2019-03-17, 16:24
Medlem
Vad tror ni om detta? CIA igång som vanligt? Dom jävlarna kommer alltid undan.
Dom finns överallt..

Publicerad 2019-03-14 07:00
SPANIEN RIKS Den amerikanska underrättelsetjänsten CIA misstänks ligga bakom en våldsam anstormning av Nordkoreas konsulat i Madrid 22 februari.

Enligt El País ska den spanska underrättelsetjänsten CNI och Policía Nacional ha funnit att minst två av de personer som stormade konsulatet har band med CIA. Den amerikanska underrättelsetjänsten uppges förneka inblandning, men svaret bedöms som ”föga övertygande”.

http://www.sydkusten.es/sk/11/a/2721...g-av-konsulat/
Citera
2019-03-17, 16:34
Medlem
Helt perfekt verkar inte planen ha varit, åtminstone inte genomförandet.
Kopplingarna till CIA verkar inte heller vara glasklara.

Citat:
Investigators from the General Information Office (CGI) and CNI ruled out the idea that the attack was the work of common criminals. The operation was perfectly planned as if it were carried out by a “military cell,” said sources close to the investigation. The assailants knew what they were looking for, taking only computers and mobile phones.

The highly secretive investigation will be heard at Spain’s High Court, the Audiencia Nacional, which could order the arrest of the identified assailants. Government sources, however, admit it would be difficult to prove the CIA was involved in court.
https://elpais.com/elpais/2019/03/13...96_279320.html
Citera
2019-03-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Helt perfekt verkar inte planen ha varit, åtminstone inte genomförandet.
Kopplingarna till CIA verkar inte heller vara glasklara.

https://elpais.com/elpais/2019/03/13...96_279320.html

Men vem annan än CIA skulle ha nytta av att göra detta?
Citera
2019-03-17, 16:47
Rykten bland "foliehattar" gör gällande att Christchurch-attentatet kan ha varit en avledning från detta. Att GM där hade kopplingar till gänget som gjorde det här. Jag säger varken bu eller bä utan riktiga bevis, men ännu en intressant "coinkydink" är det i alla fall. Mycket teorier som florerar online just nu kring både detta och Christchurch.
Citera
2019-03-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Rykten bland "foliehattar" gör gällande att Christchurch-attentatet kan ha varit en avledning från detta. Att GM där hade kopplingar till gänget som gjorde det här. Jag säger varken bu eller bä utan riktiga bevis, men ännu en intressant "coinkydink" är det i alla fall. Mycket teorier som florerar online just nu kring både detta och Christchurch.

Vad är Christchurch? Vad är det för gäng?
Citera
2019-03-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Men vem annan än CIA skulle ha nytta av att göra detta?

Alla andra underrättelsetjänster samt diverse grupper som hatar Nordkorea.
Nordkorea är av stort intresse för de flesta länders underrättelsetjänst pga deras tillgång till kärnvapenmaterial och teknologi och deras inblandning i internationell terrorism.
Nordkorea är en av de största internationella aktörerna när det gäller illegala vapenhandel.

Personligen hade jag gissat på att det är dissidenter som möjligen fått uppmaning och eller stöd av någon underrättelsetjänst.
Att de skulle vara direkt anställda av CIA är väldigt osannolikt, extremt riskabelt och ungefär så indiskret som man kan tänka sig.
Citera
2019-03-17, 18:34
Medlem
Citat:
Vad är Christchurch? Vad är det för gäng?

Inte hört om/sett filmen från terrordådet i Christchurch, Nya Zeeland?
Citera
2019-03-17, 19:31
Citat:
Nope, ska kolla upp det.

(FB) Flera döda vid attack mot moské i Nya Zeeland (2019-03-15)

Inte för att vara otrevlig eller så, men har du levt under en sten de senaste två dagarna? Typ det sjukaste som hänt på många många år.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-03-17 kl. 19:33.
Citera
2019-03-17, 19:37
Medlem
Citat:
(FB) Flera döda vid attack mot moské i Nya Zeeland (2019-03-15)

Inte för att vara otrevlig eller så, men har du levt under en sten de senaste två dagarna? Typ det sjukaste som hänt på många många år.

Jo men detta har jag läst såklart. Men jag fatta inte att du mena just det. Hur kan detta vara kopplat till detta?
Citera
2019-03-17, 19:44
Citat:
Jo men detta har jag läst såklart. Men jag fatta inte att du mena just det. Hur kan detta vara kopplat till detta?

Snokat lite på Twitter och 4chan. Tydligen påstås det att GM i Christchurch hade kopplingar till det nätverk (fiveyes eller nåt sånt heter de tydligen) som stormade konsulatet i Madrid. Eftersom de strulade till operationen så pass så fick Christchurch bli en avledningsmanöver. Långsökt? Kanske. Vet inte själv vad jag ska tro dock. Säger varken bu eller bä. Hela havet stormar just nu på nätet angående massakern i Nya Zeeland. Finns hur många teorier som helst.
Citera
2019-03-17, 21:34
Medlem
Citat:
Snokat lite på Twitter och 4chan. Tydligen påstås det att GM i Christchurch hade kopplingar till det nätverk (fiveyes eller nåt sånt heter de tydligen) som stormade konsulatet i Madrid. Eftersom de strulade till operationen så pass så fick Christchurch bli en avledningsmanöver. Långsökt? Kanske. Vet inte själv vad jag ska tro dock. Säger varken bu eller bä. Hela havet stormar just nu på nätet angående massakern i Nya Zeeland. Finns hur många teorier som helst.

Five Eyes är ett underrättelsesamarbete mellan USA, Storbritannien, Kanada, Australien och Nya Zeeland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in