Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Klarhet i Aners stolligheter? Måste kännas skönt o luta sig till detta?

Apropå Anérs stolligheter. Jag tar inte gärna del av det som denne koleriske virrpanna har producerat och har en känsla av att han skulle missa avgörande fakta om han så snubblade över dom. Hans språkbruk gör det inte bättre precis med sin högtravande stil och brist på stringens, det är närmast outhärdligt att läsa.
Inte desto mindre har han grävt fram en del fakta och jag skulle vara mycket tacksam om någon i korthet skulle kunna sammanfatta vad han har fått fram av värde.
Senast redigerad av cherryfive 2018-08-08 kl. 14:51.
Citera
2018-08-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag tror inte jornalister som Sven Anér, Lars Krantz och Lars Borgnäs arbetar på någons uppdrag. Dom kan helt enkelt inte fatta att det hela bara var en pojkstreck.

Ett pojkstreck är inte ett mord; och Lisbeth såg inte N.F....
Citera
2018-08-08, 15:35
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Och, så enligt vittnet NF så stod Stig Engström i en port på Skandia direkt efter skotten?
Dvs det är SE i blåa rocken?

Lite rörigt det här :/

Menar man(?) att SE har hittat på att han hjälpt till att att lägga OP i sidoläge och sprungit efter polisen?

Det borde väl gå att fastställa om de andra runt OP såg samma man i blå jacka, och om de såg SE springa efter polisen? Men du säger att ingen gjort det så det är väl så då.
Ville SE spela hjälte eller var det han om sköt? Eller vad?
Nej, vitttnet NF säger han såg vittnet AB gå bakom paret Palme och sen göma sig i Dekorimas port. Men jag tror Magasinet Filter säger det var vittnet SE som gick bakom paret Palme innan mordet.

Det var en uniformerad polis som sprang efter polisen på Tunnelgatan
Citera
2018-08-08, 15:47
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Ett pojkstreck är inte ett mord; och Lisbeth såg inte N.F....
NF säger han såg Olof och Lisbet men inte hälsade på dom.

Mordet är "blow out of proportion" mordet var ett "barns" irationell reakation.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-08 kl. 15:56.
Citera
2018-08-08, 15:51
Medlem
526s avatar
Citat:
Nej, vitttnet NF säger han såg vittnet AB gå bakom paret Palme och sen göma sig i Dekorimas port. Men jag tror Magasinet Filter säger det var vittnet SE som gick bakom paret Palme innan mordet.

Jaha . . vem är AB?
Och såg NF SE?
Citera
2018-08-08, 16:05
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Jaha . . vem är AB?
Och såg NF SE?
AB är Anders Björkman. Jag tror inte NF såg SE, även om SE säger han var bakom reklampelaren, sekunderna före mordet. Jag tror det var AB, NF såg bakom reklampelaren sekunderna före mordet och att SE då endast var på väg ut ur Skandiahuset, derav namnet Skandiamannen.
Citera
2018-08-08, 17:24
Medlem
Citat:

Om NF mördade Palme, tror du han gick vidare på sveavägen eller sprang tunnelgatan? Får inte ihop din hypotes
Citera
2018-08-08, 17:24
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Tillägg om Armfelt:

Om han nu egentligen kom ur släkten Wittelsback blir det lite extra lustigt eftersom släkten Wittelsbach (som den egentligen hette) på 1600- och 1700-talet var svensk kungaätt.

Karl X, Karl XI och Karl XII tillhörde den pfalziska grenen av den ursprungligen bayerska fursteätten Wittelsbach.

Den gode greve Armfelt var - i så fall - på långt håll släkt med självaste Kalle Dussin!

Just den informationen löser väl inte ensam Palmemordet, men den illustrerar den bredd och det djup Palmemordet kastar oss ut i när vi börjar gräva lite.
Måste bara bättra på din lite fantastiska och i viss mån udda historia om Armfelt med en liten detalj som är helt oväsentlig egentligen:
Om jag har räknat rätt så är i så fall Antonia Ax son Johnson´s ex man kusin med (Wittelsbach)Greve Carl Magnus Torsten Armfelt´s första fru, Fältmarskalk Carl Gustaf Emil Mannerheims dotter.
Lite snurrigt, hjälp min hjärna!

Armfelt var på Hawaii en del tid som krigsfånge efter WWII, kom han tillbaka dit någon gång senare under sin levnad?
Senast redigerad av Gothus 2018-08-08 kl. 18:21.
Citera
2018-08-08, 18:08
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebroare
Om NF mördade Palme, tror du han gick vidare på sveavägen eller sprang tunnelgatan? Får inte ihop din hypotes
Jag tror det är NF vittnet Jan Nilsson ser springande på Tunnelgatan (ca. 180 cm mörkhårig utlänning ålder ca. 25-30 år)

källa: www.itdemokrati.nu/36w/mpv335.png

Det kan inte vara vittnet Lars Jeppsson som springer, även om han är 25 år och säger han sprang efter GM

Att NF skal ha varit 200 meter länger norr på Sveavägen, när skotten föll, är det ingen som tror.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-08 kl. 18:28.
Citera
2018-08-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Apropå Anérs stolligheter. Jag tar inte gärna del av det som denne koleriske virrpanna har producerat och har en känsla av att han skulle missa avgörande fakta om han så snubblade över dom. Hans språkbruk gör det inte bättre precis med sin högtravande stil och brist på stringens, det är närmast outhärdligt att läsa.
Inte desto mindre har han grävt fram en del fakta och jag skulle vara mycket tacksam om någon i korthet skulle kunna sammanfatta vad han har fått fram av värde.

Han blev en haverist med knappt en notis i pressen om hans bortgång.
Anér var som en terrier från början i diverse debattprogram och ställde obehagliga frågor.
Speciellt försökte han få klarhet i alla WT observationer vilket var omöjligt enligt honom.

Sista klippen är dock jobbiga att titta på när han helt säkert pekar ut riksdagsledamoten AA.
Vet vi hur AA har reagerat kring utpekandet?
Går väl under förtal?
Måste medge att jag själv har varit inne på AA efter att ha granskat mina egna inlägg 4-5 år tillbaka.
Debattörerna härinne verkar dock vara säkra på att AA tjänstgjort under morddkvällen, med eller utan WT.
Citera
2018-08-08, 18:12
Medlem
najebans avatar
Citat:
Och, så enligt vittnet NF så stod Stig Engström i en port på Skandia direkt efter skotten?
Dvs det är SE i blåa rocken?

Lite rörigt det här :/

Menar man(?) att SE har hittat på att han hjälpt till att att lägga OP i sidoläge och sprungit efter polisen?

Det borde väl gå att fastställa om de andra runt OP såg samma man i blå jacka, och om de såg SE springa efter polisen? Men du säger att ingen gjort det så det är väl så då.
Ville SE spela hjälte eller var det han om sköt? Eller vad?

Eeh ja, eller är du sarkastisk? Allt SE berättar är mer eller mindre påhittat. Allt som händer efter han lämnar Skandia tills han återvänder 23:40 kan ingen bekräfta. Ingen har sett honom göra de han sagt själv.
Citera
2018-08-08, 18:33
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najeban
Eeh ja, eller är du sarkastisk? Allt SE berättar är mer eller mindre påhittat. Allt som händer efter han lämnar Skandia tills han återvänder 23:40 kan ingen bekräfta. Ingen har sett honom göra de han sagt själv.
Vittnet Stig Engström var nog i sin egen föreställningsvärld han också. Det var en konstig fredagskväll i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in