Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Detta med att tillfngata folk, har i regel sexuella motiv. Jag frsvarar inte Fritzl, men det r troligare att unga tjejer frvaras i en kllare, n att en tant gr det bara fr att maken ska visa makt?
Jag vet att du aldrig erknner ngra fel, men hr har du verkligen inte tnkt till. Anne-Elisabeths make behvde inte bygga en bunker fr att visa makt. De bodde fr helskotta ensamma i ett hus och att bygga en bunker som straff sker bars i en dlig Lckberg-roman. Han kunde hunsa henne hur han ville utan specialbyggda rum.
Fast nu har det ju kommit uppgifter om, att hon hade morskat till sig p sista tiden. Skaffat egna vnner, brjat g ut p krogen utan honom och sdant. Han kan ha knt att han hll p att frlora makten ver henne. Hon hade ju dessutom sin folkpension, som alla fr i den ldern (och den r bttre n i Sverige fr en f.d. hemmafru), s hon var inte lngre ekonomiskt beroende av honom - som hon varit i alla r innan, d hon inte hade ngon arbetsinkomst. Hon kan mycket vl ha brjat ska en liten lgenhet fr sig sjlv, och han kan ha kommit p henne med det... hittat skningar i en dator t.ex.. Eller sett ett brev frn en bostadsk.
Men vi fr vl se. Jag hoppas att jag har fel, fr det r ju mycket bttre om hon ftt d snabbt, men jag har tyvrr haft den hr knslan hela tiden...