Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-18, 14:19
  #13
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det bästa hade varit om man kunde markera trådarna med en ikon som visade vilken världsdel tråden handlade om, och att man, om man ville, kunde välja att visa bara en viss världsdel.

Det var en intressant idé. Personligen så tycker jag att underforum, även om idén med ett samlingsforum med de senast skrivna inläggen ingår, enbart är rörigt. Dessutom så tenderar folk att missa underforumen helt och hållet, som exempelvis när en användare för ett tag sedan efterlyste ett fotbollsforum på Flashback (vilket har funnits som underforum ett bra tag nu).
Citera
2007-02-18, 14:21
  #14
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
När du skriver att det ska bli möjlighet för alla att visa sina bilder, hur kommer detta att ske? Blir det alltså tillåtet att visa bilder direkt i tråden via [IMG], eller kommer man få bifoga bilder, så bilderna vilar på Flashback's server?

Om det är via [IMG], kommer det vara en begränsning på storleken av bilden? Det ser inte snyggt ut när bilderna breddar ut en del inlägg, ser helt skadat ut. Jag skrev ett förslag på bildvisning i en annan tråd för ett tag sedan, dock dog tråden efter det.

Länk

Är det så det är tänkt?

Vi har inte bestämt oss ännu, och tänkte rådgöra med besökarna i forumet först.

Det som är klart är att alla bilder ska ligga på Flashbacks server dock. Inga Imageshack och dyl. som riskerar att försvinna, och där man får ett disclaimerfönster innan varje bild. Användarvänligt och snyggt ska det bli. Så kom med förslag och önskemål.

admin
Citera
2007-02-18, 14:23
  #15
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det var en intressant idé. Personligen så tycker jag att underforum, även om idén med ett samlingsforum med de senast skrivna inläggen ingår, enbart är rörigt. Dessutom så tenderar folk att missa underforumen helt och hållet, som exempelvis när en användare för ett tag sedan efterlyste ett fotbollsforum på Flashback (vilket har funnits som underforum ett bra tag nu).

Kolla den här tråden:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=446654

Och inlägg nummer 10 av mig. Vad tror du om den lösningen?

admin
Citera
2007-02-18, 14:37
  #16
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Kolla den här tråden:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=446654

Och inlägg nummer 10 av mig. Vad tror du om den lösningen?

admin

Om det är tekniskt möjligt så skulle en startsida naturligtvis göra det hela mycket mer överskådligt.
Citera
2007-02-18, 14:44
  #17
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Om det är tekniskt möjligt så skulle en startsida naturligtvis göra det hela mycket mer överskådligt.

Det är teknsikt möjligt. Inte i vBulletin, men vi bygger om alt så att det fungerar. Målsättningen är givetvis att göra forumet så bra som möjligt så låt er inte skrämmas av vad som inte är tekniskt möjligt. Kom istället med förslag på förbättringar så ska vi se vad vi kan bygga ihop.

admin
Citera
2007-02-18, 14:49
  #18
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är teknsikt möjligt. Inte i vBulletin, men vi bygger om alt så att det fungerar. Målsättningen är givetvis att göra forumet så bra som möjligt så låt er inte skrämmas av vad som inte är tekniskt möjligt. Kom istället med förslag på förbättringar så ska vi se vad vi kan bygga ihop.

admin
Eftersom jag hoppas admin betalar licensen för vBulletin, så kan man nog utöva lite påtryckningar på dom för att få fram vissa funktioner som saknas i forumet.

Tror du inte?
Citera
2007-02-18, 14:50
  #19
Medlem
Kivans avatar
Vad sags om mojligheten att lagga in streamande video i inlaggen? Om det blir for mycket for Flashbacks harddiskar sa borde det ju ga utmarkt att streama fran exempelvis Youtube.

Om det ska finnas rating pa tradarna skulle det ju passa utmarkt med en avdelning dit fullpoangarna skickas.
Citera
2007-02-18, 14:52
  #20
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Vad sags om mojligheten att lagga in streamande video i inlaggen? Om det blir for mycket for Flashbacks harddiskar sa borde det ju ga utmarkt att streama fran exempelvis Youtube.

Om det ska finnas rating pa tradarna skulle det ju passa utmarkt med en avdelning dit fullpoangarna skickas.
Som det är nu kan man visa youtube-filmer i inläggen med Flashscript-tillägget. Det är bara att länka till youtube-filmen, så dyker den upp i inlägget. På precis samma sätt som bilder.

Pröva Flashscriptet, så ser du vad jag menar.
Citera
2007-02-18, 15:07
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Om det är tekniskt möjligt så skulle en startsida naturligtvis göra det hela mycket mer överskådligt.
Håller med om detta! Rimligtvis borde det vara så att när man klickar på Resor så kommer man till en egen sida som heter Flashback-resor (den traditionella FB-loggan med katten med ordet resor inbäddat i loggan). Denna sida skall vara nåbar även externt genom ett eget domän-namn tex www.fbresor.se.

Sedan har man diskussionforumet med de uppdelningar som admin nämt samt även ett allmänt reseforum. Kanske även en avdelning med vintersporter/alpint också. Möjlighet att kunna skriva resedagböcker och personliga reseböcker skall också finnas samt att kunna ladda upp bilder.

Man skall även via sidan kunna boka resor!

Det låter bra
Citera
2007-02-18, 15:10
  #22
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Eftersom jag hoppas admin betalar licensen för vBulletin, så kan man nog utöva lite påtryckningar på dom för att få fram vissa funktioner som saknas i forumet.

Tror du inte?

Nej, vi är redan för stora och välbesökta. Vi har skalat bort 40% av programvaran och byggt vår egen kod. vBulletin stödjer bara forum som har mindre än 2000 samtidiga besökare. Egentligen mindre än så, men jag var generös idag.

Vi betalar dock licensen, vilket ger oss tillgång att använda nya funktioner. Men det är allt mindre av forumet som bygger på vBulletin faktiskt.

admin
Citera
2007-02-18, 15:12
  #23
Medlem
Det lär ju knappast krävas att man klappar dig på huvet men -bra initiativ.
Citera
2007-02-18, 15:13
  #24
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Som det är nu kan man visa youtube-filmer i inläggen med Flashscript-tillägget. Det är bara att länka till youtube-filmen, så dyker den upp i inlägget. På precis samma sätt som bilder.

Pröva Flashscriptet, så ser du vad jag menar.
Jag ar pa resande fot, sa jag anvander internet-cafeer och bibliotek. Funktionen borde finnas inbyggd i forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in