2018-10-23, 13:38
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ge inte kvinnan några idéer nu! Fast hon tänker säkert säga att ja, visst tog han det själv.

Sorry. Fast den tanken borde ju samtliga inblandade redan ha bollat med - även farbror blå.
Citera
2018-10-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangkakan1977
Det kan du ha rätt i. Intressant att försäkringsbolag lägger näsan i blöt och fattar misstankar om brott, men det kanske är vanligt förekommande, givetvis positivt.

Det sitter ex-poliser, bland annat, på försäkringsbolagen och har hand om just sånt här. Ska inte tala för alla bolag men jag vet att många försäkringsbolag anställer folk med uppgift att leta misstänkta brott i anknytning till försäkring och utbetalningar som sker i försäkringsbolaget i fråga.
Citera
2018-10-23, 13:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vet jag inte. Men hon har två efternamn, det andra är S*ndeli**s
Det är ju inte orimligt att anta att hon var gift med detta namn. Men nej, verkar som jag hade fel. 1990 fanns 3 män med det efternamnet i Sthlm och alla lever ännu, enligt Ratsit.
*a **u
P*r San*eli*s arbetar tydligen på Astra zenica
*e*d*u
Citera
2018-10-23, 13:45
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock221B
Det sitter ex-poliser, bland annat, på försäkringsbolagen och har hand om just sånt här. Ska inte tala för alla bolag men jag vet att många försäkringsbolag anställer folk med uppgift att leta misstänkta brott i anknytning till försäkring och utbetalningar som sker i försäkringsbolaget i fråga.

Det låter ju grymt bra - två branscher som kan komplettera och hjälpa varandra. Då brottsligheten i viss mån även flyttat ut på nätet och antalet bedrägerier skenat i höjden vore det ju dumt om du tu inte samverkade.
Citera
2018-10-23, 13:50
Medlem
NYA UPPGIFTER I ÄRENDET

https://www.expressen.se/nyheter/bro...n-med-arsenik/

Citat:
Precis som i fallet med Johanna Möllers tidigare make, Aki Paasila, så avskrevs först dödsfallet som en olycka.

Och precis som i det fallet var det försäkringsbolaget IF:s utredare som fattade misstankar och larmade polisen.

– Ja, det var en av mina utredare som upptäckte det här, säger Anders Lindstrand, chefsutredare på IF.

– Vi utreder en försäkringsskada som den här kvinnan anmäler till oss, att hon har tappat bort sina ringar på jobbet. Och i samband med att vi utreder detta så kommer vi i kontakt med människor som berättar väldigt initierat att de tror att hon kan ha mördat mannen, säger Anders Lindstrand.

Efter att IF utrett saken kopplades polisen in och det gjordes en ny obduktion. Enligt uppgifter till Expressen handlar det om en stor mängd arsenik som då upptäcktes i mannens kropp. Arsenik är ett snabbverkande gift.

Det finns uppenbara likheter med det misstänkta mord som Johanna Möller fälldes för i tingsrätten, men friades för i hovrätten, på exmaken Aki Paasila.

– Likheterna är ju att vi återigen tycker att det här är ett konstigt dödsfall, ett väldigt märkligt dödsfall, där man inte har vidtagit de åtgärder som man borde göra. Folk dör inte bara på det sättet, under sådana omständigheter, säger Anders Lindstrand.
Senast redigerad av Sherlock221B 2018-10-23 kl. 13:59.
Citera
2018-10-23, 13:58
Medlem
Gubbmagens avatar
Om det nu är så att mannen blivit mördad av frun med hjälp av arsenik som mannen hade tillgång till via sitt jobb så undrar man ju varför han till att börja med tog hem det från jobbet.
Citera
2018-10-23, 14:04
Medlem
Måste försäkringsbolagen göra polisens jobb i det mångkulturella Sverige eller?
Citera
2018-10-23, 14:05
Medlem
swentons avatar
Jag bor i trakterna och sambon är deltidsbrandman, han åkte på detta larm. Det var mitt i natten.

Det han berättat var att han haft hjärtproblem och att han var rätt fet.. Dvs ingen misstanke från brandisarna heller.. Död när de kom dit och påbörjade HLR tills ambulans kom och frakta bort kroppen.
Citera
2018-10-23, 14:05
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Den hon är gift med, PAS, verkar ju vara tio år för gammal (om nu båda ska vara i 55-årsåldern), och dessutom skriven på en annan adress tillsammans med en kvinna som också har spanskklingande namn.
Hur långt har du kommit? Jag har kört fast. Den häktade kvinnan är mantalsskriven på Karlavägen, adressen i häktningsframställan leder till ett icke aktivt företag i hennes namn. På adressen Karlavägen finns även en ung man med J -efternamnet, som är vän med MGM på fb, bör vara en son. Någon pappa till sonen kan jag inte hitta, han bör hetat J**l i efternamn, varit född kring 1964.
I Sv Bef 1990 finns en R*lf *rik (*o, E) på samma gata i Farsta som anges i häktningsframställan, fast ett högre nummer på gatan och denne R.E. Jarl är född redan -41 - så han är för gammal. Men det kan ju vara en svärfar?
Gissa var denne R.E. Jarl bor idag i Arboga !
OBS OBS!! Detta är arbetsbeskrivning av ID-sökande i progress!! Inga utpekanden. Men vi måste få slå våra kloka huvuden i hop och frågan av intresse är: Vem är brottsoffret !?
Citera
2018-10-23, 14:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
P*r San*eli*s arbetar tydligen på Astra zenica
*e*d*u
Den vi söker, BO, jobbar inte längre.
Citera
2018-10-23, 14:08
Medlem
Är det bara jag som tycker hon ser oerhört bekant ut? Har hon dykt upp här på Flashback förut? Finns hon i en tråd/haft egen?
Citera
2018-10-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Måste försäkringsbolagen göra polisens jobb i det mångkulturella Sverige eller?

Ja man börjar ju undra hur många fall som inte uppdagas om försäkringsbolag ej kontaktas, typ bara få ihjäl någon utan att försöka göra ekonomisk vinning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in