Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdonkeySfinx
Hur är han som person på festerna?
Hur beter han sig mot tjejer på dessa fester? Vänskapliga kramar och kindpussar eller bara pratar?
Glöm övriga svaren. Det behövs mycket mer info för att komma i närheten av vad det kan röra sig om för person. Alla utgår från ojämlika och mansdominerade aggressiva beteenden. Tyvärr även du.

Han frågar alltid mig om jag ska ut och festa. Om vi är ute på samma ställe har han ögonen på mig och vi går alltid hem tillsammans efter festerna. Vi har inte haft sex! Vi skulle ha sex på nyår men då ville han inte gå hela vägen eftersom han kände att jag var full men ville inte ”utnyttja” mig sa han.
Vi träffades en annan gång då jag var nykter och han var full, då kändes det inte rätt för mig i stunden att ha sex så jag lämnade jag honom. (Notera att han skulle upp och jobba dagen efter, varför ska man dricka isåfall om man inte känner sig nervös?)

Vi har nyligen inte haft kontakt på en månad då jag tagit bort alla sociala medier. Aktiverade dock min messenger och då frågar han efter mitt nummer direkt. Sen dess har han skrivit till mig från morgon till kväll. Han ringde mig även förrigår när han visste att jag var hemma och sov, han ringde mig på fyllan pratade lite. Det var jag som föreslog igår om vi skulle ses en stund och han sa ja. Jag känner att jag vill träffa honom helt nykter för att se hur han beter sig i verkligheten.
- Nu känner jag att han är ingen kille som jag vill lägga min energi på längre, tycker att han är respektlös.

Gav dig det något?
Citera
2018-03-05, 17:34
Medlem
Citat:
Hur beter han sig mot tjejer på dessa fester? Vänskapliga kramar och kindpussar eller bara pratar?
Glöm övriga svaren. Det behövs mycket mer info för att komma i närheten av vad det kan röra sig om för person. Alla utgår från ojämlika och mansdominerade aggressiva beteenden. Tyvärr även du.

Skrivit väldigt konstigt, hoppas det går att läsa.
Citera
2018-03-05, 22:26
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Ok. Jag frågade det jag gjorde av en särskild anledning.
Citat:
Detta rörde hans interagerande mot andra människor än dig.
Men då info saknas så får jag väl göra någon slags generell förklaring. Naturligtvis är det upplagt för att missa målet då jag har så lite att gå på. Nåja. here we go:
Bakgrund - Myndigheter och organisationer har sedan 60-talet trummat på med budskapet att det skall vara:
- jämlikhet i sverige.
- kvinnor får inte antastas, utsättas för skamliga förslag mm.
Det finns en samhällsgrupp av män som litar på att de skall få uppleva jämlikhet i partnersökandet. Dvs att kvinnan klarar av att ta initiativet ända ner i sängen. De är i botten blyga samt en aning naiva. Då de till stor del saknar aggressivitet så blir paradoxen att inte antasta eller utsätta för skamliga förslag, men du måste säga något som leder till sex och ta på de erogena zonerna för att starta sexet, något som leder till ett ångestladdat läge.
Ångest är inte kul så man gör vad man kan för att undvika den om man inte blir tvingad till annat. Men snäll och trevlig som dessa personer är så kommer man upp med bra motivationer för sitt handlande. Både inför sig själv och kvinnan.
Om han tillhör denna grupp så lär han kunna prata och umgås som vilken person som helst men däremot lär du aldrig se honom klappa en kvinna på rumpan, stryka på hennes lår, gå fram och krama en kvinna omotiverat, tjata på en kvinna om en kyss eller sex osv.
Bästa sättet för kvinnor att hantera en sådan man är att prata rakt och uppriktigt. Förutsätt aldrig att mannen skall förstå vad du menar/vill då han, även om han förstår/anar, troligen hittar ett fint sätt att dra sig ur då han inte fått ett glasklart ok till sex.
Då han gillar dig och sedan inte dyker upp kan tyda på ångestdrivet undandragande. Att han inte säger något kan tyda på att han skäms för sin svaghet. Han kan mentalt ha gått över till att hoppas på att det finns någon kvinna i framtiden som beter sig jämlikt, dvs fixar till sex som en man skulle göra.
Ändock vill han ha dig som vän. Detta tyder på att han faktiskt har starka känslor för dig. Men som blyg är kärlekskänslor det svåraste att tala om.
Citera
2018-03-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ok. Jag frågade det jag gjorde av en särskild anledning.

Detta rörde hans interagerande mot andra människor än dig.
Men då info saknas så får jag väl göra någon slags generell förklaring. Naturligtvis är det upplagt för att missa målet då jag har så lite att gå på. Nåja. here we go:
Bakgrund - Myndigheter och organisationer har sedan 60-talet trummat på med budskapet att det skall vara:
- jämlikhet i sverige.
- kvinnor får inte antastas, utsättas för skamliga förslag mm.
Det finns en samhällsgrupp av män som litar på att de skall få uppleva jämlikhet i partnersökandet. Dvs att kvinnan klarar av att ta initiativet ända ner i sängen. De är i botten blyga samt en aning naiva. Då de till stor del saknar aggressivitet så blir paradoxen att inte antasta eller utsätta för skamliga förslag, men du måste säga något som leder till sex och ta på de erogena zonerna för att starta sexet, något som leder till ett ångestladdat läge.
Ångest är inte kul så man gör vad man kan för att undvika den om man inte blir tvingad till annat. Men snäll och trevlig som dessa personer är så kommer man upp med bra motivationer för sitt handlande. Både inför sig själv och kvinnan.
Om han tillhör denna grupp så lär han kunna prata och umgås som vilken person som helst men däremot lär du aldrig se honom klappa en kvinna på rumpan, stryka på hennes lår, gå fram och krama en kvinna omotiverat, tjata på en kvinna om en kyss eller sex osv.
Bästa sättet för kvinnor att hantera en sådan man är att prata rakt och uppriktigt. Förutsätt aldrig att mannen skall förstå vad du menar/vill då han, även om han förstår/anar, troligen hittar ett fint sätt att dra sig ur då han inte fått ett glasklart ok till sex.
Då han gillar dig och sedan inte dyker upp kan tyda på ångestdrivet undandragande. Att han inte säger något kan tyda på att han skäms för sin svaghet. Han kan mentalt ha gått över till att hoppas på att det finns någon kvinna i framtiden som beter sig jämlikt, dvs fixar till sex som en man skulle göra.
Ändock vill han ha dig som vän. Detta tyder på att han faktiskt har starka känslor för dig. Men som blyg är kärlekskänslor det svåraste att tala om.

Okej väldigt bra formulerat tack för svar! Har inte svarat på hans senaste sms och han skickade ett till sms för en stund sen, en bild där han har fotat att han tittar på tv. - Jag har inte velat svara eftersom han faktiskt sjunkit en aning i mina ögon. Vad tycker du att jag ska svara eller överhuvudtaget säga? Eller ska jag bara ignorera?
Citera
2018-03-05, 23:44
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Tja...Om, och det är ett stort om, jag prickat rätt om hans egenskaper så skulle jag säga ignorera.
Du verkar inte ha tillräckligt starka känslor för honom för att göra jobbet som behöver göras.
Efter ett tag bör han ge upp med sina sms. Om han fortsätter och därmed börjar likna en stalker så är hans personlighet en annan och det är läge för alarmklockor.
Det finns ju också den minimala möjligheten att han kan tvingas ta sig förbi sina inre murar och öppna sig för dig. Tveksamt dock om han lyckas inleda sex med en passiv kvinna.
Citera
2018-03-06, 00:34
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonobar
Hade planerat träff med en kille igår mot kvällen och vi skulle ses, han dröjde ut tiden och har inte hört från honom sen dess. Jag har upplevt att han är en person som är blyg, för att vi smsas varje dag och träffas aldrig, förutom ute på fester. Han ringde mig även förrigår på fyllan och smsade mig. Han har själv sagt att han är blyg av sig tidigare. Vad tyder detta beteende på? Jag vill inte skylla på att han är blyg, men förstår inte vad detta är för beteende.

Tror ni att han skiter i mig? Eller varför beter han sig såhär?

Jag vill ignorera honom och inte ha kontakt med honom längre, för jag gillar inte sånt beteende. Tycker ni att jag överdriver?

Han skrev till mig sist som att han har glömt vår träff, han skrev att han precis lagt sig i sängen..? Jag har inte svarat på hans sms hittills och vet att han kommer skriva igen, så vad gör jag?
Du var riktigt kul. Du startar en tråd för att du har ett problem o sedan sitter du o käftar med de som svarar dig.

Du ser vad jag fetat i din text.
Du verkar ändå ha bestämt dig o att du då käftar gör att jag inte ens begriper vad du vill med tråden.
Så du ska få enbart en fråga o sedan får jag se vad du svarar innan jag ens bemödar mig att lägga energi på dig då du känns för jävligt självupptagen samtidigt som jag även förstår killen fullt ut.

Så, vad fan vill du med honom nu?
Citera
2018-03-06, 00:39
Medlem
Citat:
Tja...Om, och det är ett stort om, jag prickat rätt om hans egenskaper så skulle jag säga ignorera.
Du verkar inte ha tillräckligt starka känslor för honom för att göra jobbet som behöver göras.
Efter ett tag bör han ge upp med sina sms. Om han fortsätter och därmed börjar likna en stalker så är hans personlighet en annan och det är läge för alarmklockor.
Det finns ju också den minimala möjligheten att han kan tvingas ta sig förbi sina inre murar och öppna sig för dig. Tveksamt dock om han lyckas inleda sex med en passiv kvinna.

Och vad är jobbet som behöver göras?
Citera
2018-03-06, 02:11
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Citat:
Och vad är jobbet som behöver göras?
Om han inte kommer till dig så får du gå till honom. Du behöver ställa den raka frågan - Vill du ha sex?
En sådan naturlighet är oerhört svår för många. Samt hur man får in den i samtalet på ett snyggt sätt.
Du skulle ju kunna inleda med att fråga om han tycker om dig.
Citera
2018-03-06, 08:04
Medlem
Men herregud.
Säg som det är. Säg vad du tänker om det hela.
Säg vad du tycker om hans agerande och varför han gör som han gör.
Fråga om du missförstått något och säg att han ska vara ärlig.
Säg att det är hans sista chans.

Du har två alternativ: antingen skiter du i honom från och med NU, eller så gör du det jag skrev ovan.
Väljer du att fortsätta älta så är det här egentligen inte ett problem. Då är det bara ett icke-problem som du egentligen gillar att ha, men du låtsas att du inte gör det för du vill ha lite vardags-drama.
Citera
2018-03-06, 14:42
Medlem
Citat:
Hade planerat träff med en kille igår mot kvällen och vi skulle ses, han dröjde ut tiden och har inte hört från honom sen dess. Jag har upplevt att han är en person som är blyg, för att vi smsas varje dag och träffas aldrig, förutom ute på fester. Han ringde mig även förrigår på fyllan och smsade mig. Han har själv sagt att han är blyg av sig tidigare. Vad tyder detta beteende på? Jag vill inte skylla på att han är blyg, men förstår inte vad detta är för beteende.
Herrejisses. Det verkar som om någon måste "spell it out":

1. Han är inte intresserad av dig.
2. Han vill ändå hålla dig på halster, in case att han vill ligga i framtiden (eller bara ha lite sällskap).

Fundera på hur detta passar dig. Det behöver ju inte vara helt fel att ha en kille tillgänglig för lite kravlöst sex, om du skulle behöva det ngn gång (han lär inte vara så svårflörtad om du anstränger dig). Däremot ska du nog inte börja surfa bröllopsklänningar riktigt än.
Citera
2018-03-06, 15:32
Medlem
Krongjorts avatar

Det du gör, är att acceptera honom precis som han är, som han agerar. Sedan efter det, så väljer du att inte gå vidare med honom, som du faktiskt vet är bättre för dig, eller ger dig in i något du inte tycker om, men klagar på honom senare för att du själv inte ville acceptera varken hur du eller han är.
Citera
2018-03-06, 23:41
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:

Tror ni att han skiter i mig? Eller varför beter han sig såhär?

Jag vill ignorera honom och inte ha kontakt med honom längre, för jag gillar inte sånt beteende. Tycker ni att jag överdriver?

Han skrev till mig sist som att han har glömt vår träff, han skrev att han precis lagt sig i sängen..? Jag har inte svarat på hans sms hittills och vet att han kommer skriva igen, så vad gör jag?
Du har ju redan bestämt hur mycket (lite) han är värd för dig. Låt honom vara så han får chansen att hitta nån som uppskattar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in