Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
Jag och min tjej r i ett lngdistansfrhllande och varit tillsammans i 8 mnader. Vi kan bara trffas en gng i mnaden p grund av studier, jobb och pengar. Detta gr att vi hller kontakten via telefon och videochattar ocks. Men grejen r att min tjej vill prata kanske i 2-3 timmar varje dag.

Nu nr vra diskussionsmnen hller p att ta slut s blir det svrt att prata om grejer. Hon frvntar sig alltid att jag ska hitta p mnen att prata om. Om det blir tyst fr att jag tnker p ngot att prata om s frgar hon: "Varfr sger du inget?".

Trots att jag r upptagen med att skriva en uppsats och att jag behver vakna tidigt p grund av jobb s blev hon sur fr att jag inte kunde prata s lnge idag p grund av att jag behvde sova tidigt. Hon tyckte att jag "inte vrderar henne hgt". Ska jag bara skita i allt i mitt liv fr att hon ska f sin jvla pratstund fr att hon inte har ngot annat fr sig?

Hon r 19 r och jag 25 r.

r detta normalt?

Vad r era erfarenheter av detta?

Hur ska jag hantera detta?

Hon verkar ha lg intelligens. vanligtvis r man inte ett inavlat bidragspatrask och har viktigare saker att gra n att sitta i telefon halva dagen men det kanske r s nr man r desperat och letar p internet efter deadbeats som ingen vill ha.
Citera
2018-03-02, 09:15
Medlem
Treantprotectors avatar
Dumpa frfan!
Citera
2018-03-02, 09:25
Medlem
ven jag provade detta med lngdistans en gng och hon ville prata "Minst 1 timma varje dag". Efter 2 dagar hade jag slut p saker att prata om. Jag jobbade, lagade mat, spelade tv-spel, finns inte s mycket att prata om.

Hon tillfrde aldrig ngot sjlv till samtalet och exakt samma grej hnde om det blev tyst: Varfr sger DU inget? Ja jag har inget att sga?? Frskte frklara det fr henne 2 ggr men hon kunde inte frst. P ngot stt kunde inte hon se problemet.

Jag stod ut i 2 veckor sen insg jag att det hade varit mer jobbigt n givande s jag dumpade henne.
Det var roligt att vara med varandra nr det var mjligt men lngdistans det var inte fr mig. Man lr s lnge man lever antar jag.
Citera
2018-03-02, 09:26
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
"r detta normalt". Frgan r om du r normal. Om du inte vill prata med nn som lskar att prata med dig, s br du ju ska felen hos dig sjlv.

2-3h om dagen? r du inte klok?
Citera
2018-03-02, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustarn
ven jag provade detta med lngdistans en gng och hon ville prata "Minst 1 timma varje dag". Efter 2 dagar hade jag slut p saker att prata om. Jag jobbade, lagade mat, spelade tv-spel, finns inte s mycket att prata om.

Hon tillfrde aldrig ngot sjlv till samtalet och exakt samma grej hnde om det blev tyst: Varfr sger DU inget? Ja jag har inget att sga?? Frskte frklara det fr henne 2 ggr men hon kunde inte frst. P ngot stt kunde inte hon se problemet.

Jag stod ut i 2 veckor sen insg jag att det hade varit mer jobbigt n givande s jag dumpade henne.
Det var roligt att vara med varandra nr det var mjligt men lngdistans det var inte fr mig. Man lr s lnge man lever antar jag.

Hon behver hra vad andra gr fr att hon ska kunna lra sig fr hon sjlv har exceptionell lg intelligens. Oftast har de varken utbildning eller jobb och man kommer frn en familj som r bidragspatrask.
Citera
2018-03-02, 10:26
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Hon r 19 r och jag 25 r.

r detta normalt?

Ja, det r normalt.

Sluta gnll. Det lter som att din tjej anvnder dig som ersttning fr att g p caf med sina tjejkompisar fr att babbla dynga. Det kan du tla s lnge du vill. Nr du brjar trttna p att hra hennes dravel eller p att hon tycker att du ska underhlla henne med dina spnnande livshistorier i flera timmar dagligen s kan du leta efter ngon som inte krver att du str ut med detta. Fy fan allts!
Citera
2018-03-02, 10:40
Medlem
Kaustis avatar
Been there, done that. Tjejen visade sig vara galen efter ngot r. Otrogen, dlig sjlvknsla och s vidare.

Inte skert att din tjej r sn dock, men fr lite samma vibbar tyvrr.

Hur r hon annars?
Citera
2018-03-02, 11:06
Medlem
Varit med om liknande med killar. Hittade p urskter i stil med att jag mste duscha fr att f avsluta samtalet men d sa de: Ok, jag ringer dig eftert.
Ska bli intressant att lsa denna trden, behver lite tips ifall det skulle hnda igen.
Citera
2018-03-02, 11:12
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Varit med om liknande med killar. Hittade p urskter i stil med att jag mste duscha fr att f avsluta samtalet men d sa de: Ok, jag ringer dig eftert.
Ska bli intressant att lsa denna trden, behver lite tips ifall det skulle hnda igen.

Man kan alltid bara vara tydlig med att man tycker det gr jttebra att hlla kften. Alla orkar inte babbla hela tiden, eller lyssna fr den delen. Att hlla kften tillsammans r inte fel.
Citera
2018-03-02, 11:20
Medlem
Lyssna inte p kvinnorna i trden. Detta r allt annat n normalt d hon blir sur och inte kan frst att du har annat att gra.

Som man vet man bttre med strre utval n 3-4 feminister p detta forumet.

Kvinnor som inte kan frst mentalt att du har annat att lgga tiden p, som att skapa en bttre framtid, r problematiska ut i fingerspetsarna.
I ditt fall r det en rejl grad av omognad ocks d hon r s pass ung, och kvinna.

Att vilja prata med ngon r normalt, men inte det du beskriver med ofrstende infr din situation.

En person som r seris skulle tvrt om se det som bra att du verkligen kmpar fr att skapa ngot bttre med utbildning och jobb. Det r ju nd t er du gr det, om ni nu r seris och planerar en framtid.

Ser hon ingen framtid med er p lngre sikt r hon bara egoistisk och sjlvisk. Inget att satsa p fr fem re. Du kommer d f en av feministerna frn detta forum p halsen. Allts ingen normal kvinna.
Citera
2018-03-02, 12:00
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Jag och min tjej r i ett lngdistansfrhllande och varit tillsammans i 8 mnader. Vi kan bara trffas en gng i mnaden p grund av studier, jobb och pengar. Detta gr att vi hller kontakten via telefon och videochattar ocks. Men grejen r att min tjej vill prata kanske i 2-3 timmar varje dag.

Nu nr vra diskussionsmnen hller p att ta slut s blir det svrt att prata om grejer. Hon frvntar sig alltid att jag ska hitta p mnen att prata om. Om det blir tyst fr att jag tnker p ngot att prata om s frgar hon: "Varfr sger du inget?".

Trots att jag r upptagen med att skriva en uppsats och att jag behver vakna tidigt p grund av jobb s blev hon sur fr att jag inte kunde prata s lnge idag p grund av att jag behvde sova tidigt. Hon tyckte att jag "inte vrderar henne hgt". Ska jag bara skita i allt i mitt liv fr att hon ska f sin jvla pratstund fr att hon inte har ngot annat fr sig?

Hon r 19 r och jag 25 r.

r detta normalt?

Det r bde och.
Hon saknar dig o d r det normalt. Hade sjlv ett distansfrhllande o det funkade d jag arbetade vertid om kvllarna. D kunde jag arbeta, surfa p internet samt hlla igng ett samtal som kunde vara stentyst i timmar. Men vi hade nd varandra o kunde kommentera o prata om det vi just gjorde.

Men i ert fall r det inte lika enkelt.
Jag hade ett arbete jag kunde gra i smnen s lnge jag inte skrev program.
Du r i samma lge d du har dina studier att tnka p o att plugga i smnen r inte ltt utan det blir likstllt med min programmering.
Samtidigt har du en tjej som r 19 r gammal o antagligen gr i gymnasiet. Hon har inte samma studietakt som dig o lever fortfarande ett lttsamt liv. Fr henne r flera timmar nd bara timmar av ingenting.

Du mste lsa problemet o problemet r hon.
Antingen s satsar du p studierna o fr tonringen att fatta att ni inte har en framtid om du inte klarar studierna. Vill hon vara en del av din framtid s fr ven hon satsa p er gemensamma framtid.
Fixar hon inte det s mste du inse att du r tillsammans med en 19-ring som du egentligen har en minimal chans att bilda familj med.
Med tanke p hennes lder s ger jag er max 1% chans. Hon r 19 r gamal o de flesta i den ldern kan inte vrda ett frhllande o med det r risken stor att du nd blir singel.
S, stll krav p henne o hll tummarna att min domedagsprofetia inte hller.
Citera
2018-03-02, 12:36
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:

Hon r 19 r och jag 25 r.

r detta normalt?

Tyvrr r det normalt.
Kvinnor har ondligt med tid fr att bomba en med mess och samtal.
Det kvittar om dom jobbar eller r i skolan eller med vnnerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in