• 2
  • 3
2019-03-10, 15:23
Medlem
Om du inte erkänt att det du fått postat till dig beställts av dig själv så neka till det och säg att du inte har någon aning om vem som skickat till dig eller varför.

Har du erkänt det och det handlar om en normal mängd för personligt bruk plus innehavet sedan innan så oroa dig inte. Är det inom rimliga mängder för eget bruk så döms du till dagsböter, den som skrev att smuggling = fängelse har ingen aning. Du har inte smugglat någonting, du har beställt en vara från utlandet via normal postgång. Körkortet ryker inte, du döms till dagsböter.
Citera
2019-03-10, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Om du inte erkänt att det du fått postat till dig beställts av dig själv så neka till det och säg att du inte har någon aning om vem som skickat till dig eller varför.

Har du erkänt det och det handlar om en normal mängd för personligt bruk plus innehavet sedan innan så oroa dig inte. Är det inom rimliga mängder för eget bruk så döms du till dagsböter, den som skrev att smuggling = fängelse har ingen aning. Du har inte smugglat någonting, du har beställt en vara från utlandet via normal postgång. Körkortet ryker inte, du döms till dagsböter.

Det är smuggling när du för in det i landet. Åkte själv på just "Narkotikasmuggling", mängden var 1g heroin dock så blev straffet skyddstillsyn.
Citera
2019-03-10, 15:53
Bannlyst
Citat:

Smuggling är upp till 2 års fängelse, har en vän som åkte dit med 20 st ritalin och fick 3 månader fängelse så jag hade räknat med fängelse om jag var TS.

Sen kan det omvandlas till samhällstjänst eller skyddstillsyn men i grunden är det ett fängelsestraff man får.
Citera
2019-03-10, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Smuggling är upp till 2 års fängelse, har en vän som åkte dit med 20 st ritalin och fick 3 månader fängelse så jag hade räknat med fängelse om jag var TS.

Sen kan det omvandlas till samhällstjänst eller skyddstillsyn men i grunden är det ett fängelsestraff man får.

Dom yrkade på 2 månaders fängelse för mig för 1g heroin, enligt kurir-norm eller vad dom snackade om. Blev som sagt skyddstillsyn och fällande domar på några andra åtalspunkter också
Citera
2019-03-10, 17:22
Medlem
caecos avatar
Citat:

Jo, det klassas som smuggling om man beställer narkotika- och/eller dopingpreparat från utlandet. Du säger att andra inte har en aning vad de talar om, det blir lite pinsamt när det räcker med att googla lite enkelt för att hitta bevis för att det är du som har noll koll.
Citera
2019-03-11, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jo, det klassas som smuggling om man beställer narkotika- och/eller dopingpreparat från utlandet. Du säger att andra inte har en aning vad de talar om, det blir lite pinsamt när det räcker med att googla lite enkelt för att hitta bevis för att det är du som har noll koll.

Jag utgår från vad tullverket sade till mig då jag satt i förhör och det gällde precis samma sak. Må hända att jag har fel ang rubricering men något fängelsestraff fanns inte på kartan för mina 1080iu tillväxt och 10 vialer testo. Det var dagsböter och skyddstillsyn men ärendet tvingades läggas ner då jag inte visste varför paketet skickats till mig. Hade kanske ofantlig tur.
Citera
2019-03-11, 07:42
Medlem
Risken att åka dit p g a postgången när man beställer inrikes måste vara extremt liten?
Inrikesposten kontrolleras väl aldrig?
Testo är väldigt lätt att få tag i inrikes, så varför beställa utomlands?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in