Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-18, 19:40
Avstängd
Tänk dig att stiga upp i ottan varenda vardag i detta skitland, för att slita tills du är helt slut på eftermiddagen. Väl hemma på kvällen är du helt slut och får sova en timma på soffan. Sen dags att göra mat och matlåda till morgondagen. Sen återstår bara någon timma framför tvn innan dagen är slut Varenda JÄVLA dag. Inte så stor skillnad än att sitta i fängelse och få lite tvtid på kvällen. Så fortgår dagarna tills du blir pensionär, och sen får
du leva som en fattig bonddräng i det svenska systemet. Får du för dig att flytta till Portugal som pensionär så vill Sossarna att du ska straffbeskattas. Ja du fick inte ut ngt av livet. Till de redan upplysta människorna som insett att livet är mer rikt genom att leva på bidrag och låta de dumma arbeta, vad gör ni på dagarna.

En kamrat till mig flyttade ut till skogen i van. Han fiskar, tar promenader, läser internet och följer trav fotboll bak i bilen. Strömförsörjning vet jag inte riktigt hur han löser men han har många powerbanks som han laddar upp så han klarar sig någon vecka. Egentligen inga utgifter mer än till mat som är ca 1500 kr per månad. Han får ut nästan 12000 i olika former av bidrag och sparar hälften av detta varje månad. Han blev en dag trött på den oroliga förorten och fick nog av det helt enkelt. Nu mår han mycket bättre säger han

Ja hur lever ni?
Vad har ni för inkomst?
Drygar ni ut er inkomst?
Hur mår ni?
Senast redigerad av jonte400 2019-07-18 kl. 19:51.
Citera
2019-07-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Tänk dig att stiga upp i ottan varenda vardag i detta skitland, för att slita tills du är helt slut på eftermiddagen. Väl hemma på kvällen är du helt slut och får sova en timma på soffan. Sen dags att göra mat och matlåda till morgondagen. Sen återstår bara någon timma framför tvn innan dagen är slut Varenda JÄVLA dag. Inte så stor skillnad än att sitta i fängelse och få lite tvtid på kvällen. Så fortgår dagarna tills du blir pensionär, och sen får
du leva som en fattig bonddräng i det svenska systemet. Får du för dig att flytta till Portugal som pensionär så vill Sossarna att du ska straffbeskattas. Ja du fick inte ut ngt av livet. Till de redan upplysta människorna som insett att livet är mer rikt genom att leva på bidrag och låta de dumma arbeta, vad gör ni på dagarna.

En kamrat till mig flyttade ut till skogen i van. Han fiskar, tar promenader, läser internet och följer trav fotboll bak i bilen. Strömförsörjning vet jag inte riktigt hur han löser men han har många powerbanks som han laddar upp så han klarar sig någon vecka. Egentligen inga utgifter mer än till mat som är ca 1500 kr per månad. Han får ut nästan 12000 i olika former av bidrag och sparar hälften av detta varje månad. Han blev en dag trött på den oroliga förorten och fick nog av det helt enkelt. Nu mår han mycket bättre säger han

Ja hur lever ni?
Vad har ni för inkomst?
Drygar ni ut er inkomst?
Hur mår ni?

Köpte han ett hus för pengar han hade sparat ihop??? Hur fungerar det med bidrag. Om man hittar någon billig ort i Småland, Dalarna eller så kan man även odla saker, leva enkelt och ha någon billig bil och köra in till stan, det fungerar nog för minimalister, men samtidigt finns det ju argumentet av att många inte vill vara en börda för samhället och känna att de gör nytta.

Det är intressant det där och själv vet jag inte vad jag ska tänka, det är svårt! Jag tror jag är uppfostrad på ett sätt att det är lite skamligt att leva på socialbidrag, men då jag är en nyfiken person undrar jag hur svårt det är att få bidrag, är det bara att slänga in handduken på jobbet och sluta, sen gå och be om försörjningsstöd?
Citera
2019-07-18, 20:03
Medlem
Livet är meningslöst, helt oavsett vad du gör.

Känns det mer meningsfullt att köra något överlevandsrace i skogen. Eller jobba svart, gå på bidrag..

Problemet med att leva på bidrag är att din utkomst är helt i händerna på andra. Om du jobbar svart kan du åtminstone spara undan.
Citera
2019-07-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Livet är meningslöst, helt oavsett vad du gör.

Känns det mer meningsfullt att köra något överlevandsrace i skogen. Eller jobba svart, gå på bidrag..

Problemet med att leva på bidrag är att din utkomst är helt i händerna på andra. Om du jobbar svart kan du åtminstone spara undan.

Så det kan du inte om du går på bidrag?
Citera
2019-07-18, 20:05
Bannlyst
Tro mig, du kommer ha ett bättre liv än vilken popstjärna som helst om du kämpar för en anställning på en plats som du verkligen kan trivas på. Jag vaknar varje dag och ger blanka fan i om det är Måndag eller Lördag. Avslutar varje månad med en insättning på över 40 efter skatt och kan göra vad fan jag vill. Det sista jag gör är att löneslava.

Du är pinsam TS.
Citera
2019-07-18, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikudo
Ska du spara 500:- i månaden eller?
Citera
2019-07-18, 20:08
Medlem
Citat:

Ja hur lever ni?
Vad har ni för inkomst?
Drygar ni ut er inkomst?
Hur mår ni?

Jobbar som timanställd men bara så jag har råd med de fasta utgifterna. Min fritid, mina nöjen och hobbies kommer alltid i första hand och så anpassar jag arbetstiden efter det.

Inkomsten varierar allt mellan 10-25 efter skatt men klarar mig på det lägre beloppet eller ännu mindre utan problem.

Drygar ut ibland med lite fiffel och småaffärer för att det är kul.

Mår mycket bättre nuförtiden än som heltids-skattebetalare
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Köpte han ett hus för pengar han hade sparat ihop??? Hur fungerar det med bidrag. Om man hittar någon billig ort i Småland, Dalarna eller så kan man även odla saker, leva enkelt och ha någon billig bil och köra in till stan, det fungerar nog för minimalister, men samtidigt finns det ju argumentet av att många inte vill vara en börda för samhället och känna att de gör nytta.

Det är intressant det där och själv vet jag inte vad jag ska tänka, det är svårt! Jag tror jag är uppfostrad på ett sätt att det är lite skamligt att leva på socialbidrag, men då jag är en nyfiken person undrar jag hur svårt det är att få bidrag, är det bara att slänga in handduken på jobbet och sluta, sen gå och be om försörjningsstöd?

Det stod i trådstarten att kompisen flyttade ut i en van.
Citera
Medlem
HVIT.s avatar
Haha!!! Det är ju HushållsostJonte som är i farten igen
Läs denna tråd så får ni ett gott skratt: (FB) Fick ej lämna tillbaka ost i obruten förpackning (Willys) (FB) Fick ej lämna tillbaka ost i obruten förpackning (Willys)

Nu förstår jag varför du kohandlar om Lidl-ost. Det behöver inte vi som jobbar och får in fina stålar.

Du har ju redan fått en likadan tråd papperskorgad Kioskmongo!
Citera
2019-07-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikudo

Det är väl betydligt svårare att leva på soc norm och lägga undan nått, än att jobba svart?
Citera
2019-07-18, 20:10
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Tänk dig att stiga upp i ottan varenda vardag i detta skitland, för att slita tills du är helt slut på eftermiddagen. Väl hemma på kvällen är du helt slut och får sova en timma på soffan. Sen dags att göra mat och matlåda till morgondagen. Sen återstår bara någon timma framför tvn innan dagen är slut Varenda JÄVLA dag. Inte så stor skillnad än att sitta i fängelse och få lite tvtid på kvällen.
Om man är efterbliven och inte klarar av att utbilda sig ordentligt så får man jobba på ett slitsamt jobb ja. Men om man har något innanför pannbenet så kan man utbilda sig och få ett jobb som man uppskattar, och köpa sin egen lunch varje dag istället för att stå och laga middag
Citera
2019-07-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Det är väl betydligt svårare att leva på soc norm och lägga undan nått, än att jobba svart?

Nu snackade TS om bidrag inte om att gå på soc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in