Citat:
Om du förstått meningen med mitt inlägg, förstår du att jag är nöjd med hur jag tränat/tränar.
Att jag gör inlägg här, är också ett sätt att tala om att långsiktighet i träning är nyckeln till framgång. Det ena ger det andra vad gäller kost, sömn och att lägga upp träningen. Jag har nått mina mål och vill att fler ska inse att det funkar kanon utan massa preparat.
Många preparat har biverkningar, så är det. Men visst, som jag skrev, It's a free world!
Ang. din rehabilitering kan jag förstå dej. Har ingen erfarenhet av det du beskrev, och var det positivt för dej är jag den förste att gratulera.
Att jag gör inlägg här, är också ett sätt att tala om att långsiktighet i träning är nyckeln till framgång. Det ena ger det andra vad gäller kost, sömn och att lägga upp träningen. Jag har nått mina mål och vill att fler ska inse att det funkar kanon utan massa preparat.
Många preparat har biverkningar, så är det. Men visst, som jag skrev, It's a free world!
Ang. din rehabilitering kan jag förstå dej. Har ingen erfarenhet av det du beskrev, och var det positivt för dej är jag den förste att gratulera.
Ja precis som Hypo skrev "dina" mål. Alla har ju inte dina mål.
Jag hoppas att det framkommer av vad jag skriver här på f12 att jag absolut inte på något vis tycker att ALLA bör hormontrimma, för det tycker jag inte och så bör det inte heller vara.
Det är bra att ha sådana som dig som väger upp mot de som förespråkar AAS som något slags obligatoriskt för män som tränar - kidsen idag behöver absolut förstå att man kan komma framåt utan prepp och vad som krävs är långsiktig beslutsamhet och disciplin.
Det roliga i kråksången är just det - ni utan erfarenhet och kunskap om AAS verkar tro att långsiktig beslutsamhet och disciplin inte behövs om man har AAS. Visst det är en gråzon, det håller jag med om, men i regel krävs det lika mycket, om inte mer, för att allt ska funka om man behandlar med AAS.
Jag gör ju som sagt detta främst för att kunna fungera när jag blir äldre än vad jag redan känner mig och är. Har inte sett en kroppsbyggare som lyckats slipa fram en fysik som är så stolt att den håller rakt igenom åldrandet. Är inte heller intresserad av en slapp skinnsäck som kroppshydda när jag blir äldre. Vill se bra ut så länge jag kan men fokus är på välmående och funktionell styrka.
Visst hade jag klarat av min rehab såpass att jag återfått rörlighet men chanserna att jag hade gjort en lika stark och effektiv rehab på egen hand är lika stora som en snöbolls chanser i helvetet.
Jag prövade flera gånger att sätta in och sätta ut preparat för att se om det verkligen hade de effekter jag trodde och likt ett brev på forna postverket dök effekterna upp precis tajmat med halveringstider etc vilket gör det omöjligt att snacka bort de hälsomässiga effekterna av ett vettigt rehabupplägg.
Sen är det ju knappast en slump att varenda idrottsstjärna som kostar miljoner dollar årligen behandlas med allehanda rehabupplägg som innefattar delar av det jag har använt.
Slutligen vill jag återigen bara påpeka att just dina målsättningar och faktumet att du nått dessa på naturlig väg är bara att gratulera men mer än så går inte att göra. De resultat du hade nått med samma ansträngning, disciplin och beslutsamhet om AAS hade varit med i bilden går liksom inte att nå om du hade fortsatt på naturlig väg. Så enkelt är det bara, oavsett vad TV4 och Gladiatorerna försöker sälja för lögner.
Mvh,
-Alfred