Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-12, 13:00
Medlem
marcarolos avatar
Sväljer?
Hon säger ju alldelses innan:
Citat:
De finns de som säger: "Jag flyger, men skäms...", som att det vore en punkt där.

Det här är ju en klassisk retorik som politiker, maktmänniskor och nu även flygresenärer och influencers som inte vill vara aningslösa använder sig av.

"Jag är medveten om det...", och vips då blir de rentvättade. De har erkänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Och här kommer jag med ännu ett inlägg, ett som illustrerar att Lisa Bergström på SR Kulturredaktionen är en särdeles lättlurad och aningslös människa.
Fick nämligen precis ett tips om ett radioinslag där IL nämndes. Här nedan ett utsnitt ur texten som alltså sändes uppläst. Av Lisa Bergström själv.

"Företagsledaren Isabella Löwengrip, även känd som Blondinbella, är en av de som tagit till sig av kritiken kring hennes myckna resande och har inspirerats av klimataktivisten Greta Thunberg. Hon försöker nu göra något åt flygskammen. Hon tänker tillsätta en chef som ska se över företagets resor för att göra verksamheten mer hållbar. Men vi kan inte sluta resa, säger Lövengrip som nu ska pendla till New york."

Källa: https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7150650

Detta sväljer Lisa Bergström.
Här kan vi alltså se och höra hur en rutinerad journalist på Sveriges Radio har låtit sig luras av Isabella Löwengrips strategiska mumbo-jumbo om att hon skall anställa en till i teamet. Nu en som skall hjälpa henne att hålla koll på det klimatavtryck hon gör genom sitt flygande och annat.
Och detta snack går Lisa Bergström på...
Citera
2019-02-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Sväljer?

Skulle nog vilja tillägga att det är ett förhållningssätt som är mer vanligt hos kvinnor än hos män. För en kvinna så är det OK att bara göra klart att hon har en känsla. Sedan behöver hon inte agera för att i realiteten leva upp till sin känslomässiga insikt. Hon känner något och det räcker bra.

Men vi får väl se om någon klimatchef anställs inom koncernen.
Citera
2019-02-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Sväljer?
Där slarvade jag oförvarligt. För bråttom. Som så ofta.
@lisa: Ber om ursäkt.

Jaha, då vet jag vad jag skall ha på mig resten av den här dagen. En sån här:
Citera
2019-02-14, 20:28
Medlem
Fattar inte att ingen ställer henne mot väggen??? Kritiska frågor - hallå?!? Det är ju avslöjat bortom alla tvivel att hon ljuger om allt. Och ingen köper väl hennes senaste försök till greenwashing? Två dagar senare flög hon sen Stockholm-Malmö-Paris-Stockholm.
Citera
2019-02-15, 04:41
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitthecat
Fattar inte att ingen ställer henne mot väggen??? Kritiska frågor - hallå?!? Det är ju avslöjat bortom alla tvivel att hon ljuger om allt. Och ingen köper väl hennes senaste försök till greenwashing? Två dagar senare flög hon sen Stockholm-Malmö-Paris-Stockholm.

Att hon slängde tillbaka laxen i badkaret kanske var hennes klimattänk
Citera
2019-02-15, 08:22
Medlem
luddesbros avatar
Citat:
Vem menar du skall ställa henne mot väggen? Dinosaurmedia? Dom blir lika fet som blondinbella på fejk news och klick. Dä shjov måst gå ån.
Citera
2019-02-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Vem menar du skall ställa henne mot väggen? Dinosaurmedia? Dom blir lika fet som blondinbella på fejk news och klick. Dä shjov måst gå ån.

De skulle väl få ännu mer klick om de avslöjade henne som superfake? Eller? Här hade ett journalistiskt gräv varit på sin plats
Citera
2019-02-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Att hon slängde tillbaka laxen i badkaret kanske var hennes klimattänk
Ja den bilden ja.. jag skrev en kommentar till den: " hon kanske drack ett glas "saft" för mycket och snubblade med laxen i hand.."
Den raderades ju så klart.
Jag tror nämligen inte på hennes skryt om att hon slutat dricka alkohol, det är nog lögn det också, som allt annat som ploppar ur hennes mun.
Citera
2019-02-15, 14:47
Medlem
Citat:
De skulle väl få ännu mer klick om de avslöjade henne som superfake? Eller? Här hade ett journalistiskt gräv varit på sin plats
Möjligen, men bara vid ETT tillfälle.
Nuvarande hållning syftar till många framtida reportage istället.
Citera
2019-02-15, 16:11
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valaam
Möjligen, men bara vid ETT tillfälle.
Nuvarande hållning syftar till många framtida reportage istället.

Med Löwengrip och Jockiboi etc når kvällstidningarna en viktig framtida kundgrupp, de som är korkade barn och unga idag blir korkade vuxna imorgon och har fått upp vanan att klicka på kvällspressen. En win-win situation.
Citera
2019-02-15, 19:28
Medlem
Citat:
Och nu till Quatar, fredag, lördag, söndag. Hon hade fått massage och behövde sova ut..
Ja, gud ja, inget "klimatavtryck där inte! Eller vänta, jo, fast åt "fel håll"..
VAD ska Isabella ha ett bautastort hus till när hon knappt aldrig är där? Man kan nog räkna på ena handens fingrar, nätterna hon sovit i sitt nya hus sen hon "köpte" det.
Märkligare människa får man leta efter...
Citera
2019-02-15, 20:55
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...s-semesterbild

Nu tycks det ha blivit lite rabalder i alla fall om hennes vidriga flygande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in