2018-06-15, 08:26
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det förekommer många märkliga slumpar och sammanträffanden i MOP. Och många märkliga detaljer. Följande är en av de märkligaste. Som inte ens idag har fått någon förklaring.

Enligt Inuti Labyrinten. Sidhänvisning kan jag ta fram vid eventuellt behov. Liksom citat.

Strax efter att Hans Holmer av regeringen blev utsedd som narkotikaexpert med placering i Wien, blev densamme gratulerad och välkomnad till ett personligt besök i Vita huset. Alltså innan IC anlände dit hösten 1987. ILs källa är en artikel i en morgontidning. Där man refererar en öppen inbjudan från den amerikanska ambassaden i Sverige. En artikel jag aldrig sett eller läst. Om Hasse accepterade denna inbjudan är okänt.

Om nu HH i lönndom hade gjort USA stora tjänster, varför då slå upp det med en öppen inbjudan till Reagan. Utan bröderna Ps källhänvisning hade jag trott att det var en skröna.

Jag har inte någonstans under åren sett någon som tillerkänner Jösses son, herrejösses, som en internationell expert på narkotika. En auktoritet så stor att Reagan bara måste få träffa honom. I stället jobbade han under fullständig tystnad i Wienervalsernas stad. Utan att mig veterligen lämna några som helst avtryck efter sig i den rollen.

Detta hittepåjobb erbjöds den förre spaningsledaren i väntan på att bli trolig RPC. Där svenska staten betalade hans lön. Men sedan kom det en avlyssningsrättegång emellan. Efter det blev HH förtidspensionerad. Makten tar hand om sina egna.

Bra vinkel på mysteriet Holmér.
Citera
2018-06-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-S
Det vore intressant att veta om de personer du hänvisar till. Var dom i GM ålder. Vet du om ovan nämnda innan sin tjänst inom underrättelse. Jobbade utomlands som lego eller annan militär verksamhet som har gett krigserfarenhet/stridsvana?

Tja många av dem är knappast så hemliga. Donalds "vänner" är t ex lätta att hitta och visst har de olika grad av stridserfarenhet, utlandstjänst (inkl underrättelseuppdrag) och vapentillgång.

Det är de nätverk i Sverige som har högst % av sådana personer.
Citera
2018-06-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det är jag inte, men det finns personer som tyckte sig se någon som liknade CP där, till vissas stora förtret.
Problemet är bara att värdet av påståendena att nån lik CP varit där är lågt. Detta eftersom de initiala beskrivningarna inte är likt CP utan att det först är efter ett tag, när vittnen påverkats av vad som stod i media eller till och med LPs ytterst tveksamma utpekande av CP, som folk kommer med beskrivningar som stämmer på honom. Korvhandlarens vittnesmål är kanske det värsta. Utöver detta finns vittnesmål som talar för att det inte var CP som var gärningsman och vittnemål som talar för att CP var på annan plats
Citera
2018-06-15, 10:48
Medlem
Citat:
Det förekommer många märkliga slumpar och sammanträffanden i MOP. Och många märkliga detaljer. Följande är en av de märkligaste. Som inte ens idag har fått någon förklaring.

Enligt Inuti Labyrinten. Sidhänvisning kan jag ta fram vid eventuellt behov. Liksom citat.

Strax efter att Hans Holmer av regeringen blev utsedd som narkotikaexpert med placering i Wien, blev densamme gratulerad och välkomnad till ett personligt besök i Vita huset. Alltså innan IC anlände dit hösten 1987. ILs källa är en artikel i en morgontidning. Där man refererar en öppen inbjudan från den amerikanska ambassaden i Sverige. En artikel jag aldrig sett eller läst. Om Hasse accepterade denna inbjudan är okänt.

Om nu HH i lönndom hade gjort USA stora tjänster, varför då slå upp det med en öppen inbjudan till Reagan. Utan bröderna Ps källhänvisning hade jag trott att det var en skröna.

Jag har inte någonstans under åren sett någon som tillerkänner Jösses son, herrejösses, som en internationell expert på narkotika. En auktoritet så stor att Reagan bara måste få träffa honom. I stället jobbade han under fullständig tystnad i Wienervalsernas stad. Utan att mig veterligen lämna några som helst avtryck efter sig i den rollen.

Detta hittepåjobb erbjöds den förre spaningsledaren i väntan på att bli trolig RPC. Där svenska staten betalade hans lön. Men sedan kom det en avlyssningsrättegång emellan. Efter det blev HH förtidspensionerad. Makten tar hand om sina egna.

Spekulation: Holmer kan ju eventuellt gjort USA någon tjänst där kopplingen till USA inte varit tydlig att se.
Mina tankar om Holmer är att han lydde den spelare som hade mest makt i varje givet läge, det spelade ingen roll för honom om det var Palme,Fälldin eller USA.

Jag att tänka på två glada gossar på väg till amerikanska ambassaden"

”Ett halvår efter Palmemordet var jag befäl på en radiobil. Jag skulle ta en transport från polishuset till amerikanska ambassaden. De som skulle transporteras visade sig vara Åkerbring [han som anordnade nazistiska möten med marschmusik och tal för högerextrema kretsar bland annat inom Stockholmspolisen] och Östling. Båda var civilklädda och upprymda och nyktra. De sade att de visste vem Palmemördaren var och att det aldrig går att få reda på mördaren. Detta sades på ett rått sätt. Båda är kända för att hata Palme.”
Citera
2018-06-15, 11:00
Medlem
Lisa-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tja många av dem är knappast så hemliga. Donalds "vänner" är t ex lätta att hitta och visst har de olika grad av stridserfarenhet, utlandstjänst (inkl underrättelseuppdrag) och vapentillgång.

Det är de nätverk i Sverige som har högst % av sådana personer.

Var dom/de i fyrtioårs åldern i mitten på åttiotalet
Citera
2018-06-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-S
Var dom/de i fyrtioårs åldern i mitten på åttiotalet
Jepp... idag är de flesta pangisar... några har redan kilat vidare. Förklaringen till KP:s uttalande om gm och åtal!
Citera
2018-06-15, 13:15
Medlem
Det hade varit intressant att ta del av vilka kunskaper och tankar, den militära underrättelsetjänsten hade om mordet.
Tänker till exempel på Bertil Lundin.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bertil_Lundin
Citera
2018-06-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebroare
Problemet är bara att värdet av påståendena att nån lik CP varit där är lågt. Detta eftersom de initiala beskrivningarna inte är likt CP utan att det först är efter ett tag, när vittnen påverkats av vad som stod i media eller till och med LPs ytterst tveksamma utpekande av CP, som folk kommer med beskrivningar som stämmer på honom. Korvhandlarens vittnesmål är kanske det värsta. Utöver detta finns vittnesmål som talar för att det inte var CP som var gärningsman och vittnemål som talar för att CP var på annan plats
Det finns ingen teknisk bevisning, inget motiv, inget vapen och inget erkännande om man inte ska räkna in de flertal halvdana medgivanden som CP gjort till Gert Fylking som lockat med feta sedelbuntar.

Dessa ”erkännanden” verkar i stort sett bestå av uttalanden som: ”det kan ha varit jag, om jag varit somnambul och haft en minneslucka, för det har ju professor Lidberg sagt, och jag kan ju inte säga emot Professor Lidberg”.

Guillou hävdade i ett debattprogram att ingen kan dömas på grundval av några vittnesmål. Det måste till handfast bevisning (av det slag jag räknade upp ovan)

Inget sådant bevis har kunnat presenteras sedan dess, och kommer aldrig att göras.

Nu sitter samma Guillou och hävdar att mordet är uppklarat och CP den skyldige.
Citera
2018-06-15, 17:56
Medlem
bartrams avatar
PKK-SPÅRET

En dryg vecka efter mordet på Olof Palme satt den kände samhällsdebattören Jan Guillou i en panel i ABF-huset i Stockholm tillsammans med några andra vänsterintellektuella och diskuterade olika scenarier som kunde tänkas ligga bakom mordet. Man kom in på möjligheten av ett förvaltningsmord, dvs. att anstiftarna skulle finnas inom själva statsapparaten - något som författaren Jan Myrdal tyckte var mest sannolikt. Jan Guillou gjorde då följande uttalande, som senare kunde läsas i tidskriften FIB Kulturfront:

'Om det är ett svenskt mord kommer säkerhetspolisen om någon månad att täcka över det genom att utvisa ett antal kurder med mystiska hänvisningar till än det ena, än det andra och sprida ut rykten via Expressen och Svenska Dagbladet om att utvisningen nog hade med mordet att göra.'

Det efterföljande spaningsarbetet kom sedan, mycket riktigt, att visa att den gode Guillou slagit huvudet på spiken: PKK-spåret fanns med redan från första början, fixt och färdigt paketerat och planterat av SÄPO. När polisens spaningsgrupp misslyckats med att binda den s.k. 33-åringen vid mordet, så såg den självutnämnde spaningsledaren Hans Holmér till att nästan uteslutande inrikta sig på kurderna som minsann skulle 'jagas med blåslampa'.

Källa:http://www.politiskamord.com/p2pkk.html

JG:S nuvarande ståndpunkt om CP verkar motsvara HH:S hållning om PKK =En "ofarlig" lösning.

Men vad har fått JG att utpeka CP som GM?

a) Han sitter på vittnesmål som ej är offentliga - Hans svägerska har läckt uppgifter?!
b) Han har ett egenintresse att peka ut CP mot bakgrund av sin roll i UND-världen?
c) Annat?
Citera
2018-06-15, 18:05
Medlem
Citat:
Gissning och gissning. Efter 32 år finns det inte så mycket annat som återstår.

Under 30 år fanns det en uppenbar motvilja att utreda identiteten på dessa personer. Uppenbarligen existerade det ett antal bärare runt mordplatsen. Ingen av dessa har självmant hört av sig. Inte ens till PU så vitt känt. Trots att de kan ha gjort viktiga iakttagelser av mördaren. Både före, under och efter mordet. Om de nu är oskyldiga.

Så har vi det här med slumpen. Vilka ska hatas och vilka ska inte hatas. En spanare som lägligt försvinner från sin post. Att mördaren befann sig i Dekorimahörnan en bra stund före att OP dök upp. Enligt IM.

Var det en slump att en WT-man befann sig utanför Grand enligt RG. Övervakare i gamla stan kan svårligen kopplas ihop med en narkotikaspaning i city. Samtidigt som en ensam mördare slår till framför ögonen på alla dessa bärare. Utan att ha någon som helst koppling till desamma. Antalet slumpar blir till slut för många för att inte hatas.
Ja, det var ju verkligen inte mycket som pekar på ett en WT-bärare faktiskt sköt Olof Palme. Men tack för förklaringen, det uppskattas, även om det bara ledde till att öka på min nyfikenhet om vad du ser som inte jag ser. Alla andra spår är fel, alltså är mitt rätt.

Befriande fritt från raljerande ironi, bandyspelare, CP-skadade, jasplan och skarpa åklagare dessutom.

Jag hoppas du inser att PU inte berättar allt de vet.
Citera
2018-06-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
PKK-SPÅRET

En dryg vecka efter mordet på Olof Palme satt den kände samhällsdebattören Jan Guillou i en panel i ABF-huset i Stockholm tillsammans med några andra vänsterintellektuella och diskuterade olika scenarier som kunde tänkas ligga bakom mordet. Man kom in på möjligheten av ett förvaltningsmord, dvs. att anstiftarna skulle finnas inom själva statsapparaten - något som författaren Jan Myrdal tyckte var mest sannolikt. Jan Guillou gjorde då följande uttalande, som senare kunde läsas i tidskriften FIB Kulturfront:

'Om det är ett svenskt mord kommer säkerhetspolisen om någon månad att täcka över det genom att utvisa ett antal kurder med mystiska hänvisningar till än det ena, än det andra och sprida ut rykten via Expressen och Svenska Dagbladet om att utvisningen nog hade med mordet att göra.'

Det efterföljande spaningsarbetet kom sedan, mycket riktigt, att visa att den gode Guillou slagit huvudet på spiken: PKK-spåret fanns med redan från första början, fixt och färdigt paketerat och planterat av SÄPO. När polisens spaningsgrupp misslyckats med att binda den s.k. 33-åringen vid mordet, så såg den självutnämnde spaningsledaren Hans Holmér till att nästan uteslutande inrikta sig på kurderna som minsann skulle 'jagas med blåslampa'.

Källa:http://www.politiskamord.com/p2pkk.html

JG:S nuvarande ståndpunkt om CP verkar motsvara HH:S hållning om PKK =En "ofarlig" lösning.

Men vad har fått JG att utpeka CP som GM?

a) Han sitter på vittnesmål som ej är offentliga - Hans svägerska har läckt uppgifter?!
b) Han har ett egenintresse att peka ut CP mot bakgrund av sin roll i UND-världen?
c) Annat?

Ja, kanske plan A var att ge PKK skulden för mordet , utvisa x antal personer och sedan säga PKK låg bakom mordet men att man inte kunde hitta den enskilde personen som mördade Palme.

Det skulle kunna ge Leif GW rätt, att mördaren tillhörde en liten grupp med polisiär och/eller militär bakgrund.
Det var ingenting som Holmers spaningsledning ville rota i.

https://www.youtube.com/watch?v=aNfHvB6ljbo

Palmemordet. Utredaren Alf Andersson

Guillous förändrade attityd är inte lätt att förstå, kanske tycker han att det är enklast att ge en död man skulden och lägga resten på hyllan.
Citera
2018-06-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ja, kanske plan A var att ge PKK skulden för mordet , utvisa x antal personer och sedan säga PKK låg bakom mordet men att man inte kunde hitta den enskilde personen som mördade Palme.

Det skulle kunna ge Leif GW rätt, att mördaren tillhörde en liten grupp med polisiär och/eller militär bakgrund.
Det var ingenting som Holmers spaningsledning ville rota i.

https://www.youtube.com/watch?v=aNfHvB6ljbo

Palmemordet. Utredaren Alf Andersson

Guillous förändrade attityd är inte lätt att förstå, kanske tycker han att det är enklast att ge en död man skulden och lägga resten på hyllan.
Intressant.
Hur ska man tolka detta uttalande från Alf Andersson? ”Det värsta rättsövergrepp som har skett i Sverige. Där sitter då t.o.m. riksåklagaren. Det är en skam”.
Han underkänner i stort sett hela rättsapparaten.

”Varför ska man inte söka bland de allra farligaste fienden? De som har makt, pengar och resurser”?

Kan man tolka det som att nyckelpersoner inom rättsapparaten sitter i knä på dessa ”personer med verklig makt”?
Vilka är de han syftar på? Knappast några heilande poliskonstaplar.
Har vi en svensk maffia som styr i bakgrunden?
Har dom köpt sig fria?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in