Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Den som inte har din övernaturliga förmåga måste utgå från verkliga uppgifter. Teorin, för det är ju en teori, har till uppgift att förklara varför Olof föll vid andra smällen medan Lisbet kände sig beskjuten efter att Olof hade fallit. Dessutom får revolvern på Markvardsgatan en förklaring - om den nu hade lösa skott som polisen har uppgivit.
Jo men skynda iväg långsamt, snälla.
Jag håller med Andersson, går ryggmärgen ligger kroppen efter 0.5 sekunder. Jag vet att det är sant.
Men, innan vi slutgiltigt är där i detta specifika fall, finns också alternativa förklaringar:
1. AB säger segnar ner. Kan indikera att fallet inte är handlöst eller direkt, därför att Lisbeth håller honom i armkrok, och dras med.
2. Vittnen kan bygga ihop skotten och fallet. Rent logiskt, Palme dog, jag såg det, det krävdes två kulor, jag hörde det. Folk pratar som sagt i ambulans och i tidningar om två skott i bröstet. Lisbeth, vilka säger hon till om sin skada?
SE påstår att så sker redan på brottsplatsen. Mycket märkligt.
På sabb kommer det fram.
Finns det fler som vet av vittnen, räddningstjänst eller journalister?
3. Vi kan läsa protokollen fel.
Nyss förklarades en man i vit jacka vara ett kvinnligt vittne i tråden. Logiskt, ingen protesterar.
Men varför kan inte den person som faller vara Lisbeth då? (Edit: eller båda.)
CL vänder blicken mot platsen efter första. Andra skottet går av, en person faller. Står någon bredvid då? Nej.
4. Dessutom, hur kan kulan, som inte träffar något ben, hamna snett framåt höger, när den skjutits parallellt med ryggtavlan? Och med den skottvinkeln? Om vi tänker att den avlossats vid uppförandet av revolvern borde den löpt rakt västerut åtskilliga hundra meter.
Dessutom fordrar alla resonemang i denna riktning att Lisbeth säger fel.
Jag kan inte (ännu) se detta framför mig. Men jag är inte klar.