Citat:
Ursprungligen postat av
LavaVixen
Jag har en egen liten teori. Själv gror jag att IL mycket riktigt kan ha köpt huset (även om jag är onekligen tveksam över hur det skall ha gått till.)
Däremot tror jag att hon räknade med HJ’s luftslottsekonomi. Hon kanske tänkte att han skulle låna eller bestå henne med att betala pantbrevet och lagfarten?
När han nu är ute ut bilden och visade sig vara så gott som bankrutt och skulder resten av livet, så börjar paniken stiga hos IL.
Därför ställer hon till med världens scen och drama. Dels kanske för att driva in mer bloggtafik = extra pengar eller för att inom snar framtid uttala sig om hur hon känner sig för ”otrygg” för att kunna bo i huset.
Jag kan för lite om husköp egentligen, men vad händer om man inte ansöker om nytt pantbrev och lagfart inom 3 månader? Om man inte kan betala summan?
Jag funderar i liknande banor.
Det är tveksamt om Isabellas affärsverksamhet verkligen genererar sådan inkomster till henne för att finansiera det överdådiga liv hon visat upp. Återstår avkastning av förmögenhet, men har hon verkligen så mycket pengar undanstoppade?
Eftersom hon såg hur Hampus kunde generera en miljon kronor i vinst vissa dagar vore det förvånande om hon inte räknade in hans ekonomi i kalkylen på ett eller annat sätt. De var ju själsfränder och stod varandra extremt nära.
Kanske räknade hon med att Hampus skulle hjälpa till med förvaltning av hennes pengar? Kanske skulle Hampus bidra till utgifterna?
Nu när Hampus och hans pengar är ute ur bilden med buller och bång är ett nytt luftslott på väg att byggas i Isabellas värld: hon ska bli Big i USA. Skönhetsprodukterna och alteregot Gabrielle ska erövra den amerikanska marknaden. Löwengrip Industries är på väg att öppna eget kontor i New York. Isabella siktar på att bo halvtid i USA.
Om allt flyter på enligt planerna är Isabella snart miljardär. Värderingen står hon själv för