Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malu4
Ja, vet med all säkerhet att huset fortfarande är osålt. Säljarna bor kvar.

Vad heter säljarna?
Citera
2018-12-09, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Någon som har koll på hur många som ingår i blondinens entourage?
Inklusive "säkerhetsteamet"

Kan inte ge dig något 100% svar och det är nog ganska oklart vem som egentligen ingår i hennes team.

Men runt henne har hon

Pingis - Affärspartner och kollega, de äger många av företagen ihop. Typ Bellas halva, affärsmässigt.

Lovisa - Styr städ av Bellas hem

Ida - Gör allt annat på hemmaplan, fixar med in-house call av skönhetsbehandlingar (gå TILL en salong har Bella minsann inte tid med), ser till att praktiska saker runt om hemmet och runt fordonen blir gjorda. Håller koll på när Bellas barn har ledigt, när de inte kan gå till förskolan pga planeringsdag t.ex. Beställer hem mat så kylen alltid är fylld. Köper och slår in presenter till barnen inför födelsedagar.. (sorgligt).

Magnus - "Livvakt" och på senaste tiden, presstjänst.

Kock - har ej namn och blir ej beskriven. Lagar vegetariskt/vegansk mat, lägger ner i matlådor så det finns färdigt när Bella behagar vara på hemmaplan.

Hailey - Aupair, barnflicka. Bor i gästrummet. Lär barnen engelska för det är viktigt att de kan engelska så de kan bli stora starka framgångsrika barn.
Hämtar och lämnar barn på förskola för sånt gör inte Bella längre.
Lagar även mat till både Bella och barnen ganska ofta (varför, hon har ju kock...?)
Varit tyst om henne på senaste tiden, oklart om hon jobbar kvar hos Bella.

Sascha - Klädstylist (inklusive åka till ett annat land för att hämta EN klänning till Bella.)

Emelie - Make up artist.

Simon - Bellas assistent. Sköter upplägg av alla möten,resor och allt annat som har med jobbet att göra. Gör allt Bella ber om, inklusive sover tillsammans med henne när Bella drömmer mardrömmar. Proffsigt.
Bär Bellas saker till och från bilen, huset, kontoret, osv. Bella bär ej sina egna väskor/prylar.
Utgår ifrån att även han korrar bloggen och spökskriver/moddar kommentarer?

Säkert missat någon.

Men de hon reser med är Simon,Sascha,Emelie och Pingis. Även barnflicka om barnen ska med på resan.
Citera
2018-12-09, 02:11
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Kan inte ge dig något 100% svar och det är nog ganska oklart vem som egentligen ingår i hennes team.

Men runt henne har hon

Pingis - Affärspartner och kollega, de äger många av företagen ihop. Typ Bellas halva, affärsmässigt.

Ida - Gör allt annat på hemmaplan, fixar med in-house call av skönhetsbehandlingar (gå TILL en salong har Bella minsann inte tid med), ser till att praktiska saker runt om hemmet och runt fordonen blir gjorda. Håller koll på när Bellas barn har ledigt, när de inte kan gå till förskolan pga planeringsdag t.ex. Beställer hem mat så kylen alltid är fylld. Köper och slår in presenter till barnen inför födelsedagar.. (sorgligt).

Kock - har ej namn och blir ej beskriven. Lagar vegetariskt/vegansk mat, lägger ner i matlådor så det finns färdigt när Bella behagar vara på hemmaplan.

Hailey - Aupair, barnflicka. Bor i gästrummet. Lär barnen engelska för det är viktigt att de kan engelska så de kan bli stora starka framgångsrika barn.
Lagar även mat till både Bella och barnen ganska ofta (varför, hon har ju kock...?)

Sascha - Klädstylist (inklusive åka till ett annat land för att hämta EN klänning till Bella.)

Emelie - Make up artist.

Simon - Bellas assistent. Sköter upplägg av alla möten,resor och allt annat som har med jobbet att göra. Gör allt Bella ber om, inklusive sover tillsammans med henne när Bella drömmer mardrömmar. Proffsigt.
Bär Bellas saker till och från bilen, huset, kontoret, osv. Bella bär ej sina egna väskor/prylar.

Säkert missat någon.

Men de hon reser med är Simon,Sascha,Emelie och Pingis. Även barnflicka om barnen ska med på resan.

Ingår dessa i hennes säkerhetsteam också ? Eller är det helt andra personer? 😁
Citera
2018-12-09, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada

Men runt henne har hon

Emelie - Make up artist.

Säkert missat någon.

Hayley har slutat för flera månader sedan och det som har framkommit bland kommentarer på Bloggbevakning så benämner Bella kocken som middagshjälpen så någon kock finns inte. Var till och med någon som skrev att det var Ida som fixade med maten. Någon städerska som heter Lovisa har jag aldrig hört talas om. I intervjun med Schulman så kom det fram att det är hemhjälpen som städar - dvs Ida. Ida verkar vara heltidsanställd för att göra typ allt.

Självklart så manipulerar hon verkligheten i vanlig ordning, hon sprider myten om sig själv. Ungefär som när hon gjorde flera inlägg om att hon hade råd att köpa sin första Porsche, hon tog dit en fotograf som tog bilder på henne och bilen för att föreviga detta på bästa sätt. Sen visar det sig att bilen är leasad. Däremot så har hon en stylist och make up-hjälp varje dag, men det drar hon på jobbet då hon menar på att hon är ansiktet utåt för varumärket.
Citera
2018-12-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Måste man inte ha lagfart, dvs bevis på att man äger en fastighet för att kunna pantsätta den?

Eller var fastigheten redan intecknad vid försäljningen, dvs det fanns gamla pantbrev att överta?

Har för mig att det finns ca 9-10MKR i uttagna pantbrev på den fastighet hon köpt. Ingen lagfart registrerad i fredags i alla fall då jag kollade. Om en bank är inblandad och skickar in ansökan för lagfart och pantbrev kan det ju tex ha dröjt några dagar innan de erhållit köpebrevet från mäklaren.
Citera
2018-12-09, 08:57
Medlem
Det har inte inkommit några ärenden på Isabella Löwengrip hos lantmäteriet. Dvs hon har inte skickat in något till lantmäteriet så det finns ingen fastighet att ens kunna registrera. Kontrollerade detta i fredags hos registraturen hos lantmäteriet.
Citera
2018-12-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Hayley har slutat för flera månader sedan och det som har framkommit bland kommentarer på Bloggbevakning så benämner Bella kocken som middagshjälpen så någon kock finns inte. Var till och med någon som skrev att det var Ida som fixade med maten. Någon städerska som heter Lovisa har jag aldrig hört talas om. I intervjun med Schulman så kom det fram att det är hemhjälpen som städar - dvs Ida. Ida verkar vara heltidsanställd för att göra typ allt.

Självklart så manipulerar hon verkligheten i vanlig ordning, hon sprider myten om sig själv. Ungefär som när hon gjorde flera inlägg om att hon hade råd att köpa sin första Porsche, hon tog dit en fotograf som tog bilder på henne och bilen för att föreviga detta på bästa sätt. Sen visar det sig att bilen är leasad. Däremot så har hon en stylist och make up-hjälp varje dag, men det drar hon på jobbet då hon menar på att hon är ansiktet utåt för varumärket.

Det låter ändå som hon har tokhöga omkostnader. Alltså, jag har inget emot Blondinbella/Isabella L och hoppas att det kommer att gå ännu bättre för henne i framtiden, men jag förstår mig inte på konceptet att slösa bort pengar för att tjäna pengar ... men visst: Bygga myten. Förhoppningsvis träffar hon en lämplig amerikansk miljonär och kan fortsätta blogga om att shoppa. Helst en kändis som sätter hennes skönhetsprodukter i mediafokus. Allt är ju redan mer film än verklighet, så varför inte?

Jag tycker inte att det är så intressant att shoppa själv och är ännu mindre intresserad av att se andra gå ut och handla, men uppenbarligen har hon följare som älskar extravagans by proxy. Att blogga från New York kan säkert höja glamourfaktorn rejält. Många svenskar drömmer ju om att bo i New York av någon anledning. Så det blir säkert bra. Hon har nog inspirerat en hel del yngre tjejer att bli bloggare och det är säkert hektiskt att toppa glamour-ligan i den konkurrensen.

Man börjar bli rätt trött på det där med image, men i dagens värld är det väl "allt" så att säga. Face value, käft och bakben förväxlas med innehåll och karaktär. Det blir idealet, men det ekar tomt. Visst, alla gråter väl hellre i en Porsche än i en Folkvagn ... men det hela börjar bli lite löjligt. Unga entreprenörer måste kunna snacka för sina företag för att få in investeringar. Men man kan inte bygga en värld helt på luft och statusprodukter. Förr eller senare måste man leverera något konkret. Oavsett vem man är.

Jag känner själv att jag verkligen skulle behöva lägga in en växel till i mitt liv och både lära mig mer och producera mer. Tyvärr skulle det nog även i mitt liv vara mycket enklare att bygga myten om mig själv än att bygga upp ett långsiktigt framgångsrikt företag. Det är ju faktiskt sällan någon som ifrågasätter påståenden överhuvudtaget som folk gör om sina liv. Det är svårare att dra in pengar.
Citera
2018-12-09, 10:49
Medlem
Har funderat lite på det här med att hon slutat dricka alkohol, vilket hon säkert gjorde rätt i för det dracks nog en hel del mer än det där ”halva glaset”...
Men nu poängterar hon så fort det är några ”festligheter” att hon minsann inte tagit något på flera månader och mår så mycket bättre, sover bättre osv.
Men på de bilder man ser från middagar tex nu från New York ser det ut som att alla sitter med vatten i glasen. Alternativt drack även sällskapet alkoholfria drinkar? Är det så att alla runt omkring henne också avstår alkohol när hon är med? Jag menar dricker inte sällskapet heller alkohol så är det ju inte jättesvårt att avstå.
Senast redigerad av Mazvdoe 2018-12-09 kl. 10:53.
Citera
2018-12-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKarro
Så, nu kan ni sluta spekulera och utgå från fakta: https://docdro.id/IaWDWrS

Visst, det är en okey inkomst men absolut inget uppseendeväckande som motiverar alla "framgångsrubriker" i media - hennes "imperium" omsätter inte mer än en ordinär ICA butik och inkomsterna av tjänst/kapital är inte heller något som sticker ut.

Att hon så pass okritiskt får utrymme i media för sitt skryt och skrävlande är mäkligt. Var stoppar hon dom påstådda 5-600 000;- som bloggen genererar per månad?
Citera
2018-12-09, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo
Visst, det är en okey inkomst men absolut inget uppseendeväckande som motiverar alla "framgångsrubriker" i media - hennes "imperium" omsätter inte mer än en ordinär ICA butik och inkomsterna av tjänst/kapital är inte heller något som sticker ut.

Att hon så pass okritiskt får utrymme i media för sitt skryt och skrävlande är mäkligt. Var stoppar hon dom påstådda 5-600 000;- som bloggen genererar per månad?

Hon påstår faktiskt att hennes sociala mediekanaler snart omsätter 1,5-2 MSEK per månad... Ska bli intressant att se om det faktiskt är så när årsredovisningarna så småningom inkommer. (Se t.ex. https://www.isabellalowengrip.se/201...point-i-livet/ )

Det enda ställe som sådana belopp ser ut att kunna hamna (såvida de inte går via Löwengrip Beauty men jag tror inte det) är i Löwengrip Invest. Det är också där som hennes "team" verkar vara anställda, per 2018-06-30 hade bolaget 7 st anställda (4 st fler än föregående period) och kraftigt ökade lönekostnader.

IL har precis i dagarna registrerat ett nytt bolag, Blonde Capital AB, som ser ut som holdingbolag. En ren gissning är att det kommer att flyttas en del innehav m.m. mellan bolagen, eller att det är en bolagsbildning som på sikt har med försöken att komma in på USA-marknaden att göra.

Faran med att ta in mycket personal för "privat bruk" är ju att det snabbt bygger kostnadsmassa. Sedan ska IL själv också lyfta en rejäl lön. Har hon 6 st heltidsanställda som ska ha 25 000 kr i månaden (vilket nog är lågt räknat) kostar det bolaget uppemot 2,5 MSEK/år bara i lön+avgifter/skatt. Sedan tillkommer kostnader för resor, prylar, "overhead" etc. D.v.s. säg 3 MSEK i runda slängar för allt.

MEN - om merparten av hennes intäkter som ska finansiera det bygger på bloggen/sociala medier är det en farlig lösning. Det kan gå mycket snabbt att tappa mycket av intäkterna. Man kan inte heller minska utgifterna över en natt i bolaget - löner, skatter m.m. tar ett tag att lösa (uppsägningtid, semesterlön, skatter deklareras och betalas i efterhand o.s.v.) vilket gör att bolaget då måste ta av sin likviditet. Löwengrip Invest hade drygt 600.000 kr på banken per 2018-06-30 vilket är i underkant om intäkterna skulle dyka snabbt och kraftigt.

Jag tror inte heller att Pingis skulle uppskatta att IL i nuläget belastade Löwengrip Beauty med > 3 MSEK i kostnader för IL's egna entourage. Hade bolaget omsatt 1 miljard hade det kanske varit acceptabelt men knappast i en uppbyggnadsfas.

Har sagt det tidigare och säger det igen, IL borde satsa mer på bolagens varumärken än sitt egna. För om intäkterna som ska finansiera hennes "egen" personal står och faller med IL's egna varumärke är det ett enormt risktagande, i synnerhet som hon redan nu visat på att hon slirar med fakta m.m. och har uttalat saker som inte stämmer. Jag unnar alla entreprenörer som lyckas dra in pengar att också njuta av det och IL har om inte annat ett stort driv. Därför är det tråkigt om hon lägger krokben för sig själv och kraschar. Vi behöver entreprenörer som genererar arbetstillfällen och skatteintäkter. Om hon tar det lite lugnare, håller sig till fakta och viktar över mer energi till bolagsbyggande av verksamheter som inte är beroende av henne själv så tror jag att hon får en betydligt mer "riskfri" framtid.
Citera
2018-12-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee

Vad jag förstått är det inte Lovisa i person som städar, hon har förmodligen hand om kontakten med städfirman, som städar.
Vet inte vem Lovisa är men Bella skrev så på sin blogg sen om det är lögn eller inte, mja, will we ever know.

Ida har hand om otroligt mycket, jag vill minnas att det var någon Ida som renoverade och inredde hela huset hon köpte med Odd. Det måste ju vara samma.
Har svårt att se att hon hinner göra allt, det borde innebära långa arbetsdagar. Tror inte det är hon som lagar mat.

Intressant info om Hailey, var inte hon så superfantastisk som skulle lära barnen engelska? Vad hände där.. Gud, det är verkligen samma fråga som dyker upp varje gång man tänker på en person Bella umgåtts med/anställt - vad hände där?
Vi vet ju hur många "vänner" hon avhandlat senaste åren, den enda som är kvar är ju Sheila!
Pingis räknas inte då jag starkt vill minnas att Bella skrivit att dom inte funkar särskilt bra som kompisar så dom försöker strikt hålla det till affärerna

Och alla superbra med super-meriter som hon anställt, som varit VD på hittan och dittan.. Nämns en gång att de rektryterat en eftertraktad person, sen blir det tyst.. Sen får man veta att personen avslutat sin anställning inom några månader.
Misstänker att man som anställd får skriva på någon form av Tystnadsplikt-kontrakt.
Citera
2018-12-09, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ingår dessa i hennes säkerhetsteam också ? Eller är det helt andra personer? 😁

Bra fråga, jag kan tänka mig att Simon, livvakten och ev barnflicka ingår i kristeamet. Och ja, glöm inte psykologen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in