Flashback bygger pepparkakshus!
2018-06-03, 22:53
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Poängen är att de plockade in honom för vad bör anses som en bagatell samt dömde honom blixtsnabbt. Det gör amn inte direkt med alla invadrarligister som härjar runt i England.

Ja verkligen udda!! I ett sällsynt drag blev han arresterad, åtalad och dömd inom endast fem (5) timmar!!!
Citera
2018-06-08, 13:56
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
"Tommie Robinson"

Orkar inte bemöta dina hjärnspöken. Men varför insisterar du på att skriva Tommie istället för Tommy?

I morgon blir det stordemo i London. Nån som har nån bra live-länk att rekommendera?
Citera
2018-06-09, 16:19
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraternas tidning Samtiden har en artikel skriven av Mohamed Omar angående Tommy Robinson.

Citat:
Tommy Robinson – de utsattas röst

I augusti 2009 var Tommy med och grundade English Defence League (EDL) i Luton, staden där han växt upp. EDL anordnade manifestationer i syfte att motverka islamisk fundamentalism. Gruppen bestod till stor del av fotbollsfans som kunde bli stökiga.

Det var tufft i Luton. När Tommy var tonåring blev han bespottad, kallad ”vit gris” och misshandlad av ett gäng med muslimsk bakgrund. Och det har bara blivit sämre sedan dess. I mars 2009 firade man brittiska soldater som kommit hem från Afghanistan. Men muslimska fundamentalister förstörde festligheterna genom att bua och spotta på soldaterna.

Det var denna händelse som ledde Tommy till att grunda The United People of Luton, som senare växte till att bli EDL.

Citat:
Han berättade om hur det kändes att vara en andra klassens medborgare i sitt eget land. Han har blivit de utsattas röst.
Nu har Tommy, statens fiende, kastats i fängelse.

Etablissemanget, som inte vill ta ansvar och inte tål riktig kritik, har länge försökt komma åt honom. De fick sin anledning den 25 maj när Tommy filmade åtalade gruppvåldtäktsmän utanför en domstol i Leeds. Enligt Tommy handlade fallet om män med muslimsk invandrarbakgrund som förgripit sig på vita flickor, vissa så unga som elva år.

Tommy riskerar att mördas av muslimska fundamentalister i fängelset. Han har attackerats förut vid ett flertal tillfällen. I mars 2016 blev han misshandlad i sin hemstad Luton. En person med kritiska åsikter om islamisk fundamentalism är inte trygg där. Det är en stad som islamiseras snabbt och den inhemska, engelska kulturen trängs undan.

https://samtiden.nu/2018/06/tommy-ro...utsattas-rost/
Citera
2018-06-09, 20:00
Medlem
trazkes avatar
Vad tyst det var i denna tråden då? Trodde det skulle skrivas massor efter dagens demonstration. Rätt läskigt att i stort sett alla som livestreamade på Youtube hade stora problem med sina sändningar.
Citera
2018-06-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad tyst det var i denna tråden då? Trodde det skulle skrivas massor efter dagens demonstration. Rätt läskigt att i stort sett alla som livestreamade på Youtube hade stora problem med sina sändningar.

Det behöver inte vara läskigare än att det var många inom ett litet geografiskt område som ville använda mobilt internet, då kommer nätverket att sakta ner av överbelastning. Jag utesluter dock inte något mörkare anledningar, men jag vill nog se åtminstone mycket bra indikationer innan jag tror på något.
Citera
2018-06-09, 21:11
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Det behöver inte vara läskigare än att det var många inom ett litet geografiskt område som ville använda mobilt internet, då kommer nätverket att sakta ner av överbelastning. Jag utesluter dock inte något mörkare anledningar, men jag vill nog se åtminstone mycket bra indikationer innan jag tror på något.

Visst kan det vara så, men med tanke på rapporteringsförbudet så har dom ju redan visat att dom inte drar sig för att censurera.
Citera
2018-06-10, 01:03
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Visst kan det vara så, men med tanke på rapporteringsförbudet så har dom ju redan visat att dom inte drar sig för att censurera.

Facebook censurerar också deras sida, men det står ju inte så utan bara "det mest relevanta visas" eller nått liknande.

Skrämmande utveckling i UK, skrämmande hur media så tydligt visar att de är på tyrannernas och förtryckarnas sida.

Tidigt i talet vid demonstrationen så sa man att man inte ska skylla på Polisen för att man tog Robinson. Men jag tycker nog att Poliser har ett ansvar också, Poliser är inte maskiner som måste göra saker som de blir tillsagda, speciellt inte saker som de tydligt kan se är missbruk av makt. Som människa kan man dra gränser och man kan säga nej - som yrkesgrupp är man väldigt stark tillsammans och kan påverka.
Citera
2018-06-11, 12:44
Medlem
En uppföljning av demonstrationen av norska Frieord;

https://www.frieord.no/debatt/video-...nson-i-london/
Citera
2018-06-11, 17:05
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Men varför insisterar du på att skriva Tommie istället för Tommy?
Jag använder hans riktiga namn, när jag använder något av alla hans kodnamn sätter jag "runt namnet"
typ: "Paul Harris" - "Andrew McMaster" - "Tommie Robinson" etc
Citera
2018-06-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Ja verkligen udda!! I ett sällsynt drag blev han arresterad, åtalad och dömd inom endast fem (5) timmar!!!

Det fanns ju otvetydiga tekniska bevis och den åtalade erkände sig skyldig, vad fanns det att diskutera? Dessutom hade han redan en villkorlig dom vilande på sig som nu trädde i kraft
Citera
2018-06-13, 10:49
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det fanns ju otvetydiga tekniska bevis och den åtalade erkände sig skyldig, vad fanns det att diskutera? Dessutom hade han redan en villkorlig dom vilande på sig som nu trädde i kraft

Det var ändock hastighetsrekord i förfarandet....
Citera
2018-06-13, 11:56
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag använder hans riktiga namn, när jag använder något av alla hans kodnamn sätter jag "runt namnet"
typ: "Paul Harris" - "Andrew McMaster" - "Tommie Robinson" etc

Hans riktiga namn är inte ens Tommie.
Han heter Stephen Christopher Yaxley-Lennon.
Så vänligen kom med en annan ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in