Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Fortfarande lika långsökt. Om polisen inte har några spår spelar det nog inte så stor roll att man kan utesluta vissa. Gräva i motiv, det har polis och privatspanare gjort i 32 år trots att han sköts på öppen gata.
Jag har inte i tanke bestämt mig för varken det ena eller det andra, men jag tror mer på en ensam GM.
Men vad har du så att säga skalat bort? Att skjuta någon på öppen gata är ganska demonstrativt, även om det händelsevis är så att dödandet på öppen gata kanske är enda möjligheten för GM att komma till skott (ursäkta den händelsevis måhända smaklösa användningen av talesättet). Hur, eller vad, gör att du antar att det är likgiltigt för GM?
Jag menar inte att jag avvisar tanken på en ensam GM, någon som lackar ur och ser statsministern som den som ansvarig för allsköns problem GM kan tänkas ha för att göra det. Men jag ser heller inte det som särskilt "långsökt" att det skulle kunna vara så att det är fråga om något mer överlagt av två eller fler, som väntat in på tillfälle någon tid.
Vad gäller polisens grävande i motiv så är det väl oklart om de gjort det (grävt i motiv), de har grävt i en hel del spår, varav något antal kanske som resultat av desinformation?