2019-02-21, 09:46
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Om du förstått meningen med mitt inlägg, förstår du att jag är nöjd med hur jag tränat/tränar.
Att jag gör inlägg här, är också ett sätt att tala om att långsiktighet i träning är nyckeln till framgång. Det ena ger det andra vad gäller kost, sömn och att lägga upp träningen. Jag har nått mina mål och vill att fler ska inse att det funkar kanon utan massa preparat.
Många preparat har biverkningar, så är det. Men visst, som jag skrev, It's a free world!
Ang. din rehabilitering kan jag förstå dej. Har ingen erfarenhet av det du beskrev, och var det positivt för dej är jag den förste att gratulera.

Ja precis som Hypo skrev "dina" mål. Alla har ju inte dina mål.
Jag hoppas att det framkommer av vad jag skriver här på f12 att jag absolut inte på något vis tycker att ALLA bör hormontrimma, för det tycker jag inte och så bör det inte heller vara.
Det är bra att ha sådana som dig som väger upp mot de som förespråkar AAS som något slags obligatoriskt för män som tränar - kidsen idag behöver absolut förstå att man kan komma framåt utan prepp och vad som krävs är långsiktig beslutsamhet och disciplin.
Det roliga i kråksången är just det - ni utan erfarenhet och kunskap om AAS verkar tro att långsiktig beslutsamhet och disciplin inte behövs om man har AAS. Visst det är en gråzon, det håller jag med om, men i regel krävs det lika mycket, om inte mer, för att allt ska funka om man behandlar med AAS.

Jag gör ju som sagt detta främst för att kunna fungera när jag blir äldre än vad jag redan känner mig och är. Har inte sett en kroppsbyggare som lyckats slipa fram en fysik som är så stolt att den håller rakt igenom åldrandet. Är inte heller intresserad av en slapp skinnsäck som kroppshydda när jag blir äldre. Vill se bra ut så länge jag kan men fokus är på välmående och funktionell styrka.
Visst hade jag klarat av min rehab såpass att jag återfått rörlighet men chanserna att jag hade gjort en lika stark och effektiv rehab på egen hand är lika stora som en snöbolls chanser i helvetet.
Jag prövade flera gånger att sätta in och sätta ut preparat för att se om det verkligen hade de effekter jag trodde och likt ett brev på forna postverket dök effekterna upp precis tajmat med halveringstider etc vilket gör det omöjligt att snacka bort de hälsomässiga effekterna av ett vettigt rehabupplägg.

Sen är det ju knappast en slump att varenda idrottsstjärna som kostar miljoner dollar årligen behandlas med allehanda rehabupplägg som innefattar delar av det jag har använt.

Slutligen vill jag återigen bara påpeka att just dina målsättningar och faktumet att du nått dessa på naturlig väg är bara att gratulera men mer än så går inte att göra. De resultat du hade nått med samma ansträngning, disciplin och beslutsamhet om AAS hade varit med i bilden går liksom inte att nå om du hade fortsatt på naturlig väg. Så enkelt är det bara, oavsett vad TV4 och Gladiatorerna försöker sälja för lögner.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-21, 09:51
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Klokheter som flera som skrivit hätska inlägg i denna tråd bör ta till sig och försöka reflektera lite djupare över. Det behövs en väsentligt mer nyanserad debatt om dopingens roll i samhället och som terapeutiskt medel. Debatten behöver övergå till att mer tala om eventuella risker och erbjuda möjligheter till, för risker finns det, harm reduction snarare än att kategoriskt förbjuda och skambelägga.

Exempelvis är de terapeutiska fördelarna på bindväv och återhämtning vid olika former av fysiska skador med anavar hutlöst negligerade inom sjukvården.

Fördelarna med testosteronbehandling för män som kommer upp i åldrarna har omfattande stöd i vetenskapen men inom svensk sjukvård är det ofta ett rött skynke som ställer till ett helvete för tusentals män varje år.

Dopingens roll inom elitidrotten handlar sedan länge mer om en PR-fasad än om hur det verkligen går till. Betänk exempelvis Jamaicas framgångar i korta distanser, Finlands dominans i längdskidåkningen, den utbredda astman inom norska skidslandslaget osv.

Extremt relevant och synnerligen pricksäkert inlägg Hypo.
Hela debatten måste lyftas ett par nivåer och nyanseras med kunskap och en vilja att förstå, snarare än ilska, fördomar och våldsamt verklighetsfrånvända påståenden från okunniga.

Stort upp Hypo.

-Alfred
Citera
2019-02-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Du går på Terpentin och diaboler! Märks på ditt korkade inlägg utan egeninsikt!!
100% clean
Citera
2019-02-21, 19:19
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Klokheter som flera som skrivit hätska inlägg i denna tråd bör ta till sig och försöka reflektera lite djupare över. Det behövs en väsentligt mer nyanserad debatt om dopingens roll i samhället och som terapeutiskt medel. Debatten behöver övergå till att mer tala om eventuella risker och erbjuda möjligheter till, för risker finns det, harm reduction snarare än att kategoriskt förbjuda och skambelägga.

Exempelvis är de terapeutiska fördelarna på bindväv och återhämtning vid olika former av fysiska skador med anavar hutlöst negligerade inom sjukvården.

Fördelarna med testosteronbehandling för män som kommer upp i åldrarna har omfattande stöd i vetenskapen men inom svensk sjukvård är det ofta ett rött skynke som ställer till ett helvete för tusentals män varje år.

Dopingens roll inom elitidrotten handlar sedan länge mer om en PR-fasad än om hur det verkligen går till. Betänk exempelvis Jamaicas framgångar i korta distanser, Finlands dominans i längdskidåkningen, den utbredda astman inom norska skidslandslaget osv.

Jag är ca 45år, styrketränar och har så gjort i många många år.
Några steroider har jag aldrig någonsin tagit.

Efter att ha kännt igen mig på allt som stämmer in på lågt testosteron kollade jag mitt.
Det låg på 14 nmol/l. Får ingen hjälp av sjukvården.

Så nu är det beställt, får hem ett paket med Testo E i nästa vecka.
Ska bli riktigt intressant att se hur jag och kroppen osv reagerar på detta.
Citera
2019-02-22, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart

Efter att ha kännt igen mig på allt som stämmer in på lågt testosteron kollade jag mitt.

14 är ju t.om inom referensvärdet för mig som är 24 och styrketränar? varför borde du fått hjälp av sjukvården menar du?

Berätta gärna efter några månader hur det känns
Citera
2019-02-22, 12:02
Medlem
vakNs avatar
Ska bli hulken och pryla min förbannade far
Citera
2019-02-22, 13:59
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkelulz
14 är ju t.om inom referensvärdet för mig som är 24 och styrketränar? varför borde du fått hjälp av sjukvården menar du?

Berätta gärna efter några månader hur det känns

Som jag skrev - för att jag har alla de symtom som indikerar lågt testosteron.

Jag har vändit och vridit funderat funderat igen kring min livssituation osv och kommit fram till att jag säkerligen har lågt testo. Resultaten indikerade på att jag hade lågt testo, även om det var inom normalintervallet.
Vidare kan man undra om referensvärdet är satt på rätt nivå, och om den nivån passar mig.

Yes - jag skall återkomma om ett par mån och berätta hur det känns och jag kan sätta huvud hals skjorta och slips på att jag kommer må mkt bättre när testo´t kickar in. =)
Citera
2019-02-22, 15:33
Medlem
Citat:
Som jag skrev - för att jag har alla de symtom som indikerar lågt testosteron.

Jag har vändit och vridit funderat funderat igen kring min livssituation osv och kommit fram till att jag säkerligen har lågt testo. Resultaten indikerade på att jag hade lågt testo, även om det var inom normalintervallet.
Vidare kan man undra om referensvärdet är satt på rätt nivå, och om den nivån passar mig.

Yes - jag skall återkomma om ett par mån och berätta hur det känns och jag kan sätta huvud hals skjorta och slips på att jag kommer må mkt bättre när testo´t kickar in. =)

Kolla upp ditt TSH värde i sköldkörteln, Hypotyreos har liknande symptom som lågt testo
Citera
2019-02-22, 16:18
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Tja!

Tänkte kolla med er pga vilken anledning ni kurar och vilka "typer" alla är här, Tävling? Beachbody? Dåligt självförtroende?

Hit me up!

Citat:
Ursprungligen postat av Sungamen
100% som sysslar med sådant är osäkra pojkar med dåligt självförtroende. Har inte tid att träna seriöst utan tar den snabba vägen och knapra piller och tycker dom är så duktiga.

Fråga era mammor och systrar. Dom vet.

(dåligt fjortistrollande, 2/10)
Citera
2019-02-22, 17:50
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Kolla upp ditt TSH värde i sköldkörteln, Hypotyreos har liknande symptom som lågt testo

Tack för tipset! Får kolla detta, mina symtom stämmer in väldigt bra.
Kanske skulle köpa Bitiron, ett T3- och T4-hormon.

Jag skulle ljuga om jag säger att jag köpt Testo E bara för ökat välmående.
Citera
2019-02-22, 20:37
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:

Håller tummarna för att det ger dig den hjälp du behöver!
Citera
2019-02-23, 12:41
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Håller tummarna för att det ger dig den hjälp du behöver!

Tack så mkt!

Tränade för första gången i början av 90-talet, men har noll erfarenhet eller kunnande i ämnet.
Håller på att läsa in mig i ämnet och jag är glad att ni som kan delat med sig här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in