Citat:
Ursprungligen postat av
Barbe
Det finns säkert sklett i garderoben i borgliga partier ochså när det kommer till pedofili det handlar om makt inte politisk övertygelse.
Förmodligen, men jag har svårt att tänka mig att Fälldins centerpartister eller Bohmans moderater var särskilt liberala i de frågorna. Däremot misstänker jag att sossarnas gamla parhäst Folkpartiet var inblandade.
(Svenska högerns attityd till den sexuella revolutionen är för övrigt en lysande idé till en uppsats, om någon behöver tips.)
Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Låt nu gossarna skapa en "Democrats are pedos, Republicans wants to stop them" fast i Sverige. Om jag ska vara ärlig så trodde jag flashback skulle haka på trenden snabbare!
Fyndigt som alltid av den amerikanska högern. Ingen aning om hur det sett ut in USA, men de politiska skandaler som briserat i Europa (se länkarna ovan) har enbart handlat om band mellan pedofilrörelsen och rödgröna partier.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haubits77B
Nja, det där är tudelat. Jag tror att kravet på celibat gör att de som ej är heterosexuella dras till yrket.
Jag vet inte hur mycket pedofilerna i katolska kyrkan har studerats, och det är nog inte helt lätt att undersöka. Mitt allmänna intryck är dock att pedofiler dras till den miljön snarare än att celibatkravet i sig är problemet.
Jämför med scoutrörelsen eller dagis, som har samma problem trots att det inte finns något celibat. Pedofiler vill helt enkelt vara där barn finns. Det finns också en belagd koppling mellan pedofili och homosexualitet som är minst sagt obekväm att diskutera.