Ja, det är svårt det där. Sådant tenderar att minska med åren, men det kanske inte är en tröst nu.
TS skrev om ett svek, men att det inte var otrohet? Om det nu var ett oförlåtligt svek, så skulle jag försöka gå vidare, men var det oförlåtligt? Är det ännu oförlåtligt? Annars finns ju alternativet att kolla upp henne och fundera på ett närmande igen. Om det fortfarande är oförlåtligt och tillförliten aldrig mer kan uppstå, så är alternativet att försöka sysselsätta sina tankar med annat och träffa andra.
Synd att det bara har gått 4 år. Ibland har jag haft svårt att helt släppa en tjej jag en gång träffade. När jag var ung hade jag fördelen att det inte fanns internet, d.v.s. hon var i regel borta ur bilden och därmed basta. När man sedan efter att ha fått internet kollade upp någon som man aldrig riktigt kom över, så är fördelen att de inte sällan har blivit äldre och inte sällan skaffat sig en mindre snygg stil. De är kort sagt inte lika attraktiva längre, speciellt inte jämfört med kanske den selektiva minnesbild man har om dem. Det kan bota en närmast omedelbart. Jag har själv blivit rynkig och svullen ut av bara tusan, men det är verkligen inget jämfört med hur mycket nästan alla kvinnor förfaller. De flesta åldras verkligen inte bra. Ibland kan det räcka med 4 år, men ibland kan det kräva snarare 10 år eller mer. Missförstå mig, det är inte alls så att alla 30+ kvinnor ser för jäkliga ut (verkligen inte!), men jag får en liten chock av diskrepansen mellan min minnesbild och hur de ser ut idag.
Jag antar att de par jag inte har kunnat släppa egentligen inte var några jag längtar tillbaka till i någon konkret mening, utan det handlar nästan alltid om att jag på något sätt kände att jag inte fick ett riktigt avslut eller att jag tog hastiga och drastiska beslut som jag inte riktigt visste varken då eller senare om de verkligen var de korrekta.
Citat:
Ursprungligen postat av
creepingdeath
"Hur hon ville bli buren av mig jämt, hälsade mig med pussar när jag hälsa på henne"
var inte säker på att du inte beskrev en hund där ett tag.
Eller snarare en katt. Det finns en anledning till att jag fortfarande kan känna ett styng av sorg när jag plötsligt minns en av mina tidigare honkatter och en tik jag har haft, medan jag absolut inte känner så för mina före detta. Speciellt när jag plötsligt från ingenstans kan få ett kroppsminne om hur det kändes när de tryckte sig mot mig.
Men visst, med mina före detta tog det slut, de dog inte. Samt jag älskade inte mina före detta ovillkorligt.