Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Ifall ni ej vet vem jag talar om så kolla detta:
http://tv.expressen.se/galna klipp/1.2578267/pao-ar-overtygad---hon-ar-en-riktig-katt
Det handlar om någon ung tjej som tror hon är något kattdjur. Hon går till och med runt och "spinner" i mataffären bland folk - och har någon slags "matte" hon umgås med.
Jisses alltså. Vad är fel på henne? Jag tror aldrig jag har sett den här typen av identitetsproblem men det verkar vara rätt vanligt inom den där subkulturen furries.
SID - Specie Identity Disorder, finns ens det?
Hon verkar uppleva dysfori över att vara människa, och visst det är väl inget konstigt i det egentligen (det är väl snarare normalt?), men hon har ju reagerat underligt och fått lustar för att vara ett kattdjur, snarare än att bara bli deprimerad och känna misantropi som oss andra.
Så vad tror ni om detta? Trauma i barndomen? Barndomsfantasier som fasnat permanent pga psykos? Annat? Knäpp eller ej så tycker jag iaf att hennes störning är jävligt intressant.
Du ser ju själv att du har svaret i din egen text.
Vem VILL känna dystopi och misantropi?
Snarare är det väl ett smart drag, hon blir omhändertagen av andra jämt och stänsdigt, och slipper att jobba.
Rätt smart drag.
Leka året runt.
Hon / de sa ju att när hon blir trygg, kan hon bli mer katt. Dvs, leva in sig själv i leken ännu mer.
Identitetskris, olust att bli vuxen, "mjuka personlighetsdrag", svårighet att bli vuxen, behov av någon form av speciell uppmärksamhet, svår att nå inpå livet. Något sådant skulle jag tro.
Men jag håller med dig. Intressant.