Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-27, 18:04
Medlem
Jag blir fundersam på en sak, jag har inget emot Greta men samtidigt så stör jag mig på henne och tycker att hon är en mongo när hon snackar. Fast jag vet att det är fel att tycka så. Och det verkar inte att jag är den ända som tycker det. Är hon ett mongo eller är det bara människans hjärna som fungerar så? Typ att vi är hatiska.
Citera
2019-05-27, 18:08
Medlem
Greta hade varit "den jobbiga mongo tjejen " om man gått i skolan . Helt klart .
Stör mig mer på cirkusen runt henne . Att hon syns överallt och det pratas om henne . Jag vill inte veta något om henne . Hon är fullkomligt ointressant faktiskt .
Citera
2019-05-27, 18:09
Medlem
Hon är autist
Citera
2019-05-27, 18:36
Medlem
Redivivuss avatar
Hon är en politiskt korrekt pajas och ser ut som ett ET. Hennes äckliga värdegrund har hon fått från sina vithatande sopföräldrar. Synd om henne, på så vis.
Citera
2019-05-27, 18:39
Medlem
Varför känner ni sådant hat mot henne?
Hon gör ju sin grej och det verkar fungera.
Citera
2019-05-27, 19:16
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Greta hade varit "den jobbiga mongo tjejen " om man gått i skolan . Helt klart .
Stör mig mer på cirkusen runt henne . Att hon syns överallt och det pratas om henne . Jag vill inte veta något om henne . Hon är fullkomligt ointressant faktiskt .
Jag stör mig lika mycket på cirkusen kring henne som cirkusen kring Zlatan. När ALLA ska hylla bara de lyfter lillfingret och höja dem till skyarna över ingenting.
Zlatan sparkar boll liksom, Greta rapar upp lyckokaksfloskler, och folket jublar. Var är det för fel på dessa människor?

Man förstår hur många jubelidioter det måste bo i det här landet för att det ska bli så här.
Citera
2019-05-27, 19:19
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag stör mig lika mycket på cirkusen kring henne som cirkusen kring Zlatan. När ALLA ska hylla bara de lyfter lillfingret och höja dem till skyarna över ingenting.
Zlatan sparkar boll liksom, Greta rapar upp lyckokaksfloskler, och folket jublar. Var är det för fel på dessa människor?

Man förstår hur många jubelidioter det måste bo i det här landet för att det ska bli så här.

Mongo är ett nedlåtande ord.
Hon är en mongoloid, helt enkelt.
Inget fel i det och hon är åtminstone inte fet.
Senast redigerad av Rimbert 2019-05-27 kl. 19:21.
Citera
2019-05-27, 19:22
Medlem
EghtLeggeds avatar
Jag tycker att Gretas föräldrar är hemska.
De utnyttjar verkligen henne och det är inte konstigt att hon drabbas av depression.
Att en sådan ung människa som Greta tror på vad vuxna människor säger till henne att tro är inte så konstigt.
De har gett ut en bok som heter "scener ur hjärtat".
Hennes familj tjänar pengar på henne.
Hur ska Greta reagera när det gått 15 år och miljön fortfarande är helt okej ?
Är det hon eller hennes familj som kommer ta smällen ?
Citera
2019-05-27, 19:23
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Mongo är ett nedlåtande ord.
Hon är en mongoloid, helt enkelt.
Inget fel i det och hon är åtminstone inte fet.
Det heter downs syndrom,
men hon tycks bara smittats på ögonen
Citera
2019-05-27, 19:24
Medlem
Jag tror folk blir väldigt provocerade av att en tonåring berättar obekväma sanningar om hur vi människor är på väg att förstöra planeten och att situationen är långt värre än vad den allmäna bilden av situationen tidigare utmålats som. Eftersom man känner skuld genom att man deltar i det samhälle som förstör miljön och inte känner något hopp för framtiden eller förmåga att rädda situationen så går man in i förnekelse och börjar spotta vilt omkring sig. Och då är en tonårig tjej vid namn Greta Thunberg det perfekta offret att projicera sin hopplöshet på.

Det är så tydligt att det är löjligt hur folk inte kan ta till sig obekväma sanningar och därför går till motattack istället. Snacka om att gräva huvudet i sanden.
Citera
2019-05-27, 19:28
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Föräldrarna är skådespelare och operasångerska. Vad väntar du dig?
Citera
2019-05-27, 19:31
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Angående hennes autism, har hon lika svårt med de sociala kontakterna, som Zlatan brottas med sitt dåliga bollsinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in