2018-10-23, 16:55
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det finns ingen anledning att tro att ratsit skulle dröja med att tabort en person som varit 100% död sedan februari. Det är bara om det är försvunna personer som det dröjer länge med döförklaring. Här finns ingen sådan mystik.

Bara för att förtydliga, så tar inte Ratsit bort personer ur sin databas. De köper en tjänst från Skatteverket eller tredjepartsföretag som är uppkopplad mot en databas. Hur ofta körningen görs vet jag inte, men en gång per dag är nog troligt.
Citera
2018-10-23, 16:57
Medlem
Soterns avatar
Jag orkar inte plöja i genom tråden, men ska den kvinnliga mördaren vara författare? Läste det på Facebook.
Citera
2018-10-23, 17:05
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag orkar inte plöja i genom tråden, men ska den kvinnliga mördaren vara författare? Läste det på Facebook.

Ja det stämmer, kvinnan är en författare och har skrivit noveller och korta romaner.
Citera
2018-10-23, 17:08
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Dessutom är han enligt Ratsit, som uppdaterar så gott som dagligen, fortrarande i livet!! Han är inte Brottsoffer.
Nej, just det. Bägge hittills gissade står kvar så det säger inte så mycket.

Det jag funderar på är om begravning av bo (vem det nu är) har varit eller om det finns mer som vi inte vet om och att begravning ej har hunnit äga rum.

Så står det i häktingsframställan att mgm är begärdes häktad i sin frånvaro, anhölls i sin frånvaro 19/10, anhållan verkställd 22/10. Så hon har inte gått att få tag på under några dagar. Vill inte säga något särskilt med det, det är bara ett litet påpekande.
Citera
2018-10-23, 17:08
Medlem
Citat:
Var har du hittat källa på att de inte var gifta?

Läs tråden!! Ja läs även tidningsartiklar.
Citera
2018-10-23, 17:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Bara för att förtydliga, så tar inte Ratsit bort personer ur sin databas. De köper en tjänst från Skatteverket eller tredjepartsföretag som är uppkopplad mot en databas. Hur ofta körningen görs vet jag inte, men en gång per dag är nog troligt.
OK ratsit skriver att de uppdaterar varje dygn. Hur det fungerar, om de har en databas eller inte, jag fattar att de inte går in manuellt och "tar bort alla avlidna". Det brukar i alla fall fungera väl. Fast visst skulle det kunna förekomma misstag.
Det märkliga här med MGM (damens) adresser är att de är på samma gata som den med samma efternamn men ett annat gatunummer.
https://www.ratsit.se/8024611389-KUL..._SANTA_BARBARA

Jag misstänker att hon har varit gift med någon av männen som heter J*rl i efternamn, har 1 eller 2 söner (eller är de två unga männen kusiner?) men att det är en helt annan man som blivit hennes eventuella mordoffer (ej dömd). De var sambos och det vore väl märkligt om de då hade samma efternamn!?
Vi får försöka spåra vem hon var ihop med i vintras. I en sommarstuga! på Furusundsvägen i Norrtälje!
Citera
2018-10-23, 17:09
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja det stämmer, kvinnan är en författare och har skrivit noveller och korta romaner.

OK. Det här inlägget finns på en Facebookgrupp som heter Författare på Facebook:

"Var det inte någon kvinnlig författare som, i början av året, ställde frågan hur man bäst giftmördar offret i en deckare? Jag vill minnas att hon fick många tips."

Om det nu är henne, kanske de som lämnade tips är lite ångerfulla.
Citera
2018-10-23, 17:11
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Försäkringsbolagen gör inget polisarbete! Ambulans kallades till platsen och polisen kallas in tillsammans med jourläkare för att konstatera oväntade dödsfall utanför vårdinrättningarna. För de svårt sjuka som är inskrivna i hemsjukvården så räknas hemmet som ett slags hospice och polis inkallas inte när en person avlider. Men i det här fallet har ambulans tillkallats och läkare har varit där och intygar att personen är död samt lämnar besked om obduktion behövs eller inte för att fastställa dödsorsaken. I de flesta fall görs ingen rättsmedicinsk undersökning utan endast en normal patologisk obduktion, innan polisen och de anhöriga får besked om dödsorsaken samt att begravnings kan ske.

I sällsynta fall uppdagas vid en vanlig obduktion att det kan ha förelegat brott. Obduktionen avbryts då och fallet överlämnas till rättsläkare. Försäkringsbolagen betalar inte ut några ersättningar utan att dödsintyg med fastställd dödsorsak föreligger. Polisen startar inte brottsutredningar om de får besked från ansvarig läkare att brott inte föreligger och inget hinder för gravsättning föreligger.

Jo men i såväl detta fall som Arbogafallet och ,Knutbyfallet till viss del, så har polisen avskrivit det hela som olyckor men tagit upp utredningarna igen efter att försäkringsbolagen reagerat och påpekat att något inte gått rätt till. Det är detta man syrligt kan likna vid att försäkringsbolagen får göra polisens arbete.
Citera
2018-10-23, 17:13
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:

B*rb*r* J*rl
*=a

https://www.jarlpublishing.com/vara-foerfattare
Citera
2018-10-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det handlar om en 55-åring som bara hittas död hemma. Det är klart att om det finns en livförsäkring kollar man typ de 10 vanligaste gifterna om ingen uppenbar förklaring till dödsfallet finns. Är uppriktigt förvånad.

Vad jag förstår så avled han av hjärtsvikt. Någonstans framgick det också att han led av hjärt- och cirkulationsproblem redan tidigare. Förutsätter han var inskriven på antingen SÖS eller möjligen Norrtälje sjukhus.

Damen i fråga är för utom allt annat också en del av teamet bakom den Skandinaviska Latin TV-kanalen. Hon är också en hängiven tangodansare och deltagit i en rad tävlingar.
Citera
2018-10-23, 17:16
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Läs tråden!! Ja läs även tidningsartiklar.
Jag har läst tråden, hela. Det har skrivits saker som sedan dementerats, så jag tycker det är väsentligt var uppgiften kommer ifrån. I eftermiddag kom uppgifter där pressen citerar åklagaren, och då tar jag det för godtagbart.:
Hon misstänks ha förgiftat sin sambo i februari i år, i ett sommarstugeområde i Norrtälje.
Men enligt åklagare Madeleine Pettersson så är det inte arsenik som mannen blivit förgiftad med.
– Det var inte arsenik och jag tänker inte säga vad det är för ämne heller.
Citera
2018-10-23, 17:24
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
OK. Det här inlägget finns på en Facebookgrupp som heter Författare på Facebook:

"Var det inte någon kvinnlig författare som, i början av året, ställde frågan hur man bäst giftmördar offret i en deckare? Jag vill minnas att hon fick många tips."

Om det nu är henne, kanske de som lämnade tips är lite ångerfulla.

Det låter troligt att det är samma person, Mannen misstänks ha blivit giftmördad i Februari i år också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in