Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
I din värld finns det inga ryska trollfabrikerna…, vilket också förklarar många av dina inlägg på FB. Trollfabriken Internet Research Agency i St Petersburg t.ex. har trollar och trollar i USA och i Europa, så givetvis kan det ha inverkan på mitt liv.
Jag har skrivit det ett par vändor nu, men kan upprepa det: visst har t.ex. Wikileaks kommit med viktiga avslöjanden. Jag tror att det rör sig om miljontals sidor. rätta mig om jag har fel. Att bara tro och se att det är "våra" västländer som är av intresse för oss är rent infantilt. Har det ingen som helst betydelse vad Ryssland, som ligger nästgårds, gör, eller det avlägsna men allomvarande Kina? Hur många sidor från dessa länder har Wikileaks läckt?
Det ena utesluter inte det andra. Visst, det pågår säkert mycket fuffens i både Ryssland och Kina, men det påverkar ju inte
våra liv, eller hur?
Om Ryssland eller Kina spionerar på sina medborgare är en sak, men när våra myndigheter spionerar på
oss, är det något helt annat.
Dessutom är både Ryssland och Kina stämplade av MSM som the bad guys, så ingen bör höja på ögonbrynen om liknande skandaler uppdagas där borta. Den stora skillnaden ligger i att våra good guys har blivit påkomna med fingrarna i syltburken.
Att diskreditera Wikileaks är att göra sig själv en otjänst.