Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-12, 13:43
Medlem
Var M.K nykter när han vräkte ur sig detta? Det är ett helt oseriöst beteende från en sådan erfaren politiker som M.K trots allt är. Jag förstår frustatrationen men att i det läget använda ord som "seger eller dö" påminner mig bara om Hitlers ord när nazityskland anföll Polen i sep. 1939. Usch, omoget och kontraproduktivt.

"Här är SD-toppen Mattias Karlssons eftervalsanalys i sociala medier:
"Våra motståndare har på riktigt tvingat in oss i en existentiell kamp om vår kulturs och vår nations överlevnad", skriver han på Facebook.
Nu finns bara två val, anser han: "Seger eller död".

https://www.expressen.se/nyheter/val...cebook-inlagg/
Senast redigerad av Konrad 2018-09-12 kl. 13:50.
Citera
2018-09-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Var M.K nykter när han vräkte ur sig detta? Det är ett helt oseriöst beteende från en sådan erfaren politiker som M.K trots allt är. Jag förstår frustatrationen men att i det läget använda ord "seger eller dö" påminner mig bara om Hitlers ord när nazityskland anföll Polen i sep. 1939. Usch, omoget och kontraproduktivt.

"Här är SD-toppen Mattias Karlssons eftervalsanalys i sociala medier:
"Våra motståndare har på riktigt tvingat in oss i en existentiell kamp om vår kulturs och vår nations överlevnad", skriver han på Facebook.
Nu finns bara två val, anser han: "Seger eller död".

https://www.expressen.se/nyheter/val...cebook-inlagg/
Det verkar ju helt i sin ordning?
Citera
2018-09-12, 13:52
Medlem
Mackan52s avatar
Hoppsan, verkar som om nån suttit och lyssnat på Bärsärkarna på fyllan

Det här påminner ju om sådant man själv skriver om på Flashback när spriten rusar genom hjärnan och vit-makt musiken dundrar i öronen.

Don't drink and Facebook
Citera
2018-09-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renberg_Ölkorv
Det verkar ju helt i sin ordning?
Själva uttalandet i sig eller att en gruppledare i Riksdagen använder sig av sådana ord?
Citera
2018-09-12, 13:53
Tyvärr är det sant det har skriver. Men väldigt klumpigt att skriva det online . Tyvärr är inte massorna redo för den bittra sanningen.
Citera
2018-09-12, 13:54
Medlem
Uncle Dukes avatar
Tänkte ungefär som du när jag läste det där. Hur kan han tycka att det är en bra idé att låta som Joseph Goebbels värsta krigshetsande när SD i alla andra sammanhang är så måna om att övertyga folk om att de INTE är nazister?
Citera
2018-09-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Själva uttalandet i sig eller att en gruppledare i Riksdagen använder sig av sådana ord?
Själva uttalandet i sig alltså. Man kan prata om att det är otaktiskt eller olägligt.

Jag tror inte det. SD sätter en hård linje nu för att kunna backa senare. Sätter man sig i mitten i början av en hård förhandling så har man inte desto mer att sälja bort sen.
Citera
2018-09-12, 13:56
Medlem
Han använder Churchills ord, men du associerar till Hitler? Fint hörru.

Edit: och nu totalidioten Uncle Duke också...Flashbacks hederligaste debattörer verkar flockas.
Citera
2018-09-12, 13:57
Medlem
Det är väl inte SD som bränt några broar, det har de "goda" redan gjort och nu är det upp till kamp!

Bra MK, mera raka rör!
Citera
2018-09-12, 13:59
Medlem
EnGodForlorares avatar
Någon vänstersida kommer inom kort att sätta ihop ett sånt där frågeformulär där man får gissa vem som sa vad? "Vi har inte valt det här, men våra motståndare har på riktigt tvingat in oss i en existentiell kamp om vår kulturs och nations överlevnad. Det finns bara två val, seger eller död." Joseph Göbbels, propagandaminister för NSDAP, 1939, eller, Mattias Karlsson, gruppledare för SD, 2018? Men fjortisspråkbruket ("på riktigt" etc) avslöjar naturligtvis Mattias.
Citera
2018-09-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tyvärr är det sant det har skriver. Men väldigt klumpigt att skriva det online . Tyvärr är inte massorna redo för den bittra sanningen.

Jag har faktiskt svårt att se undersköterskan Ulla 56 år ta till vapen och bygga barrikader av bildäck.

- SEGRA ELLER DÖ!
- JAG TAR INTE AV MIG VAPENROCKEN FÖRRÄN SEGERN ÄR TOTAL!

Nä, det där var ett patetiskt pekoral från M.K:s sida.
Senast redigerad av Konrad 2018-09-12 kl. 14:05.
Citera
2018-09-12, 14:00
Medlem
Old-Crows avatar
Svårsmält att en av ledarna för SD inte drar sig för att låna Winston Churchills ord till Parlamentet den 13 maj 1940, när britterna stod ensamma mot Hitler. Men Karlsson är ju uppenbart magnifikt okunnig i historia, således är jag inte förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in