Citat:
Ursprungligen postat av
butterfly9797
Jag vet helt ärligt inte ens vart jag ska börja.
Många tycker att jag har träffat en mes som kommer alltid vara mammas pojk och vissa här kommer säkert hålla med om det.
Jag vet ju inte om jag ska kalla honom för min pojkvän eller sambo eftersom han brukar bo mycket hos mig också. Och så bor han naturligtvis hos sin mamma också.
Jag kan berätta det jag vet om hans mamma, det är att den kvinnan är besatt av pengar. När jag menar besatt då menar jag verkligen besatt. Och även mycket mycket snål.
En gång bad jag henne snällt att ta ut pengar från mitt konto (dumt av mig jag vet) så rensade hon mitt konto på pengar. Jag blev ju jätte sur på henne och skällde ut henne.
Samma sak gör hon mot sin dotter. Hennes dotter har någon form av funktionsnedsättning och mamman rensar hennes konto på pengar varje månad. Och så vill inte hon köpa mat eller kläder till henne. Trots att hon rensar hennes konto varje månad.
Och nu kommer vi till min pojkvän som jag stör mig väldigt mycket på. Han jobbar och får cirka 25 tusen i månaden.
Och gissa till vem dessa pengar går? TILL MAMMAN !!!!!
Varenda krona går till henne.
Och här sitter jag och känner mig utnyttjad. Som bjuder honom på resor, hotell, spa osv osv.
Jag har sagt till honom att han måste sluta ge pengar till sin mamma men han vägrar lyssna på mig !!!
Varför ger han ens pengar till sin mamma undrar jag? Kanske för att han är rädd för henne?
En gång när han fick sin lön så var han hemma hos mig när hans mamma ringde och hon ville att han skulle komma hem till henne med pengarna.
En gång så har jag frågat henne vad hon gör med alla dessa pengar och då säger hon att hon sprarar dom.
I alla fall. Jag och han har tänkt att resa och han fick 8000 kronor från sitt försäkringsbolag p.g.a en skada. Och jag undrade om han även gav dessa pengar till sin mamma men han nekade. När han till slut loggade in på sin bank så hade han bara 5 kronor. Och han erkänner till slut att han gett sina pengar till sin mamma.
Jag är så trött på att betala hotell, resor osv medan han ger varenda krona till sin mamma.
Jag blir så trött på detta !!!!!!
Du har en fin pojkvän. Tillskickad från dig så älskar ju din kille sin mamma vilket man SKA göra.
Behöver ens mamma,pappa pengar ska självklart sonen ge det.
Hon har tagit hand om honom i 20 år och nu behöver hon lite hjälp.
Det är ju han som borde göra slut med dig.
Har ni gemensam ekonomi ? Det verkar inte så och han ger inte iväg dina pengar så lägg dig då inte i.
Sedan kan jsg personligen tycka att det är överdrivet att behöva ge bort hela sin lön om han sen pågrundav det behöver pengar från dig då är något lite fel men om han endast t.ex behöver halva sin lön för att överleva så ska du skitta i om han ger den andra hälften till sin mamma och familj.
Så gör enligt följande.
Sätt er ner och prata!
Gör upp en budget hur mycket pengar behöver han själv varje månad.
Resterande pengar ger han till sin mamma om hon inte är i desperat behov av mer pengar då måste han såklart hjälpa henne ännu mer.