Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-08-07, 00:10
Medlem
Har börjat köra mer compund movements(bänk,mark osv) och har springskor som har "gummig" undersida eller va man ska kalla det. Kör barfota med mark atm men hade varit skönt att slippa det och vill inte heller betala över 1k för styrketränar skor. Finns det "vanliga" billigare skor som är bra för marklyft?
Citera
2018-08-07, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOrre
Har börjat köra mer compund movements(bänk,mark osv) och har springskor som har "gummig" undersida eller va man ska kalla det. Kör barfota med mark atm men hade varit skönt att slippa det och vill inte heller betala över 1k för styrketränar skor. Finns det "vanliga" billigare skor som är bra för marklyft?

Jag bara fick ett infall. Vad tror du om brottarskor?

Typ dem här:

https://budofitness.se/adidas-hvc-br...iABEgJEJvD_BwE
Citera
2018-08-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Jag bara fick ett infall. Vad tror du om brottarskor?

Typ dem här:

https://budofitness.se/adidas-hvc-br...iABEgJEJvD_BwE

är dom bra att lyfta med?
Citera
2018-08-07, 00:35
Medlem
Citat:
är dom bra att lyfta med?

Alltså jag har aldrig provat. Men brottarskor är sköna att ha på sig.

Men du ska veta att jag inte tror på sånt där snack löparna kör med om pronation och jox. Sulan är rätt tunn i brottarskor. Typ converse. Jag tror det mesta passar. Men du kommer säkert få bättre råd.

Annars tror jag på barfotadojor generellt för de flesta aktiviteter.
Citera
2018-08-07, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Alltså jag har aldrig provat. Men brottarskor är sköna att ha på sig.

Men du ska veta att jag inte tror på sånt där snack löparna kör med om pronation och jox. Sulan är rätt tunn i brottarskor. Typ converse. Jag tror det mesta passar. Men du kommer säkert få bättre råd.

Annars tror jag på barfotadojor generellt för de flesta aktiviteter.

gamla gympaskor som har varit med sedan skolan men håller med, tack för tipset!
Citera
2018-08-07, 02:15
Medlem
Citat:

Jag köpte mina powerlift från adidas hemsida då dom hade rea, så om du inte har bråttom så kan du invänta något sådant, mina kostade 500kr för ganska så exakt ett år sedan.
Ser nu på prisjakt att det finns butiker som har just adidas powerlift för en billig peng men att det oftast är rätt stora storlekar och någon enstaka lite mindre, då i prisklassen 500-700.
Kollade snabbt på amazon, verkar finnas några mindre storlekar så du kan ju kolla där.

https://www.zalando.se/adidas-perfor...2a2id-g12.html
Dessa på zalando finns för 849, och har du nån rea därifrån så kan du komma ner med en hundring till kanske, fast har du stora fötter, typ 48 eller större så fanns det billigare du kunde ta.
Citera
2018-08-07, 10:43
Medlem
Inga.
Citera
2018-08-07, 12:01
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haistavittu
Inga.

Jo, skor ska på. Det är svinäckligt med en massa svettiga fötter som kladdar ner och luktar, inte minst i rådande sommarvärme. Dessutom lär det vara krav på skor för att träna på gymmet, åtminstone de större kedjorna. Och inga utomhusskor som drar in en massa grus, rena inomhusskor ska det vara.

Till TS kan jag rekommendera en billig kopia av de ofta rekommenderade men dyra Converse. På Stadium hittade jag deras eget märke, Race Marine, för 149 kr och det är i stort sett samma sko som Converse som kostade 649 kr. Tunn sula, bra markkontakt, inget svaj. Har kört i ett år med den och den håller bra. Det är svårt att hitta en sko som passar för alla övningar, ska man knäböja vill man ha en rejäl klack för att inte begränsas av rörligheten i fotlederna. Men klacken ska vara stum, som i en tyngdlyftarsko, absolut inga svampiga löparskor. Så det optimala vore att ha två olika par skor.
Citera
2018-08-07, 12:43
Medlem
Converse, platta sulor som inte fjädrar och dessutom lite extra stabilitet för fotleden om man knyter hårt
Citera
2018-08-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jo, skor ska på. Det är svinäckligt med en massa svettiga fötter som kladdar ner och luktar, inte minst i rådande sommarvärme. Dessutom lär det vara krav på skor för att träna på gymmet, åtminstone de större kedjorna. Och inga utomhusskor som drar in en massa grus, rena inomhusskor ska det vara.

Till TS kan jag rekommendera en billig kopia av de ofta rekommenderade men dyra Converse. På Stadium hittade jag deras eget märke, Race Marine, för 149 kr och det är i stort sett samma sko som Converse som kostade 649 kr. Tunn sula, bra markkontakt, inget svaj. Har kört i ett år med den och den håller bra. Det är svårt att hitta en sko som passar för alla övningar, ska man knäböja vill man ha en rejäl klack för att inte begränsas av rörligheten i fotlederna. Men klacken ska vara stum, som i en tyngdlyftarsko, absolut inga svampiga löparskor. Så det optimala vore att ha två olika par skor.

ok ska kolla på det, tack för tipset!
Citera
2018-08-07, 13:37
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Är det någon som testat crossfit skorna, och om de är bra? Tänker mig det t ex Reebok Nanon eller Nike metcon 4? Båda är ju ganska dyra som skor
Citera
2018-08-08, 08:22
Medlem
Citat:

Jag passar på att tipsa om inomhusfotbollsskor. https://www.unisportstore.se/fotboll...CEU%2044%C2%BD

Där har du några exempel, den sidan har jag använt mig av flera gånger.

Sköna skor som sitter bra på foten och är stabila. Inget studs i sulan vilket passar bra för marklyft och squats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in