Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 16:02
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenna93
Sist jag talade med den/dom så hade dom inte fått reda på dödsorsak än, MEN alla närstående är säkra på att hon blev mördad.

Vilket jag också är säker på att det är.
Boende runt fyndplatsen skulle lagt märket till om det låg en kropp där redan första dagen hon försvann eftersom dom går den stigen varje dag med sina hundar.

Så någon har dumpat henne där dagen innan eller 2 dagar innan hon hittades.

Va även folk som var och letade där hon hittades av mp 1-2 dagar innan, men såg ingenting.
Tack för svar, håller med om att dödsfallet är både märkligt och tragiskt. Och att det verkar osannolikt att hon legat på samma plats i 4 dygn med tanke på bebyggelse etc.

Jag hoppas inte polisen lagt ner utredningen?
Citera
2018-03-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för svar, håller med om att dödsfallet är både märkligt och tragiskt. Och att det verkar osannolikt att hon legat på samma plats i 4 dygn med tanke på bebyggelse etc.

Jag hoppas inte polisen lagt ner utredningen?

Den är inte nedlagd vad jag vet iallafall.

Men vi vet ju hur polisen här i Eskilstuna fungerar, kommer dom ingen vart med mord o.s.v lägger dom ner det.

Dom gjorde det med Viktor, och dom andra morden som skett i stan, fastän dom fått så mycket tips ang vem den skyldige kan vara/är,
Förvånas inte om dom lägger ner mordet på Johanna också för att dom inte kollar tipsen folk ger..
Citera
2018-04-02, 12:59
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenna93
Den är inte nedlagd vad jag vet iallafall.

Men vi vet ju hur polisen här i Eskilstuna fungerar, kommer dom ingen vart med mord o.s.v lägger dom ner det.

Dom gjorde det med Viktor, och dom andra morden som skett i stan, fastän dom fått så mycket tips ang vem den skyldige kan vara/är,
Förvånas inte om dom lägger ner mordet på Johanna också för att dom inte kollar tipsen folk ger..
Det är för jävligt om det är så.
Har du hört något mer i ärrendet?
En människas värde för samhället idag är lika med noll!
Citera
2018-04-03, 14:41
Medlem
vet bara att hon är begravd så de närmaste vet nog mer än de vill säga...
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det är för jävligt om det är så.
Har du hört något mer i ärrendet?
En människas värde för samhället idag är lika med noll!
Citera
2018-04-10, 12:46
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Why2018
vet bara att hon är begravd så de närmaste vet nog mer än de vill säga...
Det är märkligt tyst om det skulle vara mord. Det är märkligt att inga yttrre skador fanns och det är pga det märkligt att hon ej fått i sig några piller! Allt är märkligt här! Man går inte ut och bara fryser ihjäl eller mördas av tankeöverföring! Vad har jag missat i detta märkliga fall?
Citera
2018-04-21, 10:07
Medlem
Någon som har något nytt?
Citera
2018-05-16, 04:34
Medlem
En god anledning att inte gå ut med att man bedriver en fullbordad mordutredning kan ju vara att man just nu har avlyssning på ev GM, just nu arbetar med att identifiera mobilnummer kopplade till master osv

Kan ju vara lysande att "inte ha någon misstänkt" samtidigt som man bevittnar en mördare göra bort sig framför en
Citera
2018-05-17, 15:57
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
En god anledning att inte gå ut med att man bedriver en fullbordad mordutredning kan ju vara att man just nu har avlyssning på ev GM, just nu arbetar med att identifiera mobilnummer kopplade till master osv

Kan ju vara lysande att "inte ha någon misstänkt" samtidigt som man bevittnar en mördare göra bort sig framför en

Händer sällan. Så sannolikheten är låg. Ärendet har hamnat i en arkivmapp, tyvärr. I bästa fall dyker det upp nån nyanställd polis där om några år och börjar rota i det och hittar massa saker i obduktionsrapporten som är uppseendeväckande och kan då återuppta utredningen igen.

Det sker oftare än man tror. Ibland sker det snabbt som med Annie som "Blattelito" hade ihjäl och ibland tar det tid som med Anna Spång-Lyng i Falkenberg.

Vi måste tyvärr leva med att det finns arbetskygga polisdistrikt där man inte utreder eventuella brottsfall ordentligt.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2018-05-17 kl. 16:01.
Citera
2018-05-21, 10:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Händer sällan. Så sannolikheten är låg. Ärendet har hamnat i en arkivmapp, tyvärr. I bästa fall dyker det upp nån nyanställd polis där om några år och börjar rota i det och hittar massa saker i obduktionsrapporten som är uppseendeväckande och kan då återuppta utredningen igen.

Det sker oftare än man tror. Ibland sker det snabbt som med Annie som "Blattelito" hade ihjäl och ibland tar det tid som med Anna Spång-Lyng i Falkenberg.

Vi måste tyvärr leva med att det finns arbetskygga polisdistrikt där man inte utreder eventuella brottsfall ordentligt.

Veckans brott hade väl några liknande brott som de lyfte upp där iaf en person hittades i något skogsparti i ett vattenfyllt dike utan skor. Efter kritiken från GW så kom dom på att de kanske skulle öppna fallet igen.

Det här känns som ett brott och inte ett självmord eller olycka. Det baserar jag enbart på platsen där offret hittades. Tror jag aldrig hört någon kvinna som gått ut i skogen för att ta livet av sig mitt i natten på vintern. Hade hon dött av en olycka så undrar jag varför hon gick omkring utanför stigen mitt i natten.
Citera
2018-06-12, 18:33
Medlem
royalqualitys avatar
Något nytt kring fallet?
Citera
2018-06-24, 18:29
Medlem
craschs avatar
Fortfarande inget nytt? Hur går snacket på stan i Eskilstuna?
Hur går det för dottern?
Citera
2018-06-30, 02:42
Medlem
Väldigt konstigt att ingenting kommit ut med tanke på omständigheterna, kan själv säga som suicidal att jag inte direkt skulle gå ut mitt i skogen och ta en överdos/ta mitt liv det är ju helt ologiskt och skapar endast massa oro i onödan för ens anhöriga även om man inte skulle tro att de bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in