Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
  • 11
2019-04-05, 02:52
Medlem
chimichurris avatar
Wikileaks skriver på Twitter att Julian Assange kan komma att kastas ut från Ecuadors ambassad i London inom ”timmar eller dagar”.

2010 var Wikileaks-grundaren Julian Assange på besök i Sverige och i samband med det misstänktes han för bland annat våldtäkt. Han blev internationellt efterlyst, men beviljades asyl i Ecuador och sedan 2012 har han befunnit på Ecuadors ambassad i London.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/w...adors-ambassad
2019-04-05, 03:11
Medlem
Det var väl på tiden... CIA-flygplanen kan börja tanka sina motorer nu. USA kommer att få tag i honom, och hans dagar som fri man lär därmed vara över för gott. Om 20 år kommer det någon dokumentär om hans liv bakom bommar. Det ser jag fram emot.
2019-04-05, 05:42
Medlem
Ulricehamnsmannens avatar
Jag tror inte att han lämnas ut till USA. Han kommer få ett mildare straff i England och sen åka hem.
2019-04-05, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulricehamnsmannen
Jag tror inte att han lämnas ut till USA. Han kommer få ett mildare straff i England och sen åka hem.
Ja, det vore ett smart drag av Trump och ge mycket goodwill till Trump's nya USA. Att Wikileaks jagat packet Bush och Obama var bra för ängeln Trump.
2019-04-05, 06:38
Medlem
Diarrees avatar
Han har suttit där i 7 år... Hade han åkt till Sverige -12 så hade han inte ens fällts. Däremot kan det vara andra bullar idag efter me too.

Så när han blir utkastad lär han hamna i en depression och undra varför han slösade bort 7 år.
2019-04-05, 06:56
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulricehamnsmannen
EU har sedan mer än ett årtione ett utlämningsavtal med USA och jag tror inte att en armé av berxitörer hinner ändra på detta.
2019-04-05, 07:15
Medlem
WGASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diarree
Han har suttit där i 7 år... Hade han åkt till Sverige -12 så hade han inte ens fällts. Däremot kan det vara andra bullar idag efter me too.

Så när han blir utkastad lär han hamna i en depression och undra varför han slösade bort 7 år.
Det där är intressant och förmodligen sant. Varför kom han inte hit och krossade den där jävla Marianne Ny? Han skulle friats och åklagaren och dom där brudarna som använts som politiska slagträn skulle granskats under lupp vilket vore hälsosamt för rättvisan.
2019-04-05, 07:16
Dags igen för den här jävla charaden med andra ord. Det var väl en massa rabalder förra året också då han tydligen skulle lämnas ut till USA för att vittna i Mueller-utredningen?
2019-04-05, 07:33
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Det där är intressant och förmodligen sant. Varför kom han inte hit och krossade den där jävla Marianne Ny? Han skulle friats och åklagaren och dom där brudarna som använts som politiska slagträn skulle granskats under lupp vilket vore hälsosamt för rättvisan.

Han hade sannolikt begått dessa övergrepp, varför skulle han gömma sig undan åtalet så många år om han nu är oskyldig? Makes no sense
2019-04-05, 08:09
Medlem
WGASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Han hade sannolikt begått dessa övergrepp, varför skulle han gömma sig undan åtalet så många år om han nu är oskyldig? Makes no sense
Är du verkligen insatt i det här? Har du läst hennes bloggar? Det här är ett svartsjukedrama som läckt hela vägen upp och som använts för att mörka vad regeringen egentligen håller på med och kom inte med "fakta på det", jag orkar inte. Forska lite själv, man blir mörkrädd
2019-04-05, 08:12
Medlem
WGASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Du kan ju börja här t.ex. https://squareeye.se/wordpress/2018/...ulian-assange/
2019-04-05, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS

För att han hade suttit på ett plan till USA och där blivit åtalad för förräderi innan åklagaren i Sverige ens hade förhört honom. Det är inte så att Sverige drar sig för att sätta folk på amerikanska regeringsplan.
  • 1
  • 2
  • 11

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in