2019-06-14, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Vilka betyg kan man anta att Greta får i skolan?
Bild: A.
Biologi: A.
Engelska: A.
Fysik: A.
Geografi: A.
Hem- och konsumentkunskap: B.
Historia: A.
Idrott och hälsa: B.
Kemi: A.
Matematik: A.
Moderna språk, franska: A.
Musik: A.
Religionskunskap: A.
Samhällskunskap: A.
Slöjd: A.
Svenska: B.
Teknik: A.

– Jag har verkligen kämpat för att få de här betygen. Om jag inte hade skolstrejkat och rest iväg så mycket så hade jag kunnat få A i alla ämnen. Men det var det värt.
(Källa är dagens DN)
Senast redigerad av lehs 2019-06-14 kl. 10:13.
2019-06-14, 10:34
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs

– Jag har verkligen kämpat för att få de här betygen. Om jag inte hade skolstrejkat och rest iväg så mycket så hade jag kunnat få A i alla ämnen. Men det var det värt.
(Källa är dagens DN)
Belackarna kan ju generellt sett knappt stava, än mindre räkna, än mindre har de förstått något vare sig NO- eller SO-ämne, så det är högst oklart varför de hakade upp sig så mycket på skolgången. Greta borde ha gjort kaststjärnor i metallslöjden?
2019-06-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Belackarna kan ju generellt sett knappt stava, än mindre räkna, än mindre har de förstått något vare sig NO- eller SO-ämne, så det är högst oklart varför de hakade upp sig så mycket på skolgången. Greta borde ha gjort kaststjärnor i metallslöjden?
Metallslöjd anses nog som alltför farligt för barn i särskolan...
2019-06-14, 10:44
Medlem
Citat:
I andra trådar antyder en del av Greta Thunbergs belackare att de är höga chefer och liknande. Jag vet inte vad jag ska tro.
2019-06-14, 10:49
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
I andra trådar antyder en del av Greta Thunbergs belackare att de är höga chefer och liknande. Jag vet inte vad jag ska tro.
Har iofs jobbat på företag där de värdelösaste nollorna "sparkas uppåt" och blivit "chefer" för att det går inte ha dem kvar i produktionen, men inte heller gått att sparka dem. Skademinimering. Detta inom IT. Och hur de fick jobbet? Well, de inom HR hade noll koll på vad som behövdes + stor, dum organisation.

Jag jobbar inte där längre.

Jag tror de kan tala sanning MEN knappast för att de är speciellt smarta.
2019-06-14, 11:21
Medlem
SGDFs avatar
Citat:

(Källa är dagens DN)

Där ser man. Begåvad flicka 🤗

🙄
2019-06-14, 11:23
Medlem
Citat:
Har iofs jobbat på företag där de värdelösaste nollorna "sparkas uppåt" och blivit "chefer" för att det går inte ha dem kvar i produktionen, men inte heller gått att sparka dem. Skademinimering. Detta inom IT. Och hur de fick jobbet? Well, de inom HR hade noll koll på vad som behövdes + stor, dum organisation.

Jag jobbar inte där längre.

Jag tror de kan tala sanning MEN knappast för att de är speciellt smarta.
Det finns två alternativ och det ena är värre än det andra. Nepotism och dåliga chefer är välkända fenomen. Det intressanta är deras attityd till Greta, som då handlar om avund eller om att ett handikappat och mobbat barn plötsligt visar sig vara stor på jorden.
2019-06-14, 11:49
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Man fick en liten tjuvkik på hennes betyg på AB. Med tanke på hennes frånvaro är de anmärkningsvärt bra. Många andra klimatungar skulle låta sin pappa köpa dieselbil för de betygen.
2019-06-14, 11:58
Medlem
SGDFs avatar
Tokerier.
2019-06-14, 11:59
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Från dagens DN:
Du presenterar inte konkreta förslag. Varför inte?

– För att, för det första, det är inte mitt jobb. Jag är inte forskare, jag har inte den rätta utbildningen till att ge konkreta förslag. Det enda jag säger är att vi måste lyssna på forskningen. För det andra: för att det inte finns några konkreta lösningar som kommer fixa allt inom det här systemet. Om vi skulle göra vad utsläppsminskningarna kräver att vi gör, då skulle hela vårt samhälle rasa samman. Det krävs ett nytt system.

– Visst, man kan sätta upp solceller – vilket är jättebra. Man kan åka med tåg – vilket är jättebra. Man kan bli vegan – vilket är jättebra. Man kan göra en massa politiska reformer som är jättebra. Men det löser inte allt. Vi kan inte längre fokusera på enskilda specifika lösningar, på enskilda specifika problem. Vi måste se helheten.

Skulle inte chansen för verkliga effekter öka med konkreta förslag?

– Kanske. Jag vet inte. Men jag tycker att det är inte… Vi barn ska inte behöva göra det. Det ska de vuxna göra. Och de som har utbildningen till att göra det. Man kan inte lämna sitt hopp till att barnen ska ta fram förslag på hur vi ska rädda världen.

Problemet är överbefolkning. Lösningen är rätt enkel. Sluta med alla bidrag till Afrika så får naturen ha sin gång. Inför enbarnspolitik där det finns överbefolkning.

Men ingen politiker kommer säga detta för det vinner inga röster.
2019-06-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Man fick en liten tjuvkik på hennes betyg på AB. Med tanke på hennes frånvaro är de anmärkningsvärt bra. Många andra klimatungar skulle låta sin pappa köpa dieselbil för de betygen.

Hon har senaste året gått på en skola där var fjärde elev har en NPF-diagnos (mentala "bokstavsbarn"), där man uttalat går in för att låta dessa elever läsa hemifrån en del om de känner för det - och där det säkert finns en hel del syrianer (Kringlaskolan ligger i Södertälje).

Fram till september förra året (detta enligt DN i dagens långa artikel) gick hon på en skola med anpassad studiegång, dvs eleverna hanteras på en nivå ett par tre år under sina jämnåriga i den vanliga skolan och med nedskurna kurser i en del ämnen. Dessutom: en skola där var fjärde elev har en bokstavsdiagnos är knappast någon skola som ligger i framkant i fråga om vad eleverna lär sig. Troligen kan deras betyg överlag ses som glädjebetyg, men det gäller i synnerhet en mediekändis som Greta.

Gretas "betyg från nionde klass" är ett fejkdiplom; det hon verkligen har läst och lärt sig motsvarar säkert inte alls normal nionde klass. Att media hysch-hyschar och tiger om detta förändrar ingenting i sak.
2019-06-14, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Problemet är överbefolkning. Lösningen är rätt enkel. Sluta med alla bidrag till Afrika så får naturen ha sin gång. Inför enbarnspolitik där det finns överbefolkning.

Men ingen politiker kommer säga detta för det vinner inga röster.

Om Greta hade varit så modig som ”alla” säger skulle hon givetvis tagit upp sådant som folk inte vill höra.

Hon kunde uppmanat påven att tillåta kondomer och andra P-medel.

Hon skulle påpekat det vansinniga i att ta flyktingar från Syrien hela vägen upp till Nordeuropa när de kan få trygghet och tak över huvudet i mer närliggande områden, t.ex läger i Jordanien.

Det hade sparats en massa utsläpp. Dessutom är Sverige ju ett av världens kallaste bebodda länder.

Hur man än bär sig åt krävs det mycket energi för att värma upp våra bostäder och transportera livsmedel från bördigare länder.

Hon skulle problematiserat alla som reser tillbaka till Sudan, Thailand, Egypten m.fl länder för att hälsa på släkt och vänner. Räknat ut hur många ton CO2 som var och en släpper ut under sina flygresor.

Hon skulle sagt åt dem att känna panik eftersom hon är rädd.

Och om hon kunde sluta flyga, så borde ju de också.

Men Greta har kört fast i det svenska inrikesflyget och tror att det är den stora boven i det globala dramat.

Om situationen är så akut som hon påstår måste hon våga ta tag i ”jobbiga” saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in