ju underlätta vad ni gör på dejten också, att uppleva nåt tillsammans gör ju att man har nåt att prata om, något man delar.

sen kanske det inte behöver vara så mycket att du bjuder på dig själv utan lika gärna handla om att du visar intresse för den du pratar med, ställer frågor, är nyfiken är en bra lyssnare.

tack för svar! Jo, antar att träning ger färdighet. Jag har också tänkt på att det vore bättre om man faktiskt gjorde något på dejten och inte bara satt och drack öl. Tror också det kan vara lättare att prata då.
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Två sätt:

Antingen går du dit, försöker ha så roligt och trevligt som möjligt. Klickar det så klickar det, annars, tack&hej nästa tjej.

Eller, så låter du damen sköta snacket. Fråga på om hennes intressen/jobb/whatever, ända tills det nästan blir uppenbart (ja, låt det inte bli uppenbart, det blir fett dumt). Så fort du hittar något du känner du kan prata om, kanske tycker om eller har en åsikt (som du förhoppningsvis avläst ligger i samma linje som hennes egen) så kan du börja prata. När du har fyllt i det hon har sagt, kan du ta mer initiativ och prata om dig själv. Sen bör det, om du är någolunda OK socialt, flyta på.

Lycka till
Tack! Alltså problemet är ju att jag inte kan vara mig själv på dejt, känns ju dumt om jag bara skulle låta henne prata. Jag är givetvis ivrig att visa vem jag är också!
Citera
2018-02-27, 22:02
Medlem
Försök bara att slappna av. Att gå på dejt är inget märkvärdigt, det är en möjlighet att få veta mer om tjejen du umgås med. Oftast är det ju så att man i princip är främlingar, så fråga dig själv vad du vill veta om henne.
Det behöver inte vara ett polisförhör men ni pratar och får veta mer om varandra, pratar om saker ni har gjort, resor, uppväxt osv.
Under själva samtalet så brukar det mesta ske naturligt, man flikar in något roligt och båda skrattar, helt plötsligt ska restaurangen stänga och ni undrar vad fan hände med tiden...?

Så slappna bara av. Om du blir nervös, börjar stamma, snubblar och tappar besticken i golvet så kanske du ska släppa tjejer ett tag och försöka ta tag i de problemen...
Citera
2018-02-28, 00:06
Medlem
Visa att du är bra med barn. Är du inte det, så lär dig det.
Citera
2018-02-28, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femfemfemfem
Jag får ofta höra att jag ser bra ut, är rolig osv utav mina vänner och vänners flickvänner osv. Men när det kommer till att prata med tjejer som jag ska dejta så får jag svårt att slappna av, tappar min personlighet, blir stel och tråkig. Har varit på tre dejter med bra tjejer de senaste månaderna och ingen har hört av sig efteråt, och jag förstår dem, jag framstår ju som helt ointressant. Egentligen har jag otroligt mycket att erbjuda men jag misslyckas gång på gång att visa det.

Tips, någon?
5555
Jag känner igen alla rader du skriver. Enda skillnaden oss 2 i mellan är att jag tycker inte att jag är stel och tråkig. Ändå så ringer de inte tillbaka eller hör av sig. Jag vet inte vad vi män gör för fel för att attrahera kvinnor.
Jag bor i en fin lägenhet i ett fint område. Ny bil nere i garaget. Driver ett framgångsrikt företag. Inga sprit eller drogproblem. Behandlar kvinnor med respekt. Vad saknas?
Du är inte ensam!
Citera
2018-02-28, 07:52
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
5555
Jag känner igen alla rader du skriver. Enda skillnaden oss 2 i mellan är att jag tycker inte att jag är stel och tråkig. Ändå så ringer de inte tillbaka eller hör av sig. Jag vet inte vad vi män gör för fel för att attrahera kvinnor.
Jag bor i en fin lägenhet i ett fint område. Ny bil nere i garaget. Driver ett framgångsrikt företag. Inga sprit eller drogproblem. Behandlar kvinnor med respekt. Vad saknas?
Du är inte ensam!
I ditt fall låter det som att du bryr dig mer om att visa upp dig själv än att intressera dig för dejten. Se exempel: https://www.psychologytoday.com/blog...act-first-date

Citat:
Example—Ted and Sue on a date
Ted, an Exhibitionist Narcissist businessman, went on a first date with an attractive woman Sue whom he met through an Internet dating site. Here is how each of them described their date later:

Ted: “I really impressed her! I told her about how many important people I know, and I took her to a fancy restaurant and I ordered a fabulous dinner for her and chose an excellent wine that she had never tasted before. I can’t wait for the next date. She is hot! Next time we will end up at my apartment for the night.”

Sue: “Boy, that was a wasted evening. My date was so obnoxious. All he did was talk about himself all night. He didn’t ask me one question about me. Then he insisted on ordering a steak dinner and red wine for me over my protests. I never eat red meat and the salmon really looked good. I wanted to try this peach and vodka cocktail, but he insisted on this special wine instead. That was how it was all night. Everything was what he wanted. If he ever texts or calls me again, I won’t bother picking up.”

Exempel ovan är möjligen ganska extremt, men faktum kvarstår att det inte är en effektiv strategi att gå in med tankesättet "nu ska jag imponera på henne".

För TS handlar det om att göra det oftare, då släpper nervositeten. Och gå inte in resultatinriktad; go with the flow och se vad som händer. Bry dig inte om utfallet.
Senast redigerad av spyder123 2018-02-28 kl. 08:01.
Citera
2018-02-28, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
I ditt fall låter det som att du bryr dig mer om att visa upp dig själv än att intressera dig för dejten. Se exempel: https://www.psychologytoday.com/blog...act-first-date

Exempel ovan är möjligen ganska extremt, men faktum kvarstår att det inte är en effektiv strategi att gå in med tankesättet "nu ska jag imponera på henne".

För TS handlar det om att göra det oftare, då släpper nervositeten. Och gå inte in resultatinriktad; go with the flow och se vad som händer. Bry dig inte om utfallet.
TACK!
Jag tar till mig ditt tips och råd.
Citera
2018-02-28, 08:17
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
TACK!
Jag tar till mig ditt tips och råd.
Hehe, kul, jag var bombsäker på att detta råd skulle förkastas fullständigt. Inga problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in