• 289
  • 339
  • 388
  • 389
  • 390
  • 439
  • 489
  • 889
2019-06-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Vad har Greta för utbildning i kemi, biologi och miljö eftersom hon får åka runt och predika?

Har hon knåpat ihop någon avhandling än?

Vad har hon åstadkommit?

Vad kommer Greta att åstadkomma?

Ingenting.

Ja förutom lite fler elcyklar, miljözon i några städer.

Hon är klimatalarmisten utan lösningar.

Vad behövs? 7 miljarder färre av homo sapiens.

Spelar det någon roll om homo sapiens kommer drabbas av klimatförändringar?

Nej av två anledningar.

1. Homo Sapiens har tidigare varit utsatta av klimatförändringar då man som art varit nere på runt tusen individer.

2. Dinosaurierna dog ut. Vi kommer att dö ut förr eller senare. Gör det något om det blir förr?

Nej.

Klimatalarmisten Greta kommer ändå inte kunna rädda världen.

Vad vill hon att världen ska göra?

Hennes skrik om ändring kommer leda till 99% arbetslöshet, massvält och världskrig som får de andra världskrigen att påminna om ett byslagsmål i jämförelse.

Greta har bara ett alternativ och det är att vrida ur varje bloddroppe hon kan som klimatalarmisternas överstepräst.

För om några år har medias intresse svalnat och verkligheten kommer att komma ikapp denna domedagsprofet i klass med Paulus.
Ett intressant inlägg som nog visar vad det egentligen handlar om: att vi ska ha rätt att konsumera kommande generationer rakt åt helvete.

Greta Thunberg vill att vi ska avstå från att överkonsumera, utöva vår konsumentmakt och förändra samhället så att kommande generationer ska ha en framtid så långt det är möjligt.
2019-06-06, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Inget du har studerat med andra ord?

Jag har mer kunskap om alla dessa tre än 99% av alla Svärjevänner, vad gör förresten en SVÄÄÄÄRJEVÄN som du inne på Flashback en nationaldag som denna?

Greta har ett enormt maktkapital, det inser alla som öppnar en tidning från Forbes. Där står det svart på vitt att hon är sveriges mest inflytelserika person. Att säga en sak är okej, men det blir larvigt om man säger den för att man inte erhåller den kognitiva effekt av att tänka kring frågan såsom de andra som tycker annorlunda gör. Att se saker ur flera perspektiv är ypperligt viktigt, och något jag behärskar fullt ut -- viktigt inom akademin!
2019-06-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Du är en total dåre, vi har studerat på universitetet och har livserfarenhet men du tycker att vi är nollor jämfört med en unge som precis blir klar med grundskolan, det är ett skämt.
Du är ju hjärntvättad bortom all räddning, Gretas uppmärksamhet, nomineringar och utmärkelser är ett luftslott, det finns inget riktigt värde i det. Det är ett surrealistiskt skämt.
Jag kan tänka mig att det fanns musiker med lång musikutbildning som ogillade underbarnet Mozart och den uppmärksamhet som han fick. Utbildning och betyg är inte detsamma som verklig begåvning.
2019-06-06, 18:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Jag har mer kunskap om alla dessa tre än 99% av alla Svärjevänner, vad gör förresten en SVÄÄÄÄRJEVÄN som du inne på Flashback en nationaldag som denna?

Greta har ett enormt maktkapital, det inser alla som öppnar en tidning från Forbes. Där står det svart på vitt att hon är sveriges mest inflytelserika person. Att säga en sak är okej, men det blir larvigt om man säger den för att man inte erhåller den kognitiva effekt av att tänka kring frågan såsom de andra som tycker annorlunda gör. Att se saker ur flera perspektiv är ypperligt viktigt, och något jag behärskar fullt ut -- viktigt inom akademin!

Men du har aldrig gått en svenskutbildning. Det är helt säkert. Ser man på hur du skriver. Du kanske menade en svetsutbildning?

Att Greta är en nickedocka är helt uppenbart för alla som följt spektaklet. Krävs inte direkt någon akademisk examen för att förstå att Gretahysterin är en fars.
2019-06-06, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men du har aldrig gått en svenskutbildning. Det är helt säkert. Ser man på hur du skriver. Du kanske menade en svetsutbildning?

Att Greta är en nickedocka är helt uppenbart för alla som följt spektaklet. Krävs inte direkt någon akademisk examen för att förstå att Gretahysterin är en fars.

Nej, det är också förbannad lögn, och det stör mig att du ljuger.

Vad finns egentligen att diskutera? Vetenskapen står solklart på Gretas sida.
2019-06-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men vad tror du om den ryske professorn som du själv hänvisade till? Han verkar inte vare sig gnälla eller klaga - till skillnad mot Greta och andra skolstrejkande tonåringar vilkas kunskaper inom klimatologi och CO2-syntesen du är så mäkta imponerad av.

Han har i stället framtidstro och ger hopp.

Greta vill däremot inte att andra ska känna hopp - hon vill att de ska känna panik. Lyssna på Davos-talet. Greta vill straffa andra för att hon själv mår dåligt.

Brittisk oljeindustri säger att de ska lyssna på Greta men det behöver inte betyda ett förbannat dugg.

Lika lite som när Löfven gör det.

Hon skulle kunna skaka hand med påven tills båda får valkar i händerna men vad spelar det för roll när Kina med sin miljardbefolkning bara ökar sina CO2-utsläpp hela tiden?

Sen vet jag inte vad som menas med ”akademiskt käbbel” i det här sammanhanget.
och påven kommer likväl att vägra acceptera preventivmedel och än mindre aborter, den absolut största mänskliga påverkan på miljön de senaste 60 åren är befolkningsexplosionen som varit sen dess. Från den redan historiskt rekordhöga nivån 2500000000 har mänskligheten tredubblats sen 1950-talet.
2019-06-06, 18:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Ber om ursäkt om jag missat information i tråden men konkret, vad innebär "jorden kommer att gå under"? D.v.s just orden "gå under".
2019-06-06, 18:45
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:

Om ICA-Jerry säger samma som Greta, skall han också få en doktorshatt och nomineras till fredspriset?
2019-06-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ber om ursäkt om jag missat information i tråden men konkret, vad innebär "jorden kommer att gå under"? D.v.s just orden "gå under".
Det är inte jorden som går under utan snarare civilisationen och många arter och släkten. Kanske även människosläktet?

Alldeles oavsett om man lyckats rubba de naturliga cyklerna med nedisning eller inte.

(FB) Mörkar eliten en ny istid?

Greta Thunberg hoppas på att det ännu ska finnas framtid för kommande generationer och önskar att vi alla ska satsa stenhårt på det och frivilligt skära ned vår egen konsumtion så mycket vi bara kan. Men hon misströstar.
2019-06-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Om ICA-Jerry säger samma som Greta, skall han också få en doktorshatt och nomineras till fredspriset?
Det är inte Flashback som avgör vilka som ska utses till hedersdoktorer, utan de olika universiteten.
2019-06-06, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Du måste vara förfärande förlegad om du helt har missat varumärkets kraft i det postmoderna samhället.
2019-06-06, 18:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Vilken vetenskap? Den man lär sig på en svenskutbildning?

Greta rapar lite floskler som andra har sammanställt åt henne. Zara Larsson kan sjunga andras låtar och Greta kan rapa andras floskler. Samma typ av artisteri.
  • 289
  • 339
  • 388
  • 389
  • 390
  • 439
  • 489
  • 889

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto