• 1
  • 2
2018-08-05, 10:56
Medlem
TragiskPotatiss avatar
Jag har känt mig intensivt trött på sistone. Jag har haft ett hemskt sömnschema och väldigt lite social interaktion. Jag har en stark trött känsla samt mild psykisk utmattning, det är vid stadiet då varken kaffe eller energidryck hjälper. Jag undrar om jag kan koka något té eller äta någon rot för att hjälpa med detta, om inte så får ni gärna rekommendera något annat som kan hjälpa.
Citera
2018-08-05, 10:58
Medlem
Qusimotos avatar
Promenad/träna äta bra mat
Citera
2018-08-05, 10:59
Medlem
maxatdunders avatar
Amfetamin piggar upp riktigt bra
Citera
2018-08-05, 11:01
Medlem
TragiskPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Promenad/träna äta bra mat
Äter redan relativt bra kost och försöker ta cyckeln om jag ska till ica lite snabbt.
Citera
2018-08-05, 11:03
Medlem
TragiskPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Amfetamin piggar upp riktigt bra
Det kan jag tro, men det är skadligt och olagligt så det vill jag hålla mig borta ifrån.
Citera
2018-08-05, 11:09
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TragiskPotatis
Äter redan relativt bra kost och försöker ta cyckeln om jag ska till ica lite snabbt.

Skippa cykeln och gå till ica iställe, eller ta en omväg innan du ska iväg och handla.
Citera
2018-08-05, 11:09
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Det kan jag tro, men det är skadligt och olagligt så det vill jag hålla mig borta ifrån.

Sök hjälp hos läkare/psykolog/stressklinik då det låter som du är på väg mot en utmattningsdepression.
Citera
2018-08-05, 11:11
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
hemskt sömnschema och väldigt lite social interaktion
Ändra på det som ändå inte är hållbart. Det är såklart den enda lösningen.

Men vill du låna dig ur problemen en stund och betala tillbaka sen så är väl droger i varierande styrka bra. Det största lagliga lånet jag kan komma på är väl koffein.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-08-05 kl. 11:19.
Citera
2018-08-05, 11:13
Medlem
Briasccas avatar
Mot utmattningssyndrom hjälper inga téer. Och den enda rot du ska ge dig på är roten till det onda. Är sömnschemat felaktigt så åtgärda det. Och har du ingen social interaktion så har ditt liv förfelat sin mening. Det låter lite grand som att du lever på agar-agar-platta; som kropp och organism, och inte som mänsklig människa.
Citera
2018-08-05, 11:15
Medlem
TragiskPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Sök hjälp hos läkare/psykolog/stressklinik då det låter som du är på väg mot en utmattningsdepression.
Så kan det vara (dock har jag inte arbetat så hårt), ska kolla upp det, hoppas det kan hjälpa.
Citera
2018-08-05, 11:17
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Jag har känt mig intensivt trött på sistone. Jag har haft ett hemskt sömnschema och väldigt lite social interaktion. Jag har en stark trött känsla samt mild psykisk utmattning, det är vid stadiet då varken kaffe eller energidryck hjälper. Jag undrar om jag kan koka något té eller äta någon rot för att hjälpa med detta, om inte så får ni gärna rekommendera något annat som kan hjälpa.

Köp hem massa frysta bär å ha i ditt vattenglas
Även citron i glaset
Å ät clemtiner och bananer
Skippa kaffe å energidryck
Du kommer bli betydligt piggare å sova skönare !
Citera
2018-08-05, 11:22
Medlem
TragiskPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Skippa kaffe å energidryck
Kan jag dricka koffeinfritt kaffe, då jag hört att det innehåller massor antioxidanter samt minskar risken för parkinson's (eller något liknande).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in