Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-07, 00:26
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
I din värld finns det inga ryska trollfabrikerna…, vilket också förklarar många av dina inlägg på FB. Trollfabriken Internet Research Agency i St Petersburg t.ex. har trollar och trollar i USA och i Europa, så givetvis kan det ha inverkan på mitt liv.

Jag har skrivit det ett par vändor nu, men kan upprepa det: visst har t.ex. Wikileaks kommit med viktiga avslöjanden. Jag tror att det rör sig om miljontals sidor. rätta mig om jag har fel. Att bara tro och se att det är "våra" västländer som är av intresse för oss är rent infantilt. Har det ingen som helst betydelse vad Ryssland, som ligger nästgårds, gör, eller det avlägsna men allomvarande Kina? Hur många sidor från dessa länder har Wikileaks läckt?

Det ena utesluter inte det andra. Visst, det pågår säkert mycket fuffens i både Ryssland och Kina, men det påverkar ju inte våra liv, eller hur?

Om Ryssland eller Kina spionerar på sina medborgare är en sak, men när våra myndigheter spionerar på oss, är det något helt annat.

Dessutom är både Ryssland och Kina stämplade av MSM som the bad guys, så ingen bör höja på ögonbrynen om liknande skandaler uppdagas där borta. Den stora skillnaden ligger i att våra good guys har blivit påkomna med fingrarna i syltburken.

Att diskreditera Wikileaks är att göra sig själv en otjänst.
2019-04-07, 00:40
Medlem
Gardiennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
EU har sedan mer än ett årtione ett utlämningsavtal med USA och jag tror inte att en armé av berxitörer hinner ändra på detta.
Utlämningsavtal, vad betyder det egentligen? Lämnar man ut automatiskt bara för att avtalspartnern så önskar?
2019-04-07, 09:06
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diarree
Han har suttit där i 7 år... Hade han åkt till Sverige -12 så hade han inte ens fällts.

Kanske inte, men han hade utlämnats till USA där han hade dömts. Det är därför han har hållit sig undan.
2019-04-07, 17:56
Medlem
Citat:
Det är en helt snedvriden logik att se det som två lika goda kålsupare. "Jag tittar lite på SVT, anglosaxisk press och lite på RT så sanningen ligger mittemellan"-logiken.

Kan du vara lite tydligare?
Tycker du att vår medias lögner är ok eller vill du ha sagt att vår media inte ljuger?
2019-04-08, 01:47
Avstängd
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Makes perfect sense att han är rädd... inte för ett möjligt straff i Sverige... utan det faktum att USA skulle begära honom utlämnad... och det faktum att USA vill statuera ett exempel med honom så att ingen annan får för sig att visa deras smutsiga byk för allmänheten.

Sverige som i normala fall är mycket noga med att inte skicka folk till ställen där de riskerar dödsstraff skulle ha glömt det i samma sekund som Uncle Sam kom och knackade på dörren.

Tror du verkligen att brittiska polisen skulle ha lämnat två uniformerade poliser ståendes utanför ambassaden 24/7 i närmare 8 års om det var du eller jag som var anklagade för brottet? Inte en jävla chans i helvete

Mycket bra sammanfattning!

Assange (som förvisso är en mycket märklig figur) har dragit ner byxorna på supermakten USA och är därför en "dead man walking". USA kan inte tillåta sig att låta honom slippa undan, han kommer att utlämnas till USA och dömas i en militärdomstol (bakom lyckta dörrar) till typ 200 års fängelse. USA har i detta nu en arbetsgrupp som jobbar 24/7 på att fixa detta. De lägger ner sitt arbete först när han är död eller dömd... Och USA utövar naturligtvis ett fabulöst tryck på sina vasallstater (inklusive Sverige).
Senast redigerad av Drozd 2019-04-08 kl. 02:19.
2019-04-08, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Det där är intressant och förmodligen sant. Varför kom han inte hit och krossade den där jävla Marianne Ny? Han skulle friats och åklagaren och dom där brudarna som använts som politiska slagträn skulle granskats under lupp vilket vore hälsosamt för rättvisan.
För att Sverige har ett ganska välförtjänta rykte om extraordinary renditions så fort usa drar i kopplet. Hade inte litat ett skit på Sverige. I England har han mer rättigheter efter som han är aussie och medborgare i commonwealth. Mycket svårare för usa att få England att gå med på att utnämna honom än Sverige. Barax se hur de gick för egyptierna, och de hade inte ens gjort nåt. Assange gjorde usa till åtlöje för hela världens ledare.
2019-04-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och vad med de mängder av dokument han säger sig stulit ?
Om det är så att han vet med sig att han är oskyldig hade han aldrig behövt gråta sig in på Ecuadors ambassad.

Att Wikileaks och Snowden avslöjat amerikansk korruption och övergrepp är straffbart på ungefär samma sätt som det var straffbart att försöka eliminera Hitler i 1942.... Att Assange är ett narcissistisk svin som inte kan städa en toalett är nog troligt men att hävda att han borde fängslas är helt oförståeligt om man inte tillhör Dick Cheney och Rumsfelds innersta krets. Förklara varför skal Assange fängslas.
2019-04-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Inte fälld? Med Claes Borgström som åklagare, känd för att ha fällt Quick på i princip helt godtyckliga grunder? Jag menar att det var rätt agerat av Assange att misstro Sverige till 100%, sossesvinen hade fällt honom bakom lyckta dörrar på typ fem minuter och sedan utlämnat honom till Obama/Clinton-administrationen utan att ens tänka första stavelsen i justitiemord eller Guantanamo Bay. Socialdemokraternas hantering av fallet Assange är i sig den mest relevanta händelsen att titta på om man vill förstå vad för typ av parti som har styrt Sverige i 100 år egentligen är.

Claes Borgström var faktiskt Quicks ADVOKAT!. Att du blandar samman rollerna kan bero på att idioten Borgström agerade han som en åklagare som lade fram "bevis" på sin klients skuld. Som du skriver då är jag heller inte förvånad över att Assange inte litade på svensk "rättvisa".
2019-04-08, 21:38
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Kan du vara lite tydligare?
Tycker du att vår medias lögner är ok eller vill du ha sagt att vår media inte ljuger?

Hur mycket skit du nu vill kasta på media i väst så anser jag inte att de är i paritet med den statsägda ryska propagandan.
2019-04-08, 21:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Det ena utesluter inte det andra. Visst, det pågår säkert mycket fuffens i både Ryssland och Kina, men det påverkar ju inte våra liv, eller hur?

Om Ryssland eller Kina spionerar på sina medborgare är en sak, men när våra myndigheter spionerar på oss, är det något helt annat.

Dessutom är både Ryssland och Kina stämplade av MSM som the bad guys, så ingen bör höja på ögonbrynen om liknande skandaler uppdagas där borta. Den stora skillnaden ligger i att våra good guys har blivit påkomna med fingrarna i syltburken.

Att diskreditera Wikileaks är att göra sig själv en otjänst.

Du tycks ha fått om bakfoten att Wikileaks bara publicerar läckor om spionage mot de egna medborgarna. Krig och korruption är andra områden enligt dem själva. Givetvis kan det finnas "fuffens" i t.ex. Ryssland och Kina som kan påverka oss. Läckor kring trollfabrikerna skulle vara intressant .
2019-04-08, 22:41
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Du tycks ha fått om bakfoten att Wikileaks bara publicerar läckor om spionage mot de egna medborgarna. Krig och korruption är andra områden enligt dem själva. Givetvis kan det finnas "fuffens" i t.ex. Ryssland och Kina som kan påverka oss. Läckor kring trollfabrikerna skulle vara intressant .

Nej, jag har aldrig någonstans påstått att Wikileaks bara publicerade läckor om spionage mot de egna medborgarna.

Vilka trollfabriker syftar du på? CNN, BBC, eller SVT?
2019-04-09, 07:35
Medlem
Citat:
Hur mycket skit du nu vill kasta på media i väst så anser jag inte att de är i paritet med den statsägda ryska propagandan.

Aha jag förstår, du tycker vår media är bättre för de ljuger och vinklar inte lika mycket som den ryska?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in