Citat:
Ursprungligen postat av
Mein.Neger
Jag och min tjej r i ett lngdistansfrhllande och varit tillsammans i 8 mnader. Vi kan bara trffas en gng i mnaden p grund av studier, jobb och pengar. Detta gr att vi hller kontakten via telefon och videochattar ocks. Men grejen r att min tjej vill prata kanske i 2-3 timmar varje dag.
Nu nr vra diskussionsmnen hller p att ta slut s blir det svrt att prata om grejer. Hon frvntar sig alltid att jag ska hitta p mnen att prata om. Om det blir tyst fr att jag tnker p ngot att prata om s frgar hon: "Varfr sger du inget?".
Trots att jag r upptagen med att skriva en uppsats och att jag behver vakna tidigt p grund av jobb s blev hon sur fr att jag inte kunde prata s lnge idag p grund av att jag behvde sova tidigt. Hon tyckte att jag "inte vrderar henne hgt". Ska jag bara skita i allt i mitt liv fr att hon ska f sin jvla pratstund fr att hon inte har ngot annat fr sig?
Hon r 19 r och jag 25 r.
r detta normalt?
Vad r era erfarenheter av detta?
Hur ska jag hantera detta?
Det r bde och.
Hon saknar dig o d r det normalt. Hade sjlv ett distansfrhllande o det funkade d jag arbetade vertid om kvllarna. D kunde jag arbeta, surfa p internet samt hlla igng ett samtal som kunde vara stentyst i timmar. Men vi hade nd varandra o kunde kommentera o prata om det vi just gjorde.
Men i ert fall r det inte lika enkelt.
Jag hade ett arbete jag kunde gra i smnen s lnge jag inte skrev program.
Du r i samma lge d du har dina studier att tnka p o att plugga i smnen r inte ltt utan det blir likstllt med min programmering.
Samtidigt har du en tjej som r 19 r gammal o antagligen gr i gymnasiet. Hon har inte samma studietakt som dig o lever fortfarande ett lttsamt liv. Fr henne r flera timmar nd bara timmar av ingenting.
Du mste lsa problemet o problemet r hon.
Antingen s satsar du p studierna o fr tonringen att fatta att ni inte har en framtid om du inte klarar studierna. Vill hon vara en del av din framtid s fr ven hon satsa p er gemensamma framtid.
Fixar hon inte det s mste du inse att du r tillsammans med en 19-ring som du egentligen har en minimal chans att bilda familj med.
Med tanke p hennes lder s ger jag er max 1% chans. Hon r 19 r gamal o de flesta i den ldern kan inte vrda ett frhllande o med det r risken stor att du nd blir singel.
S, stll krav p henne o hll tummarna att min domedagsprofetia inte hller.