2019-06-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Gretas generation kommer bli den mest slösaktiga som vandrat på jorden. Gretas kamp är över innan den börjat. Hon har redan förlorat. Hon är bara för dum för att fatta det.
Ja, hur dum får man vara?

Hon är medveten om att just ingenting talar för att något krismedvetande är i vardande. Men hon är ingen gnällig surgubbe som skiter i allt, utan en hjälte som tänker kämpa hela vägen.
2019-06-08, 19:01
Medlem
Oljeindustrins linje verkar vara att få forskare att antyda att det inte finns någon växthuseffekt av betydelse, samt att driva linjen att inga åtgärder ska vidtas innan det är bevisat att det är fara på färde. Ungefär som: bromsa inte in för att du tycker dig se ett hinder framför dig på vägen i mörkret, vänta med att bromsa tills du är säker på att det är något där. Det är kriminellt. Självklart ska alla bromsar slås på tills det är bevisat att det inte finns en fara. Det är Greta mot eliten och deras armé av tjänstvilliga storkonsumenter.

Det slog mig idag (först) att vi pumpar upp ett forntida klimat och att det finns ett medvetet hopp att detta ska kunna leda till att istiden upphör. Jag säger som Jesus, fader förlåt dem för de vet inte vad de gör. De för högmodet till dess högsta punkt.

Detta förklarar både den sjuka klimatdebatten och de sjuka kampanjerna mot Greta Thunberg (som naturligtvis inte är resultatet av en omöjlig PR-kupp). Men nu har det svängt, från och med nu har de bytt taktik och kommer att stryka henne medhårs hela vägen till bolagsstämmorna.

Nu blir det allt svårare för lobbyisterna att casha på Greta.
Senast redigerad av lehs 2019-06-08 kl. 19:18.
2019-06-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Pinsamt. Greta har inte påverkat ett jota. Airbus hade långt innan Greta påbörjat sådan forskning.
Varför hade Airbus gjort det? Allt är ju bara falsklarm?
2019-06-08, 21:57
Medlem
Giant Squids avatar
Hehe märks att det är lördagskväll ii tråden.
Men åter till Greta Thunberg.

För mig kan hon få tröttna när hon vill och lägga om riktning helt i livet. Bli snowbpardproffs eller barnmorska eller professor, så länge hon är lycklig och gör det hon vill.
Hon har redan lämnat ett sånt monumentalt intryck så det räcker och blir över, en svensk "månlandning". Hon kommer naturligtvis inte ha samma peakperiod som nu i evig tid.Hon växer och förändras det får vi acceptera och inte tvinga henne i någon roll.
2019-06-09, 00:05
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Världskändisar till Sverige för stängda möten
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-stangda-moten
Citat:
Årets upplaga av konferensen, som hålls bakom stängda dörrar på Grand Hotel i Stockholm, lockar med en hel del välkända namn. Bland årets talare finns bland andra USA:s förre president Barack Obama, svenske miljökämpen Greta Thunberg, skådespelarna Forest Whitaker, Gwyneth Paltrow och Joel Kinnaman, Artisten Cardi B, supermodellen Naomi Campbell och Snapchat-grundaren Evan Spiegel.
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Festligt också med dessa artiklar i AB och EXP om eventet med världskändisar i Stockholm inkluderat Greta Thunberg - när man samtidigt vet att antal högerknäppisar på nätet, ta t.ex. alla kortbyxade pojkrumsaktivister i denna tråd, jobbar som fan för att upprätthålla jantelagen och går all-in för att försöka sänka Thunberg med debilt jidder.

....................

Dr.h.c. Thunberg (artikelrubrik)
https://www.spiegel.de/wissenschaft/...a-1271567.html
2019-06-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Någon heter det på svenska.
Greta har en lite armé av hjälpare på sociala medier. Inga inlägg är för dumma eller enfaldiga.
Jag undrar när boken om hur myten Greta byggdes? Är det före eller efter hennes kollaps?
Jag visste inte att någon byggde en bok om myten Greta?
Du skulle nog behöva en sfi kurs.
I övrig tycker jag Greta är lika stor som Rosling.
2019-06-09, 02:05
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Greta Thunberg hyllas i modetidningen Elle
https://www.expressen.se/nyheter/kli...idningen-elle/
Citat:
Modetidningen Elle fokuserar i sitt julinummer på kvinnor som kämpar mot miljöförstöring och klimatförändringar.

Bland supermodeller, forskare och politiker återfinns en även viss Greta Thunberg.
Citat:
Bland dem finns kända politiker, som kongressledamoten Alexandria Ocasio-Cortez och forskare som marinbiologen Sylvia Earle, men också svenska Greta Thunberg:

”Den 16-åriga svenskan inspirerade elever världen över att strejka den 15 mars, konfronterade världens elit under World Economic Forum i Davod och har nominerats till Nobels fredspris”, konstaterar Elle
27 WOMEN LEADING THE CHARGE TO PROTECT OUR ENVIRONMENT
https://www.elle.com/culture/a277338...ervation-list/
Citat:
Greta Thunberg
She started as just one girl, sitting outside the Swedish parliament to protest government passivity on climate change. Since then, Thunberg’s become the conscience of a movement. The 16-year-old Swede inspired students worldwide to strike on March 15, confronted the world’s elite during the World Economic Forum at Davos, and has been nominated for the Nobel Peace Prize. When British PM Theresa May complained that the striking students were wasting lesson time, Thunberg fired back in a tweet: “Political leaders have wasted 30 years of inaction.”
2019-06-09, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Ankan "Greta" kommer göra en Pudel det kommer bli festligt se ha ha ha redan nu fattar det desperata etablissemanget den massiva propagandan inte nådde gatan ha ha ha snacka om göra bort sig alla är fortfarande medvetna som snylteriet av etablissemanget fy skäms använda en lite tjej för sitt smutsiga snyltande.

Är du hög eller bara lågbegåvad?
Återgå till mellanstadiet och återkom sen med valfritt inlägg.
2019-06-09, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det ni vill göra leder ju tillbaka till ett naturtillstånd, ett mycket hårt liv där den starkes rätt härskar, hur länge överlever lilla Greta då?

Survival of the fittest.
Lycka till, Greta och familjen Ernman/Thunberg.
Vi ska återgå till stenåldern alltså? Och samtidigt vara veganer? Tillåt mig att gapskratta.
2019-06-09, 03:33
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Survival of the fittest.
Vi ska återgå till stenåldern alltså? Och samtidigt vara veganer? Tillåt mig att gapskratta.

Det var med introduktionen av det klimat/väder och sjukdomsutsatta säsongsbetonade jordbruket som långvarig svält blev regel istället för som jägare/samlare att gå hungrig emellanåt.

Men låt det inte hindra dem från att föregå med gott exempel. All heder åt människor som genom den hårda vägen lär sig hur ofantligt bortskämda de är som konsekvens av deras resurs och miljöavtryck.
2019-06-09, 06:12
Medlem
Citat:
Survival of the fittest.
Då kanske man inte heller orkar med att låta käften glappa.
2019-06-09, 07:26
Medlem
Citat:
Survival of the fittest.
I Sverige kan man bara leva på vegankost från en utvecklad marknad. Men det är just nu som vi behöver bli veganer för att få ner utsläppen från köttindustrin. Om det blir klimatkaos spelar inte hennes kamp någon roll längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in