Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eromaster
Jag refererar till mig själv

Vi lever monogamt de flesta av våra dagar timmar

Ibland vill vi känna på andra kroppar, då gör vi det utslaget på ett år så blir det inte många timmar faktiskt
Vi tycker att otrohet är om man börjar engagera sig o ägna en massa timmar dagar åt ngn annan (obs behöver nödväntigtvis inte innehålla sex för att vi ska se det som otrohet utan att man lägger allt för mkt tid på ngn ny kompis till exempel som då påverkar ens tid med partnern allt för mkt)

Ett härligt samlag med en ny människa då o då ger ju livet lite sköna stunder o minnen, bara är bra att se hur det är med en annan människa, kan ju även ge input till det egna parets sex övningar
Lite mer givande än att sitta o runka till porrfilm (som en del människor alltid faktiskt ser som otrohet, De skulle vi oxå se det som om partners fritid handlar om det t ex.)

Men då kommer man överens om att det är ok innan.
Den här tråden handlar om otrohet, inte öppna förhållanden.
Citera
2018-03-09, 20:14
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pointlessfeelings
En simpel fråga bara hur ni ser på situationen om eran partner hade varit otrogen under fyllan?

Om er partner hävdar att de har minnesluckor, inte visste vad de gjorde, de blev utnyttjade av någon som var mindre berusad, osv.

Hade det ändrat eran syn på deras otrohet?

Nej. Man glömmer inte bort att man inte är singel på grund av alkohol.

Om personen blev utnyttjad, alltså verkligen inte ville och inte kunde freda sig så har hen blivit utsatt för ett övergrepp och det är inte otrohet utan ett brott.

Letar du efter ett sätt att vara otrogen utan att bli dumpad?
Citera
2018-03-09, 21:09
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eromaster
Jag refererar till mig själv

Vi lever monogamt de flesta av våra dagar timmar

Ibland vill vi känna på andra kroppar, då gör vi det utslaget på ett år så blir det inte många timmar faktiskt
Vi tycker att otrohet är om man börjar engagera sig o ägna en massa timmar dagar åt ngn annan (obs behöver nödväntigtvis inte innehålla sex för att vi ska se det som otrohet utan att man lägger allt för mkt tid på ngn ny kompis till exempel som då påverkar ens tid med partnern allt för mkt)

Ett härligt samlag med en ny människa då o då ger ju livet lite sköna stunder o minnen, bara är bra att se hur det är med en annan människa, kan ju även ge input till det egna parets sex övningar
Lite mer givande än att sitta o runka till porrfilm (som en del människor alltid faktiskt ser som otrohet, De skulle vi oxå se det som om partners fritid handlar om det t ex.)
Go right ahead. Kör på, men du får betala ett dyrt pris när det väl skiter sig.

Det ironiska i det hela att dom flesta jag känner som resonerar på ditt sätt är inte bekväma med att sin partner gör det dom själva gör.

Dubbelmoral.
Citera
2018-03-09, 22:29
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Måste din man "förbjuda" dig att göra vissa saker? Jag kan inte tänka mig riktigt vilka saker det kan vara, därför frågar jag.
"Förbjuda" inom situationstecken just för att det är sådant som vilken människa som helst med lite normalt folkvett inte gör när de är i ett förhållande, alltså kallade jag det "förbud" inom situationstecken.

Borde ju ligga i allas intressen som faktiskt värnar om sina förhållanden att inte vara otrogen, men alltid finns det rötägg såklart.
Citera
2018-03-10, 09:10
Medlem
Hmmm så här är det.

Misstänkt ha blivit drogad = våldtäkt och inte otrohet

Har själv blivit för full, kan inte hantera alkohol = alltid otrohet, spelar ingen roll om det fanns samtycke eller minnesluckor. Man är ansvarig för sig själv innan man hamnade i det tillståndet precis som i rättsfall.
Citera
2018-03-11, 13:53
Medlem
Jag har helt klart formulerat mig fel. Våldtäckt är absolut inte otrohet.

När jag menar utnyttjad så menar jag att t.ex. din partner var så full att den andra ser ett läge att passa på att lättare få med han/hon hem, med samtycke såklart.
Citera
2018-03-11, 14:15
Medlem
Citat:
Jag har helt klart formulerat mig fel. Våldtäckt är absolut inte otrohet.

När jag menar utnyttjad så menar jag att t.ex. din partner var så full att den andra ser ett läge att passa på att lättare få med han/hon hem, med samtycke såklart.

Om man knullar sin mamma, kallar jag det inte otrohet. Min fru vet om det.
Citera
2018-03-11, 15:52
Medlem
Citat:
En simpel fråga bara hur ni ser på situationen om eran partner hade varit otrogen under fyllan?

Om er partner hävdar att de har minnesluckor, inte visste vad de gjorde, de blev utnyttjade av någon som var mindre berusad, osv.

Nope. Oavsett grad av berusning eller ej så är det otrohet och skall aldrig förlåtas.
Citera
2018-03-11, 16:26
Medlem
Otrohet är otrohet.

Blivit våldtagen? Ja då är det en annan sak och självklart ska man aldrig tolka det som ett svek.

Om hon dock festar så jävla hårt varje lördag, blir så pass berusad att hon inte kan ta hand om sig varje helg, att man bara ligger och väntar på att "snart händer något"... Då kanske man ska tänka på att hitta en annan brud i alla fall, men ingenting behöver ju såklart att ha hänt innan man gör det beslutet. De är inte relaterade.

Däremot så är otrohet alltid otrohet, berusad eller inte.
Citera
2018-03-11, 17:06
Medlem
godboys avatar
Citat:

Hade dumpat rakt av! Alkohol är inget att skylla på. Ansvar kan inte avsägas.
Citera
2018-03-13, 00:53
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixbox
Go right ahead. Kör på, men du får betala ett dyrt pris när det väl skiter sig.

Det ironiska i det hela att dom flesta jag känner som resonerar på ditt sätt är inte bekväma med att sin partner gör det dom själva gör.

Dubbelmoral.
Rent krast bland medlemarna på flash så skiter sig våra kärleksrelationer här på flashback i genomsnitt... SEX år kanske...??.
Våran håller livet hoppas vi o känns som, men det har åtminstone passerat SEX år

Vi pratar med varann om allt, o de e väldigt skönt o gläds åt den andres SEXliv o gör inget som den andre inte vill
Citera
2018-03-13, 00:58
Medlem
eromasters avatar
Citat:

För att svara mera på ts fråga

Vi tycker inte fylla minskar ens otrohet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in