Flashback bygger pepparkakshus!
2018-11-28, 11:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Har han sagt att han gömmer sig? Han kanske håller sig borta för att få hitta en lösning ifred? Det kan ju vara jobbigt nog med folk som vill ha svar och sätter press på honom, utan att han för den skull är dödshotad. Han nämner att han mår dåligt för alla dåliga affärer, inte för att han lever under dödshot....

Men jag vet inte heller vad som är sant.
Ja det är nog poängen - att han vill bli lämnad ifred från dem han är skyldig pengar och som nu söker honom.....

Han ljuger för Expressen om Expressen så han framstår ju inte som särskilt trovärdig.
Citera
2018-11-28, 11:23
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja det är nog poängen - att han vill bli lämnad ifred från dem han är skyldig pengar och som nu söker honom.....

Han ljuger för Expressen om Expressen så han framstår ju inte som särskilt trovärdig.

Ljuger han dock?

"Han är också kritisk till hur han behandlats i media. Han säger att han aldrig kontaktades av Expressen inför publiceringen på måndagen, och att han aldrig fick en chans att bemöta uppgifterna.

Det är dock inte korrekt, Expressen hade sökt ex-pojkvännen via en mängd olika kommunikationskanaler och människor som fortlöpande har stått i kontakt med honom."

De fick ju inte tag i honom så han blev ju inte kontaktad. Han kanske inte visste innan dess att de faktiskt försökt. Han kanske också tänker att de borde väntat till de lyckats innan de publicerade.
Citera
2018-11-28, 11:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod3styblais3
Ljuger han dock?

"Han är också kritisk till hur han behandlats i media. Han säger att han aldrig kontaktades av Expressen inför publiceringen på måndagen, och att han aldrig fick en chans att bemöta uppgifterna.

Det är dock inte korrekt, Expressen hade sökt ex-pojkvännen via en mängd olika kommunikationskanaler och människor som fortlöpande har stått i kontakt med honom."

De fick ju inte tag i honom så han blev ju inte kontaktad. Han kanske inte visste innan dess att de faktiskt försökt. Han kanske också tänker att de borde väntat till de lyckats innan de publicerade.
Jodå, det fick han men valde bort.
Citera
2018-11-28, 11:24
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Ok kan du länka till uttalandet från Bella?

Men du får väl hänga med lite själv om du ska komma här och ha åsikter och ifrågasätta! Det mesta finns redan i tråden. Suck!

https://bloggbevakning.se/2018/11/27...talar-sanning/
Citera
2018-11-28, 11:26
Medlem
Åsa Lindeborg recenserar Bella i Aftis Kultur med motvillig beundran.

Men framför allt är Blondinbella ett barn av sin tid. Hon är Spice girls-generationens främsta representant. Nittiotalisterna som antingen blev helt utskrattade som Lilla tuttan Bimbo eller ansågs som tappade – det är nu som "fjortisarna" blir ett begrepp. De visade sig vara motsatsen; de är smarta, målmedvetna och tar för sig.

Och för dem som inte lyckats i plugget är hon med sitt driv och sin starka agens en förebild som väcker hopp om en andra chans.

https://www.aftonbladet.se/a/0E8xME
Citera
2018-11-28, 11:26
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Nej jag frågar dig hur du kan veta att det var hans pengar?

Hade BB fört pver pengar till hans konto hade hon väl sagt det, nu har hon sagt att hon betalade med sitt kort för hans kort funkade inte. Sen när Hampus visar sitt kontoutdrag för bloggportalen backar hon och erkänner att han betalade.
Citera
2018-11-28, 11:28
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå, det fick han men valde bort.

Nu läser du in väldigt mycket, hur vet du det? Ingenstans står det att han avböjde att kommentera. Såhär står det i första artikeln; "Expressen har sökt Isabella Löwengrips ex-pojkvän för en kommentar."

Som sagt det står inte att han avböjde. Jag tror inte de får tag i honom och nu försöker Expressen skydda sig själva med att kommentera att de ansträngt sig för att nå honom.
Citera
2018-11-28, 11:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ok kan du länka till uttalandet från Bella?

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Sitter på min telefon, men kolla på bloggbevakning.

Här är inlägget.

Han betalade INTE för resan, hon stod för flyget. Han skulle betala hotellet men kortet "fungerade inte" så de tog Bellas kort som säkerhet tills han löst det.

https://bloggbevakning.se/2018/11/27...talar-sanning/

Det är alltså frågan om en del (hotellet) på EN resa.
Citera
2018-11-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
...sedan åker hon till Thailand på semester.

Källa på det?
Citera
2018-11-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Slog mig med när jag läste om henne : Hur kan en sådan ung kvinna med bloggar, och appar tjänat sådana otroliga summor att hon har råd med ett sådan lyxkonsumtion. och dyra hus.
I skavlan sa hon något om hur hon flyger jorden runt med sina företag.

Tragisk hon satt sig i denna sits.

Det ser ut som att hon inte har råd jag får inte ihop ekonomi på något sätt... Hon säger att hon har fasta kostnader på 120k i månaden men hon tjänar "bara" 1.3miljoner/år för 2017 det ger i handen 60k/månad i lön efterskatt. Sedan hade hon en kapitalvinst på 650.000kr för 2017 det ger rena pengar ungefär 429k om vi räknar högt. 429k/12 + 60k = 95k i månaden borde hon få ut ungefär.

Kocken och nannyn kan säkert vara anställd av något av hennes bolag och all annan hemhjälp. Men problemen här är att det borde bli en förmånsvärde på det genom bra skatteplanering behöver det inte bli så mycket. Dem skulle nog kunna vara anställda i Löwengrip invest som visade ett väldigt bra resultat 2016.

Sedan har vi hennes bolag som hon säger går väldigt bra, ja dem har ökat mycket i omsättning men går vi igenom bolagens redovisningar på merinfo. Så är inte resultaten så slående. Vinsterna för 2017 har gått ner medans leverantörsskulder ökat i Löwengrip beuaty.

Vinsten i ISPI har ökat bra och ligger på en bra nivå runt 4miljoner. Men där delar hon alla pengar med Pingis då dem är hälften ägare.

Så summa av det här är att jag förstår inte vart hon fått 30miljoner ifrån... Det går inte ihop,,, hon kan mycket väl ha en 5-10 miljoner på banken eller inbundet i aktier om vi säger att hon har en avkastning på 1miljon/år från hennes företag. Men med dem utgifterna hon verkar ha så verkar det inte troligt att det finns så mycket pengar.

I slutändan får jag inte ihop hur kalkylen för husköpet och hela hennes jetsetliv går ihop om man tittar på inkomster och omsättningar i bolagen...
Citera
2018-11-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindelharpan
Det ser ut som att hon inte har råd jag får inte ihop ekonomi på något sätt... Hon säger att hon har fasta kostnader på 120k i månaden men hon tjänar "bara" 1.3miljoner/år för 2017 det ger i handen 60k/månad i lön efterskatt. Sedan hade hon en kapitalvinst på 650.000kr för 2017 det ger rena pengar ungefär 429k om vi räknar högt. 429k/12 + 60k = 95k i månaden borde hon få ut ungefär.

Kocken och nannyn kan säkert vara anställd av något av hennes bolag och all annan hemhjälp. Men problemen här är att det borde bli en förmånsvärde på det genom bra skatteplanering behöver det inte bli så mycket. Dem skulle nog kunna vara anställda i Löwengrip invest som visade ett väldigt bra resultat 2016.

Sedan har vi hennes bolag som hon säger går väldigt bra, ja dem har ökat mycket i omsättning men går vi igenom bolagens redovisningar på merinfo. Så är inte resultaten så slående. Vinsterna för 2017 har gått ner medans leverantörsskulder ökat i Löwengrip beuaty.

Vinsten i ISPI har ökat bra och ligger på en bra nivå runt 4miljoner. Men där delar hon alla pengar med Pingis då dem är hälften ägare.

Så summa av det här är att jag förstår inte vart hon fått 30miljoner ifrån... Det går inte ihop,,, hon kan mycket väl ha en 5-10 miljoner på banken eller inbundet i aktier om vi säger att hon har en avkastning på 1miljon/år från hennes företag. Men med dem utgifterna hon verkar ha så verkar det inte troligt att det finns så mycket pengar.

I slutändan får jag inte ihop hur kalkylen för husköpet och hela hennes jetsetliv går ihop om man tittar på inkomster och omsättningar i bolagen...

Nu har hon ju inte cashat husköpet kontant. Du får även tänka på att hon hållt på och bloggat i över 15 år och i alla fall hanterat pengarna någorlunda i hälften av tiden. Det är inte förrän nu på slutet hon har ökat sin månadskostnad så mycket som hon gjort. Hon har säkert väldigt mycket pengar i form av aktier.

I slutändan är det i princip omöjligt att avgöra en persons ekonomi helt utifrån hennes bolag. Det är så mycket mer än det som spelar in.
Citera
2018-11-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindelharpan

Äntligen lite fakta. Resorna går säkert på företagen (man måste ju till Paris för att ta en bloggbild). Men det går ändå inte ihop, de "team" som sköter hennes privatliv är för stora, den typen av uppassning kräver helt andra inkomster. Visserligen har "NaturalCycles" nu blivit godkänt i USA, vilket borde höja kursen, men hon har bara en mindre del i bolaget och det ger ingen inkomst direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in