Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 18:26
Medlem
Frgar framfrallt er som r veganer (misstnker dock att ni r sllsynta p FB).

Hur ser ni p skadedjur som till exempel rttor och mss om de finns p ert jobb eller i hemmet? Hur ska de bst hanteras? Avlivas de som brukligt eller sker ni en alternativ och mer human lsning?

Framfrallt syftar jag p rttor och hur man bst hanterar dessa ckliga sm krk till djur.

Som ickevegan har jag inga som helst problem att ta dessa av daga med de metoder som finns tillgnliga. Fllor, gift eller grovt vld. Knner till och med en inre tillfredsstllelse varje gng jag lyckas avliva en rtta.
Citera
2019-01-03, 20:35
Medlem
proconsuls avatar
Jag r vegan och anser att skadedjur br bekmpas s humant som mjligt. Att finna tillfredsstllelse i deras dd r ju fr fan helt sjukt.
Citera
2019-01-03, 20:47
Medlem
Jag tycker det inte borde spela nn roll om man r vegan eller inte nr det gller avlivning av djur.
Citera
2019-01-05, 16:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag r vegan och anser att skadedjur br bekmpas s humant som mjligt. Att finna tillfredsstllelse i deras dd r ju fr fan helt sjukt.

Humant? Human = mnsklig, det r djur vi pratar om! Ska djuren omfattas av mnskliga rttigheter?
Citera
2019-01-05, 16:53
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Humant? Human = mnsklig, det r djur vi pratar om! Ska djuren omfattas av mnskliga rttigheter?

P ett stt som ger minsta mjliga lidande. Bttre s? Och ja, djuren ska omfattas av mnskliga rttigheter i strsta mjliga utstrckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in