2019-06-07, 13:57
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Enligt AB endast lindriga personskador, hur f-n ska dom ha det?

Kan de två som är allvarligt skadade (och enligt någon i tråden även vaktas av polis) vara misstänkta gärningsmän?
Citera
2019-06-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Enligt AB endast lindriga personskador, hur f-n ska dom ha det?
Vad är det som inte stämmer, tycker du?

Skärsår och hjärnskakning. Kanske någon bruten handled hos någon som blåstes omkull av tryckvägen.

Räcker inte det?
Citera
2019-06-07, 13:58
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kanske en jävla tur det. Men någon borde ha varit ute och rastat sin hund eller bara varit ute vid den tidpunkten.
Jag är inte från Linköping så vet inte alls hur området i övrigt ser ut, om det är någon form av genomfartsgata i närheten eller liknande. Skulle det ha varit invandrare som många gissar på så brukar dessa ske andra tider på dygnet, ljusskygga typer de där.

Ja, det är en lycklig omständighet. Det är ganska mycket biltrafik där på vardagar och det kunde varit mycket värre. Jag gick ut ca 5 minuter efter smällen och såg två personer som blödde från splitterskador. Det finns säkert folk som tipsat polisen med iakttagelser.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men varför just på den platsen i Linköping? Varför inte folktäta platser på mer symboliska ställen?

Avsaknad av besvärande kamerabevakning kan vara en orsak...
Citera
Medlem
Ferhs avatar
Gissar att det var 1-2 terrorister som hade byggt en bomb hemma i lägenheten, och att den råkade explodera medan de höll på att bära ut den till en väntande bil. Eller tvärtom att de skulle bära in den till nån lägenhet eller lämna den utanför nån fiendes lägenhetsdörr men att den exploderade för tidigt. Men svårt att veta. Kan knappast ha varit meningen att det skulle explodera därutanför iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Varför skulle jag inte vara allvarlig med min fråga?

Därför att det är självklart att samma sprängämne eller samma explosion kan ge människor väldigt olika skador av bland annat de skäl jag räknar upp. Det borde i a f vara fullkomligt självklart att inte alla människor i närheten blir exakt identiskt drabbade av en sådan händelse.
Citera
2019-06-07, 13:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Direkt du länkar en källa till påståendet så borde det väl gå vägen.

På presskonferensen så sa polisen att det är klassat som allmänfarlig ödeläggelse.
Citera
Medlem
TeoLogiks avatar
Någon stjäl en större mängd sprängmedel. Tänker sig busa lite och spränga en postlåda, fast större. Ett förråd typ. Personen fattar inte hur mycket sprängmedel han egentligen kommit över och buset blir till en mindre katastrof.
Citera
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Gissar att det var 1-2 terrorister som hade byggt en bomb hemma i lägenheten, och att den råkade explodera medan de höll på att bära ut den till en väntande bil. Eller tvärtom att de skulle bära in den till nån lägenhet eller lämna den utanför nån fiendes lägenhetsdörr men att den exploderade för tidigt. Men svårt att veta. Kan knappast ha varit meningen att det skulle explodera därutanför iaf.

Då borde dom vara stendöda men ingen har dött?
Citera
2019-06-07, 14:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Kan explosionen i Linköping ha något samband med gaslarmet i Jönköping som precis skedde? 15 personer förda till sjukhus, folk har svimmat, etc... Terrorkopplingar? Eller är det långsökt kanske?

Enligt Expressen.
https://www.expressen.se/gt/kopcentr...rm-om-gaslukt/
Och vad har du för teori? Nästa grej händer i Köping eller Lidköping?
Citera
2019-06-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Enligt experter här har explosionen skett utanför huset. Så nej ingen gasexplosion snarare berikande explosion.

Enligt presskonferensen så kunde man inte avgöra om explosionen skett utomhus eller inomhus.
Jag håller med förståsigpåare här dock, det verkar som att den skett utomhus.

Min teori är som sagt att någon byggt en smällare och av någon anledning har denna smällare nått en kritisk punkt, varpå byggaren kastar ut smällaren och BAM.
Den har smällt i luften, det är ingen militär granat.
Förstår inte varför folk inte vill ta in att det mycket väl finns personer i vårt avlånga land som sitter och läser Anarkistens handbok och sen testar recept.
Tror detta är ett sådant fall.
Citera
2019-06-07, 14:01
Medlem
-nickname-s avatar
*dri*n K*str*ti som legat och tryck hos släkt i Linköping ett tag, och nu small det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in