2019-03-28, 21:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Att Trump skulle bli talad fr Riksrtt r lika troligt som att McDonalds skulle bli talade fr obesitet.

Trump kommer inte bli talad, helt rtt.
2019-03-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Mycket tramsigt inlgg.

Trump r hrdare mot Ryssland n vad Obama var:

https://youtu.be/MNxEDomUlXw

Sluta bete dig som en bebis nu och acceptera att Trump inte r det som fakenews frskte lura i dig.

Whataboutism

Har jag sagt att Obama var hrd mot Ryssland? Han bad tminstone inte ryssland om hjlp att hitta Hilarys email.

PS. Obama var en mes utrikespolitiskt, han drog en rd linje som ryssland och Assad (ls massmdaren) passerade utan konsekvenser.
2019-03-28, 22:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Mycket tramsigt inlgg.

Trump r hrdare mot Ryssland n vad Obama var:

https://youtu.be/MNxEDomUlXw

Sluta bete dig som en bebis nu och acceptera att Trump inte r det som fakenews frskte lura i dig.

Trump gick motvilligt med p att strka sanktionerna mot Ryssland under 2017 och han r knappast hrdare mot Ryssland.

Hade han varit hrdare s hade han inte vikt sig s fort det r ngot, iofrisg nu viker han sig ven fr lilla Nordkorea s Ryssland spelar vl ingen roll rent styrkemssigt, s jag skulle sga att Trump och Obama var lila svaga utrikespolitiskt
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-03-28 kl. 22:47. Anledning: Skriver frn telefonen
2019-03-29, 00:04
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump gick motvilligt med p att strka sanktionerna mot Ryssland under 2017 och han r knappast hrdare mot Ryssland.

Hade han varit hrdare s hade han inte vikt sig s fort det r ngot, iofrisg nu viker han sig ven fr lilla Nordkorea s Ryssland spelar vl ingen roll rent styrkemssigt, s jag skulle sga att Trump och Obama var lila svaga utrikespolitiskt

Jag har fljt hndelser runt den nya gasledningen Nord Stream 2 och just i det fallet r det Trump som varit tuff mot Ryssland medan t ex Macron och Merkel vikt ner sig totalt. Gasexporten drar in otroligt mycket pengar till ryska statskassan, och s lnge det fungerar vl s sitter ven Putin skert. Naturligtvis skulle USA fredra att Europa kper gas frn dem istllet men man har ven tagit upp skerhetsfrgan - flera lnder i central/stEuropa, bl a Poland och Ukraina har motsatt sig ledningen, man fruktar att ryssarna kommer anvnda den i politiska syften. Macron och Merkel har ignorerat dem helt, men Trump har lyssnat. Kolla bara sammanfattningen frn wiki. Notera ven den sista meningen om hur Frankrike lovade rsta fr gasledningen i utbyte mot att Tyskland stdjer den nya EU copyright direktiven.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nord_S..._Nord_Stream_2
Senast redigerad av stone_sleeper 2019-03-29 kl. 00:09.
2019-03-29, 10:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kom inte hr och misstnk ngot. Kom inte hit och tro ngot. Kom inte hr och anta ngot. Kom inte hr och sg ngot.

Det r slut, over, finito. Kommer inte leda till tal. Acceptera att du kan faktiskt inte vinna alla dagar. Liberala bortskmda verklassbarn som tror dig ha rtt i exakt allt.

Mueller vkte inte tal och d kommer ingen annan gra det heller. Vem ska vcka tal hade du tnkt? Demokraterna

Jvla loser du r Klyban. Jag hatar frlorare fr att dem r smre n andra. Du r en sdan frlorare att du inte ens kan acceptera att du r frlorare. Du mste vara ngon billig arbetare som r rttshaverist och drmed inte kan kliva upp i hierarkin hos ett fretag. Glovmopp. Kanske drfr du skriver PM till mig ca 05:00 nr du vaknar och ska g till kneget.

Acceptera Trump vann. Deal with it!!!
Ja, Muellers utredning verkar ver, men det ser vi frst senare efter det r presenterat vad Mueller vet och vad Muller har lmnat vidare till SDNY.
S om man inbillar det r ver, s har man fel.
Kommer Mueller utreda mer, njae, verkar inte s.
Men inte heller verkar han klar, men det terstr och se om det r ntt matnyttigt, eller bara trkigt pappersarbete.
Jag vet inte vad det r fr tal, men det verkar finnas ntt som bubblar reda.

kanske trump vann denna delfight(men det vet vi frst senare med skerhet).
Dock frlorade han samtliga andra, Mueller vann vl med ~50-1.
S ur TS, s r trumpen en EXTREM STOR FRLORARE, nr det kommer till utredningens syfte s kunder man inte bevisa det man kommer ver i tillrcklig omfatting kan vi gissa(Men det fr vi inte reda p innan utredningen r presenterad).
S frgan r, vill du utredningen presenteras, fr jag mrkt att det finns ett stort motstnd till detta.
Finner det rtt lustigt d man sger Mueller har inget, men den som lever f se vad Mueller petat ned i sin rapport.

Sen finner jag det inte omjligt att Mueller lmnat ver saker till SDNY, fr det har vi sett att Mueller gjort ett flertal ggr och lmnat ut saker till andra delstater och domstolar om personer som brustit mot lagen.

Du borde vl lrt dig efter dina hundratals pm till mig, att jag inte bryr mig om ad hominem?
Utan ser det som nn som gett upp.
2019-03-29, 15:19
Medlem
Neroxxs avatar
En intressant tanke som uppstod i en podd var ifall utredningen ens skulle ha inletts frn frsta brjan, det spekulerades om att det var lite vl lsa grunder som den hade startats p. Detta frvnade mig med tanken p att podden varit rtt kritiskt (vldigt intressnt dock) till Trump.

Vad sger ni andra?
2019-03-29, 15:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
En intressant tanke som uppstod i en podd var ifall utredningen ens skulle ha inletts frn frsta brjan, det spekulerades om att det var lite vl lsa grunder som den hade startats p. Detta frvnade mig med tanken p att podden varit rtt kritiskt (vldigt intressnt dock) till Trump.

Vad sger ni andra?

Den hade startats fr eller senare, det har ju trots allt framkommit att republikanerna i representathuset inte riktigt gjorde sitt jobb nr de styrde ver den.

S utredningar hade startats iallfal, sen om det hade starats en utredning dr man inspekterade huruvida Trump var kopplad till den ryska pverkningsoperationen r en helt annan femma, men FBI hade oavsett vad fortfarande gjort en underskning om hur omfattande pverkningsoperationen var ven om det troligen inte hade varit lika mycket fokus p Trump ven om det finns frgetecken kring varfr man ljg om mtet i Trump tower.

Det br dock ppekas att troligen s kommer NRA att bli inspekterade nu dock d de precis har hamnat i blsvder fr att ha uppmuntrat konspirationsteorister om att skjutningen i Parkland skulle ha varit hanterad av "Crisis actors" och att de ven skulle ha haft representanter som har kt till Australien fr att uppmuntra politiker dr att skylla p vnsterpolitiker fr det som hnde i Nya Zeeland.

Citat:
An NRA employee corresponded with a prominent Sandy Hook conspiracy theorist the day after the Parkland, Florida, school shooting, speculating that the gunman had not acted alone.

Just like [Sandy Hook], there is so much more to this story, the NRA employee, Mark Richardson, told the conspiracy theorist, according to emails obtained by HuffPost. He was not alone.

Thank you for all the information. And for what you do. STAY SAFE.

Since the 2012 Sandy Hook elementary school shooting, conspiracy theorists who claim grieving family members of shooting victims are crisis actors, and that mass shootings are staged to advance gun control, have continued to harass victims families. This confrontation is sometimes very direct: a Florida woman was sentenced to five months in prison for sending threatening messages for one Sandy Hook father that death was coming for him real soon. New theories targeting family members of the most recent victims emerge immediately after each high-profile shooting, and generate online and in-person harassment.

https://www.theguardian.com/us-news/...kland-shooting

FBI upptckte vl att rysk pverkan fanns via NRA eller tminstone pengatvtt via NRA s det lr bli lite smjobbigt fr dem d detta knappast r positivt fr dem rent PR mssigt.
2019-03-29, 16:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den hade startats fr eller senare, det har ju trots allt framkommit att republikanerna i representathuset inte riktigt gjorde sitt jobb nr de styrde ver den.

S utredningar hade startats iallfal, sen om det hade starats en utredning dr man inspekterade huruvida Trump var kopplad till den ryska pverkningsoperationen r en helt annan femma, men FBI hade oavsett vad fortfarande gjort en underskning om hur omfattande pverkningsoperationen var ven om det troligen inte hade varit lika mycket fokus p Trump ven om det finns frgetecken kring varfr man ljg om mtet i Trump tower.

Det br dock ppekas att troligen s kommer NRA att bli inspekterade nu dock d de precis har hamnat i blsvder fr att ha uppmuntrat konspirationsteorister om att skjutningen i Parkland skulle ha varit hanterad av "Crisis actors" och att de ven skulle ha haft representanter som har kt till Australien fr att uppmuntra politiker dr att skylla p vnsterpolitiker fr det som hnde i Nya Zeeland.

https://www.theguardian.com/us-news/...kland-shooting

FBI upptckte vl att rysk pverkan fanns via NRA eller tminstone pengatvtt via NRA s det lr bli lite smjobbigt fr dem d detta knappast r positivt fr dem rent PR mssigt.

Tack fr ett intressant inlgg.

Att det har skett ryska pverkansfrsk r det vl ingen som motstter sig lngre?

En sak som jag tar med mig ur detta r hur makt och pengar verkligen kan f mnniskor i hga positioner att beg saker som i vissa fall kan bryta mot lagen.

Om man skulle underska samtliga politiker s pass som man gjorde i Muller utredningen , skulle man d hitta samma mnster bland den stora massan av politiker och deras bihang? Skrmmande tanke egentligen.

Vi har ju sett bevis ven hr Sverige att det inte sker direkt rent spel bland politiker.
2019-03-29, 17:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Tittar du i trden s har du gtt om de som pstr att Ryssland r helt oskyldiga, s jod, det finns fortfarande de som pstr det.

Citat:
En sak som jag tar med mig ur detta r hur makt och pengar verkligen kan f mnniskor i hga positioner att beg saker som i vissa fall kan bryta mot lagen.

Om man skulle underska samtliga politiker s pass som man gjorde i Muller utredningen , skulle man d hitta samma mnster bland den stora massan av politiker och deras bihang? Skrmmande tanke egentligen.

Vi har ju sett bevis ven hr Sverige att det inte sker direkt rent spel bland politiker.

Absolut, och det vrsta r att det ven ger fretag samma mjlighet d de lagligt kan (och ven gr i stora mngder) muta politikerna dr borta.

Politikerna kmpar inte lngre fr folkets bsta utan vad fretagen vill fr att gda sina egna fickor, med det sagt s r nstan alla politiker skyldiga till det dr borta, det r sllsynt att politiker inte tar emot fretagspengar dr borta.

Det r bland annat drfr som vissa senatorer som representerar demokraterna la fram ett frslag om att alla donationer ska bli offentliga, fr att visa p vilka politiker som tar emot mutor frn vilka vilket stoppades p en gng fr att politikerna r rdda fr att visa vilka som r deras herrar.

ven hr i Sverige s lades det fram ett liknande frslag fram fr bara ngra r sedan dr alla donatorer och mngden skulle bli offentlig men det stoppades (har jag fr mig)

S korruptionen bland politiker r ngot som r tekniskt sett allmn knnedom men s lnge det inte r tillrckligt med politiker som vill stoppa det s r det ganska krt...
2019-03-29, 18:26
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Pverkansfrsk kan betyda vad som helst. Med en fri tolkning s kan man sga att det skett svenska pverkansfrsk , ugandiska pverkansfrsk eller pverkansfrsk frn vilken annan nation som helst. Det har dock inte framlagts ngra bevis fr att ryssland skulle ha pverkat valet.

Steele dossiern innehll phittade historier. Vissa frn ryska kllor som har anvnts politiskt av Trumps motstndare, men effekten har varit efter valet 2016. De var nog inte tnkta frn brjan att bli igenomskdade och ge Trump en frdel 2020.

DNC utsattes inte fr ett utlndskt dataintrng, det var en lcka.
https://consortiumnews.com/2017/07/2...hack-evidence/

Reklamen frn clickbait firman IRA hade inte i syfte att politiskt pverka folk utan var en form av digital marknadsfring. Totalt kpte de reklam fr mindre n $55k under valet.
https://www.thenation.com/article/ru...-interference/

New Knowledge som "informerade" USAs senat om hur IRA frskte pverka det amerikanska valet, visade sig vara de som sysslade med just de aktiviteter de beskyllde ryssar fr. Under det amerikanska mellan-valet s attackerade New Knowledge Roy Moores kampanj med desinformation.
https://www.nytimes.com/2019/01/13/b...erference.html
Senast redigerad av BroderDonut 2019-03-29 kl. 18:44.
2019-03-29, 18:53
Moderator
vfs avatar
Utredningen r klar, denna trden bestr mest av tjafs, Jag freslr nya aktuella trdar mnet. Ngon har redan startats b.l.a denna (FB) Efter Rysslandsutredningens kollaps - Nu ska Team Trump utreda utredarna!

Denna trden lses d det bara tjafsas som en repig skiva. Om ngon har ett bra skl att lsa upp den, pm till undertecknad/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in