Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Och då kommer vi till det andra...
Vill jag bränna pengar på mig själv så blir han sur, tex när jag köpte en bärbar dator för 5 tusen så säger han att den är för dyr och att vi kunde resa för pengarna i stället. En gång när jag swishade min mamma 1000 kronor eftersom hon ville låna av mig så blev han också sur och sa att jag aldrig kommer få se dom pengarna igen.

Förresten så glömde jag berätta för er att hans mamma är misstänkt för grov penningtvätt, polisen hittade 700 tusen hemma hos henne i garderoben.

Men för fan!
Dra öronen åt dig och lämna den familjen fortast möjligt!
Byt lösenord på allt du låtit honom få tillgång till. Dumpa!
Citera
2018-03-20, 11:38
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Vill jag bränna pengar på mig själv så blir han sur, tex när jag köpte en bärbar dator för 5 tusen så säger han att den är för dyr och att vi kunde resa för pengarna i stället. En gång när jag swishade min mamma 1000 kronor eftersom hon ville låna av mig så blev han också sur och sa att jag aldrig kommer få se dom pengarna igen.

Förresten så glömde jag berätta för er att hans mamma är misstänkt för grov penningtvätt, polisen hittade 700 tusen hemma hos henne i garderoben.

Varför ska du bry dig om han blir sur? Det är ju dina pengar för fan. Vill han att du ska lägga en krona på er så ska han fanimej lägga en krona också. Svårare än så är det inte.

Vad gäller hans morsa så låter det som att systemet så småningom kommer att "ta hand" om henne ändå. Det är ju bra. Du får väl vara noga med vilka av dina pengar som försvunnit åt hennes håll så att du kan göra anspråk på dessa när rättvisan kommer ikapp. Vid det laget lär din pojk troligen hänga sig eftersom hans mening med livet försvinner, men även detta lär bli till din fördel. Upp till dig om du vill ta den resan eller skjuta ut dig nu med en gång. Mitt råd är det senare fortfarande.
Citera
2018-03-20, 11:40
Medlem
MonkMans avatar
När ska du börja ha vettiga relationer butterfly? Din förra snubbe misshandlade dig och tog droger m.m, är det här samma man? Alla dina problem tycks alltid härstamma ifran exakt samma källa och sa har det ju varit i flera ar nu. Din/dina partners. Var hittar du alla dessa galna bögar? Eller...och jag hatar mig själv för att jag skriver det här...sa trollar du sönder oss.
Citera
2018-03-20, 11:41
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Jag vet helt ärligt inte ens vart jag ska börja.
Många tycker att jag har träffat en mes som kommer alltid vara mammas pojk och vissa här kommer säkert hålla med om det.

Jag vet ju inte om jag ska kalla honom för min pojkvän eller sambo eftersom han brukar bo mycket hos mig också. Och så bor han naturligtvis hos sin mamma också.

Jag kan berätta det jag vet om hans mamma, det är att den kvinnan är besatt av pengar. När jag menar besatt då menar jag verkligen besatt. Och även mycket mycket snål.

En gång bad jag henne snällt att ta ut pengar från mitt konto (dumt av mig jag vet) så rensade hon mitt konto på pengar. Jag blev ju jätte sur på henne och skällde ut henne.

Samma sak gör hon mot sin dotter. Hennes dotter har någon form av funktionsnedsättning och mamman rensar hennes konto på pengar varje månad. Och så vill inte hon köpa mat eller kläder till henne. Trots att hon rensar hennes konto varje månad.

Och nu kommer vi till min pojkvän som jag stör mig väldigt mycket på. Han jobbar och får cirka 25 tusen i månaden.

Och gissa till vem dessa pengar går? TILL MAMMAN !!!!!
Varenda krona går till henne.

Och här sitter jag och känner mig utnyttjad. Som bjuder honom på resor, hotell, spa osv osv.

Jag har sagt till honom att han måste sluta ge pengar till sin mamma men han vägrar lyssna på mig !!!

Varför ger han ens pengar till sin mamma undrar jag? Kanske för att han är rädd för henne?

En gång när han fick sin lön så var han hemma hos mig när hans mamma ringde och hon ville att han skulle komma hem till henne med pengarna.

En gång så har jag frågat henne vad hon gör med alla dessa pengar och då säger hon att hon sprarar dom.

I alla fall. Jag och han har tänkt att resa och han fick 8000 kronor från sitt försäkringsbolag p.g.a en skada. Och jag undrade om han även gav dessa pengar till sin mamma men han nekade. När han till slut loggade in på sin bank så hade han bara 5 kronor. Och han erkänner till slut att han gett sina pengar till sin mamma.

Jag är så trött på att betala hotell, resor osv medan han ger varenda krona till sin mamma.

Jag blir så trött på detta !!!!!!

Du har en fin pojkvän. Tillskickad från dig så älskar ju din kille sin mamma vilket man SKA göra.

Behöver ens mamma,pappa pengar ska självklart sonen ge det.

Hon har tagit hand om honom i 20 år och nu behöver hon lite hjälp.

Det är ju han som borde göra slut med dig.

Har ni gemensam ekonomi ? Det verkar inte så och han ger inte iväg dina pengar så lägg dig då inte i.

Sedan kan jsg personligen tycka att det är överdrivet att behöva ge bort hela sin lön om han sen pågrundav det behöver pengar från dig då är något lite fel men om han endast t.ex behöver halva sin lön för att överleva så ska du skitta i om han ger den andra hälften till sin mamma och familj.

Så gör enligt följande.

Sätt er ner och prata!

Gör upp en budget hur mycket pengar behöver han själv varje månad.

Resterande pengar ger han till sin mamma om hon inte är i desperat behov av mer pengar då måste han såklart hjälpa henne ännu mer.
Citera
2018-03-20, 11:42
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Kan bara hålla med. Om han i övrigt är snäll kan du ställa honom att välja mellan sin mamma och dig. Att helt enkelt i så fall bryta helt. Men var beredd på att han väljer mamma. Han är nog präglad av henne. Att hon tömt ditt bankkonto är fö olagligt och hon skulle sannolikt bli återbetalningsskyldig vid en polisanmälan om det kan ledas i bevis.
Jag tycker iofs det bör ses som läropengar att aldrig ge ut inloggningsuppgifter till NÅGON alls. Visst om det är sin respektive som man verkligen litar på men då händer aldrig detta heller. Men att ge ut till sin nya killes morsa. Det är korkat. Vill man ge bort pengar kan man ju bara swisha själv.
Citera
2018-03-20, 11:43
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Varför ger han ens pengar till sin mamma undrar jag? Kanske för att han är rädd för henne?
Tveklöst. Morsan utsätter sin son för psykisk (eller fysisk) misshandel under uppväxten och nu vågar han inte säga emot hennes manipulativa infall. Gissningsvis så finns det inte så mycket hon kan göra mot honom nu jämfört med när han var 10 men bara för det är så betyder det inte det känns så.

Råd till pojken skulle vara att han uppsöker psykisk vård och säger upp kontakten med sin mamma. Råd till dig är dock att du lämnar honom innan du blir ännu mer indragen i knäppfamiljen. Låt det inte gå ut över dig.

I bästa fall så talar hon sanning och hamstrar stålar som en Joakim von Anka, och då lär det finnas en rejäl summa att plocka ut när hon stryker med. Men det kanske inte är något han vill hoppas eller vänta på.
Citera
2018-03-20, 11:46
Medlem
Att du ens är kvar bryter att du älskar honom. Så långt är jag med.
Men för i helvete sätt ner foten och säg som det är från och med nu och nästkommande år så betalar han alla resor och utflykter åt er båda, vägrar han så be han fara och flyga så långt åt helvete så du aldrig mer behöver se han.
Citera
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Kan bara hålla med. Om han i övrigt är snäll kan du ställa honom att välja mellan sin mamma och dig. Att helt enkelt i så fall bryta helt. Men var beredd på att han väljer mamma. Han är nog präglad av henne. Att hon tömt ditt bankkonto är fö olagligt och hon skulle sannolikt bli återbetalningsskyldig vid en polisanmälan om det kan ledas i bevis.

Nu var det ju TS som hade bett henne ta ut pengar och gett henne koden.

Så det var knappast olagligt att då ta ut pengarna.
Citera
Medlem
kalkryggars avatar
Det jag undrar är om pengarna som du säger att mamman tog ut från ditt konto. Fick du tillbaka dom? Det måste väl vara prioriterat att få tänker jag.

Säg till killen att du inte kommer fortsätta acceptera detta och om han inte slutar ge sina pengar till mamman så får han packa sig iväg och så skaffar du en kille som är värd att kallas man.

Om det är som du säger med syrran så kanske du borde anmäla det någonstans?
Citera
2018-03-20, 11:47
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:

Men seriöst, vad är du för menlöst jävla tap som är med jordens morsgris och startar den här tråden? Men jag ska vara snäll och berätta vad du ska göra. Nästa gång ni sover ska du boja fast din lilla bögpojkvän och väcka honom och dumpa honom. Sen ska du ge honom dynghårda pungsparkar medans du högt bokstaverar D-I-N-J-Ä-V-L-A-M-O-R-S-G-R-I-S, en spark för varje bokstav. Släpa sedan ut honom i trapphuset och ring polisen och säg att han är en blottare som försöker bryta sig in hos dig.
Citera
2018-03-20, 12:16
Medlem
DontWantWars avatar
Lämna och gå vidare.
Citera
2018-03-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Varför ska du bry dig om han blir sur? Det är ju dina pengar för fan. Vill han att du ska lägga en krona på er så ska han fanimej lägga en krona också. Svårare än så är det inte.

Vad gäller hans morsa så låter det som att systemet så småningom kommer att "ta hand" om henne ändå. Det är ju bra. Du får väl vara noga med vilka av dina pengar som försvunnit åt hennes håll så att du kan göra anspråk på dessa när rättvisan kommer ikapp. Vid det laget lär din pojk troligen hänga sig eftersom hans mening med livet försvinner, men även detta lär bli till din fördel. Upp till dig om du vill ta den resan eller skjuta ut dig nu med en gång. Mitt råd är det senare fortfarande.

Han är ju van vid detta. Att jag ska betala för resor osv medan han ger sina pengar till sin mamma. Jag har sagt till honom att när vi åker nånstans framöver så ska vi dela på alltihop.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det jag undrar är om pengarna som du säger att mamman tog ut från ditt konto. Fick du tillbaka dom? Det måste väl vara prioriterat att få tänker jag.

Säg till killen att du inte kommer fortsätta acceptera detta och om han inte slutar ge sina pengar till mamman så får han packa sig iväg och så skaffar du en kille som är värd att kallas man.

Om det är som du säger med syrran så kanske du borde anmäla det någonstans?

När hon tog ut pengarna såg jag det på min bank. Jag konfronterade henne och sa att det finns kameror och att jag kan polisanmäla henne, då blev hon sur så hon spottade på mina pengar och kastade dom i ansiktet på mig. Därefter kallade hon mig för en hora...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in